Gå til innhold

Hovne lymfekjertler +ledd og muskel smerter

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt person

Jeg har i nærmere et år hatt muskel og leddsmerter. Smertene har kommet og gått, med vekslende intensitet. De siste månedene har leddsmertene gått fra å værer primært i knær og skuldre, til også ankler, hofter, albuer, håndledd og fingre. Samtidig har jeg hatt plager med sener og muskler. Samtidig med at smertene blusser opp, vokser også lymfekjertlene i hals, under armene og i lysken. I det siste har jeg gått med en følese av sting, selv uten belastende arbeid.

Min fastlege har ikke tatt med noe videre på alvor. Og jeg har vært nødt til å være pådriver hele tiden for å finne årsaker. Til nå er jeg testet for:

Kreft – OK

Betennelser – OK

Blodprosent, blodtrykk og puls - OK

Ultralyd av vitale organer – OK

Røntgen av lunger - OK

Revmatoriske lidelser – OK

Lavt stoffskifte – OK

Ingen av prøvene har vist noe unormalt, men jeg har fremdeles smerter. Jeg føler at legen min ser på meg som en hypokonder. Hans beste råd er ”vi kan ikke annet enn å sitte på gjerdet, og se hva som skjer”. Noe jeg selv ikke finner uholdbart. Jeg går nå på sykemelding på andre uken.

Kan noen hjelpe en fortvilet kar?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...