BettyBlue Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 I Dagbladet torsdag 22. april var det et feriebilag om Ferie i Norge. Der stod det bl.a om et seterkurs for jenter på sørlandet et sted. Noen som fortsatt har bilaget, og kan hjelpe meg med navnet på setra evt telefonnummer? Jeg vil til seters!! 0 Siter
tiliti Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Er ledig jobb på en seter synes jeg at jeg så på en aetat-runde. 0 Siter
BettyBlue Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 Er ledig jobb på en seter synes jeg at jeg så på en aetat-runde. Dette var et weekendopphold for jenter/venninnegjeng, på en seter på sørlandet. Her skulle man gå rett inn i budeie-rollen og gjøre de oppgaver som fulgte med. Gjeting, melking, ysting m.m. Skulle gjerne hatt tak i det bilaget. Mulig jeg må rote i papir-søpla i morra, hvis ingen her på DOL kan hjelpe. :-) 0 Siter
tiliti Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Dette var et weekendopphold for jenter/venninnegjeng, på en seter på sørlandet. Her skulle man gå rett inn i budeie-rollen og gjøre de oppgaver som fulgte med. Gjeting, melking, ysting m.m. Skulle gjerne hatt tak i det bilaget. Mulig jeg må rote i papir-søpla i morra, hvis ingen her på DOL kan hjelpe. :-) Hehe, livlig. Men jeg vurderte å dra til seters for å jobbe. Desverre en smule umulig. Men hadde vært gøy 0 Siter
BettyBlue Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 Skal du bli fet? ehhhhe... Ja, skal spise den fete osten jeg har ystet, få røde, runde eplekinn, geitelukt av henda og vagge rundt i fjellheimen i solskinnet og lokke på buskapen! Nå var jeg så spent på svaret fra deg, soleil! Du har jo alltid et godt svar! Har du ikke løsningen altså?? 0 Siter
BettyBlue Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 Hehe, livlig. Men jeg vurderte å dra til seters for å jobbe. Desverre en smule umulig. Men hadde vært gøy Jeg fikk faktisk tilbudet om å jobbet på en seter en hel sommer for to år siden, hos slektninger. Men jeg var jo runda 30, og de andre budeiene var bare 16-17 år, så jeg ville følt meg litt malplasert en hel sommer... 0 Siter
damedame Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Hehe, livlig. Men jeg vurderte å dra til seters for å jobbe. Desverre en smule umulig. Men hadde vært gøy http://www.seterkultur.no/sider/start.html 0 Siter
damedame Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Jeg fikk faktisk tilbudet om å jobbet på en seter en hel sommer for to år siden, hos slektninger. Men jeg var jo runda 30, og de andre budeiene var bare 16-17 år, så jeg ville følt meg litt malplasert en hel sommer... Du får vel bare en "symbolsk" sum for å jobbe der, stemmer ikke det? 0 Siter
damedame Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Ja, skal spise den fete osten jeg har ystet, få røde, runde eplekinn, geitelukt av henda og vagge rundt i fjellheimen i solskinnet og lokke på buskapen! Nå var jeg så spent på svaret fra deg, soleil! Du har jo alltid et godt svar! Har du ikke løsningen altså?? (gid jeg var en sau) 0 Siter
soleil Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Ja, skal spise den fete osten jeg har ystet, få røde, runde eplekinn, geitelukt av henda og vagge rundt i fjellheimen i solskinnet og lokke på buskapen! Nå var jeg så spent på svaret fra deg, soleil! Du har jo alltid et godt svar! Har du ikke løsningen altså?? Gi meg 10 minutter så skal du nok komme til seters og bli fet 0 Siter
BettyBlue Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 Gi meg 10 minutter så skal du nok komme til seters og bli fet *Slurp*: Rømmegraut med smørøye og fenalår attåt!! 0 Siter
BettyBlue Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 ...og reisebilaget derfra....kanskje du ville vært brydd med å ta deg 2 min? :-))))))))) 0 Siter
BettyBlue Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 Du får vel bare en "symbolsk" sum for å jobbe der, stemmer ikke det? Jo, ikke noe særlig lønn å skryte av. Men denne budeie-helgen koster penger å være med på altså, selv om vi jobber. Skal koste sammen noen venninner og dra, tenkte jeg. 0 Siter
laban Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Sitat fra bilaget: "Budeie for en dag", Smestad gård i Aust-Agder. Venninnegjengen tilbys en saftig utfordring - økologisk småbruk, arbeidshest, kyr, høner og grønnsakshage. Det står ikke mer enn navnet på gården. Men hele bilaget er jo en reklame for visitnorway.com 0 Siter
damedame Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Jo, ikke noe særlig lønn å skryte av. Men denne budeie-helgen koster penger å være med på altså, selv om vi jobber. Skal koste sammen noen venninner og dra, tenkte jeg. 200,-/dag tenker jeg. Mye fysisk arbeid. Så man gjør det av interesse, ikke annet. Synes det virker veldig tiltalende selv. Jo, kom på at spørsmålet ikke var så relevant ift din tur, 2 sek etter at spørsmålet mitt var sendt... 0 Siter
soleil Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 *Slurp*: Rømmegraut med smørøye og fenalår attåt!! Hvis du ikke finner artikkelen du ser etter, kan du forsøke å sende epost til [email protected] ? 0 Siter
Pappa Bjørn Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Da får du huske dette kvadet mens du melker geitene da: "ÅÅÅÅÅÅÅÅ bondejenta klippte rufsetufsa si for å fenge gårn til å strikka kofta si, Ho børja strikka men fann ut det var ikkje nok, så ho strakk seg til raua og nappa laus ein dott, og då fekk ho både genser og sokk og stallguten fekk ei lue." Sann! 0 Siter
soleil Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Da får du huske dette kvadet mens du melker geitene da: "ÅÅÅÅÅÅÅÅ bondejenta klippte rufsetufsa si for å fenge gårn til å strikka kofta si, Ho børja strikka men fann ut det var ikkje nok, så ho strakk seg til raua og nappa laus ein dott, og då fekk ho både genser og sokk og stallguten fekk ei lue." Sann! Fy a meg! Tenker det frister å dra til seters nå ja... 0 Siter
soleil Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Da får du huske dette kvadet mens du melker geitene da: "ÅÅÅÅÅÅÅÅ bondejenta klippte rufsetufsa si for å fenge gårn til å strikka kofta si, Ho børja strikka men fann ut det var ikkje nok, så ho strakk seg til raua og nappa laus ein dott, og då fekk ho både genser og sokk og stallguten fekk ei lue." Sann! Fy a meg! Tenker det frister å dra til seters nå ja... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.