aajs022 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg er en jente på 22 år. Jeg har vært deprimert i perioder nå over 6 år. Har gått til psykolog i ett par perioder, noe som har fungert for meg, og vært under utredning for stoffskifte mitt. Stoffskifte mitt har visst seg å være i grenseland til å være for lavt, i peroider. Vet at den venstre skjoldbruskkjertellen min ikke produserer tyroksin i noen høy grad. I lang tid har jeg trodd at depresjonene, og slappheten kom av dette. Nå er jeg derimot henvisst til psykiater, grunnet at man tror det kan være dysthymi. Jeg vet det er pga skiftende humør. Jeg har tidligere styrt unna medikamenter, men ser at jeg muligens må "krype til korset" for min egen del. Men jeg er skeptisk, og lurer på ulike medikamenter som brukes ved denne diagnosen, bivirkninger, langtidsbruk osv. For så lenge har jeg fått sobril. Hvordan fungerer dette?? Vet ingen ting om det å gå på slike medikamenter, og håper sårt på råd. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144784-dysthymi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.