Gå til innhold

Føler meg elendig etter lur på ettermiddagen...


Gjest Ani

Anbefalte innlegg

Er det normalt å føle seg helt utslitt og elendig etter at man tar seg en lur midt på dagen? Føler meg også kvalm og har vondt i hodet...

Jeg pleier ikke ta meg slike lurer, men akkurat idag føltejeg meg trøtt og følte for å sove litt...

Har tatt meg slike lurer før og følte meg elendig da også. Min mann har det på samme måten...

Hva skjer egenlig med kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg litt igjen i det du sier. Men for meg er det sånn at hvis jeg legger meg i sengen og sover, er det helt umulig å "våkne" igjen etterpå. Det tar tid å komme seg ut av senga, og jeg går i koma resten av kvelden. MEN, derimot, hvis jeg sover på sofaen foran TVen, går det greit. Jeg aner ikke hvorfor. Kanskje fordi jeg ikke faller i så dyp søvn med lyder rundt meg? Hvem vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til Ani vedr. ettermiddagslur.

Det er ufysiologisk for unge mennesker å sove flere ganger per døgn. En kort lur gjør at man ofte må stå opp igjen midt i den dypeste fase av søvnen; da er hele kroppen i hvilestadium, og det er normalt å føle seg både sliten, kvalm og forvirret rett etterpå. Eldre mennesker kan ha behov for en ekstra lur, idet minket søvnbehov gjør at nattesøvnen blir litt for kort.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes. allmenmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måten. Men jeg blir det kun hvis jeg spiser middag o.l før jeg hviler meg. Hvis jeg legger meg på tom mage går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Ani vedr. ettermiddagslur.

Det er ufysiologisk for unge mennesker å sove flere ganger per døgn. En kort lur gjør at man ofte må stå opp igjen midt i den dypeste fase av søvnen; da er hele kroppen i hvilestadium, og det er normalt å føle seg både sliten, kvalm og forvirret rett etterpå. Eldre mennesker kan ha behov for en ekstra lur, idet minket søvnbehov gjør at nattesøvnen blir litt for kort.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes. allmenmedisin og idrettslege.

....så, jo kvalmere man føler seg, jo yngre er man!

*kjempekvalm* :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

....så, jo kvalmere man føler seg, jo yngre er man!

*kjempekvalm* :-)

Til Flisa;

Du kan jo velge og tolke det slik, men det var ikke akkurat slikt ment..

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes. allmenmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Windsong

Jeg kjenner meg litt igjen i det du sier. Men for meg er det sånn at hvis jeg legger meg i sengen og sover, er det helt umulig å "våkne" igjen etterpå. Det tar tid å komme seg ut av senga, og jeg går i koma resten av kvelden. MEN, derimot, hvis jeg sover på sofaen foran TVen, går det greit. Jeg aner ikke hvorfor. Kanskje fordi jeg ikke faller i så dyp søvn med lyder rundt meg? Hvem vet...

Flisa nå var du morsom! :-)))

Ellers har jeg det også slik at jeg blir ganske uggen om jeg sover middag.

Faktisk så uggen at jeg bare må sove videre.

Men kvalm blir jeg ikke sjøl om jeg bare er nitten år, så kanskje jeg er i ferd med å bli for tidlig gammel hehehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...