Gå til innhold

Hva spise

tonil

Anbefalte innlegg

Har fått svar på blodprøve i dag.

Har forhøyet serum triglycerider (ugunstig fettstoff på lik linje med kolesterol).

Behandling er først og fremst kolesterol senkende diett.

Men det sier ikke meg så mye.

Hva skal man spise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alternativa

Jeg mener det er helt feil å gå på kolesterolsenkende diett når triglyseridnivået er høyt. Det aller beste du kan gjøre med det er å kutte ut sukker!

Triglyseridene øker når man spiser mye sukker og raffinert mat. Dvs. fint mel, poteter, pasta og hvit ris.

Øk på med grønnsaker, fisk, kylling og grove (og da mener jeg mye grovere enn kjøpebrød) kornvarer. Kutt ned på fete sauser, men spis gjerne egg, nøtter og ha litt olje/sitron-dressing på salaten din.

Drikk godt med vann.

Er du flink til å gjøre dette vil du se endringer på triglyseridene etter et par mnd.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...