Gå til innhold

Kreatin og vektløfting

Gjest ruddles

Anbefalte innlegg

Gjest ruddles

Hei!

Jeg har nylig begynt å trene med vekter da jeg vil bygge opp kroppen litt. Har hørt at kreatin hjelper mye med å få muskler til å vokse fortere. Er dette sant eller bare en myte? Foreslår noen at jeg bruker litt kreatin?

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nylig begynt med vekttrening og skal begynne med kreatin?? - Nei, og atter nei.

Tren målbevisst i to år først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ruddles

Nylig begynt med vekttrening og skal begynne med kreatin?? - Nei, og atter nei.

Tren målbevisst i to år først...

Har egentlig trent helt siden jeg var 16 år (er nå 21). Har hatt en del pauser innimellom, slik som nå. Jeg sluttet å trene i ett år og har nylig begynt igjen.

Kreatin kan vel ikke være så farlig om de selger det i en helt vanlig helsekost butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent i 12år med vekter, veier 105kg.

Har brukpar styrke f.eks 290kg i knebøy - uten bruk av kreatin.

Kreatin er nok ikke farlig, har selv prøvd, men følte ikke det var noen effekt.

Jeg bruker proteintillskudd, multivitamin og mineral og trankapsler....

Det er sikkert andre som har andre erfaringer.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Pass heller på å spise riktig. Viktig at du får i deg nok proteiner sånn at musklene har noe å "bygge" med. Kreatin er marginalt. Det er ulike meninger blant forskere om det har noe for seg å tilføre kreatin i det hele tatt, så det er med andre ord ikke bevist at det hjelper. Rett mat og rett trening derimot....

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ruddles

Hei!

Pass heller på å spise riktig. Viktig at du får i deg nok proteiner sånn at musklene har noe å "bygge" med. Kreatin er marginalt. Det er ulike meninger blant forskere om det har noe for seg å tilføre kreatin i det hele tatt, så det er med andre ord ikke bevist at det hjelper. Rett mat og rett trening derimot....

Lykke til.

Rett mat...hva mener du med det? :)

Nå har det seg slik at jeg er en fattig student og har ikke alltid råd til ordentlig mat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...