Gå til innhold

Seterkurs for jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Dagbladet torsdag 22. april var det et feriebilag om Ferie i Norge.

Der stod det bl.a om et seterkurs for jenter på sørlandet et sted.

Noen som fortsatt har bilaget, og kan hjelpe meg med navnet på setra evt telefonnummer?

Jeg vil til seters!!

Fortsetter under...

Skrevet

Er ledig jobb på en seter synes jeg at jeg så på en aetat-runde.

Skrevet

Er ledig jobb på en seter synes jeg at jeg så på en aetat-runde.

Dette var et weekendopphold for jenter/venninnegjeng, på en seter på sørlandet.

Her skulle man gå rett inn i budeie-rollen og gjøre de oppgaver som fulgte med. Gjeting, melking, ysting m.m.

Skulle gjerne hatt tak i det bilaget. Mulig jeg må rote i papir-søpla i morra, hvis ingen her på DOL kan hjelpe.

:-)

Skrevet

Dette var et weekendopphold for jenter/venninnegjeng, på en seter på sørlandet.

Her skulle man gå rett inn i budeie-rollen og gjøre de oppgaver som fulgte med. Gjeting, melking, ysting m.m.

Skulle gjerne hatt tak i det bilaget. Mulig jeg må rote i papir-søpla i morra, hvis ingen her på DOL kan hjelpe.

:-)

Hehe, livlig.

Men jeg vurderte å dra til seters for å jobbe.

Desverre en smule umulig. Men hadde vært gøy :)

Skrevet

Skal du bli fet?

ehhhhe... :)

Ja, skal spise den fete osten jeg har ystet, få røde, runde eplekinn, geitelukt av henda og vagge rundt i fjellheimen i solskinnet og lokke på buskapen!

Nå var jeg så spent på svaret fra deg, soleil! Du har jo alltid et godt svar! Har du ikke løsningen altså??

Annonse

Skrevet

Hehe, livlig.

Men jeg vurderte å dra til seters for å jobbe.

Desverre en smule umulig. Men hadde vært gøy :)

Jeg fikk faktisk tilbudet om å jobbet på en seter en hel sommer for to år siden, hos slektninger.

Men jeg var jo runda 30, og de andre budeiene var bare 16-17 år, så jeg ville følt meg litt malplasert en hel sommer...

Skrevet

Jeg fikk faktisk tilbudet om å jobbet på en seter en hel sommer for to år siden, hos slektninger.

Men jeg var jo runda 30, og de andre budeiene var bare 16-17 år, så jeg ville følt meg litt malplasert en hel sommer...

Du får vel bare en "symbolsk" sum for å jobbe der, stemmer ikke det?

Skrevet

Ja, skal spise den fete osten jeg har ystet, få røde, runde eplekinn, geitelukt av henda og vagge rundt i fjellheimen i solskinnet og lokke på buskapen!

Nå var jeg så spent på svaret fra deg, soleil! Du har jo alltid et godt svar! Har du ikke løsningen altså??

(gid jeg var en sau)

;)

Skrevet

Gi meg 10 minutter så skal du nok komme til seters og bli fet :)

Skrevet

Gi meg 10 minutter så skal du nok komme til seters og bli fet :)

*Slurp*:

Rømmegraut med smørøye og fenalår attåt!!

Skrevet

...og reisebilaget derfra....kanskje du ville vært brydd med å ta deg 2 min?

:-)))))))))

Annonse

Skrevet

Du får vel bare en "symbolsk" sum for å jobbe der, stemmer ikke det?

Jo, ikke noe særlig lønn å skryte av.

Men denne budeie-helgen koster penger å være med på altså, selv om vi jobber. Skal koste sammen noen venninner og dra, tenkte jeg.

Skrevet

Sitat fra bilaget:

"Budeie for en dag", Smestad gård i Aust-Agder. Venninnegjengen tilbys en saftig utfordring - økologisk småbruk, arbeidshest, kyr, høner og grønnsakshage.

Det står ikke mer enn navnet på gården. Men hele bilaget er jo en reklame for visitnorway.com

Skrevet

Jo, ikke noe særlig lønn å skryte av.

Men denne budeie-helgen koster penger å være med på altså, selv om vi jobber. Skal koste sammen noen venninner og dra, tenkte jeg.

200,-/dag tenker jeg. Mye fysisk arbeid. Så man gjør det av interesse, ikke annet. Synes det virker veldig tiltalende selv.

Jo, kom på at spørsmålet ikke var så relevant ift din tur, 2 sek etter at spørsmålet mitt var sendt...

Skrevet

*Slurp*:

Rømmegraut med smørøye og fenalår attåt!!

Hvis du ikke finner artikkelen du ser etter, kan du forsøke å sende epost til [email protected]

?

Pappa Bjørn
Skrevet

Da får du huske dette kvadet mens du melker geitene da:

"ÅÅÅÅÅÅÅÅ bondejenta klippte rufsetufsa si for å fenge gårn til å strikka kofta si,

Ho børja strikka men fann ut det var ikkje nok, så ho strakk seg til raua og nappa laus ein dott, og då fekk ho både genser og sokk og stallguten fekk ei lue."

Sann!

Skrevet

"ÅÅÅÅÅÅÅÅ bondejenta klippte rufsetufsa si for å fenge gårn til å strikka kofta si,

Ho børja strikka men fann ut det var ikkje nok, så ho strakk seg til raua og nappa laus ein dott, og då fekk ho både genser og sokk og stallguten fekk ei lue."

Sann!

Fy a meg!

Tenker det frister å dra til seters nå ja... :)

Skrevet

Sann!

Fy a meg!

Tenker det frister å dra til seters nå ja... :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...