Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg leser utenpå en pakke og det står f.eks karbohydrat - 70g, så sier det meg igrunn ingenting. Jeg mener.. hva er for mye karbohydrater? Hva bør jeg unngå? Kan noen enlighten me? Ikke at jeg vil gå helt Fedon og kutte ut alt med karbohydrater, men det hadde vært fint å vite hvor mye som er FOR mye.

Nemligt :)

Fortsetter under...

Gjest Terakotta
Skrevet

70 av 100 er mye og ensidig, uansett :) Fint om det også er litt fett og proteiner - sånn jevnt fordelt liksom :)

Skrevet

70 av 100 er mye og ensidig, uansett :) Fint om det også er litt fett og proteiner - sånn jevnt fordelt liksom :)

Nå for tiden så har det visst blitt slik. Men hvois jeg ikke husker helt feil så var anbefalingen i gamle dager at man skulle få i seg 70% karbohydrater, 20 % fett og 10 % proteiner....

sånn grovt sagt....

Gjest Calóni
Skrevet

Nå for tiden så har det visst blitt slik. Men hvois jeg ikke husker helt feil så var anbefalingen i gamle dager at man skulle få i seg 70% karbohydrater, 20 % fett og 10 % proteiner....

sånn grovt sagt....

Det var i gamle dager, før Fedon :P

Skrevet

Det var i gamle dager, før Fedon :P

Men som man sier; fedon er ikke den første grekeren som har lurt norske damer med brødet sitt! ;-)

Annonse

Gjest Calóni
Skrevet

Men som man sier; fedon er ikke den første grekeren som har lurt norske damer med brødet sitt! ;-)

*flire*

Gjest Terakotta
Skrevet

sånn grovt sagt....

Ja i alle fall i USA -og se så feite de er blitt også. Ja, her også det da...

Gjest Pros and cons
Skrevet

Stakkars Fedon.. Du er i den store klubben av mennesker som har latt seg lure av media. Dr. Lindberg er slett ingen anti-karbohydratmann. En amerikansk suppegjøk ved navn dr. Atkins er det, mens Lindberg mener man i utgangspunktet bør redusere inntaket.

Skrevet

Ja i alle fall i USA -og se så feite de er blitt også. Ja, her også det da...

Spørsmåler er vel heller 70 % av HVA DA.

Hvsi du forbrenner 2000 kcal pr dag og får i deg 1400 av dem i form av karbs, 400 fett og 200 proteiner så skulle det går bra.

Men hvis man spiser mer enn man forbrenner, så hjelper det ikke at 70% er karb etc

Gjest Terakotta
Skrevet

Spørsmåler er vel heller 70 % av HVA DA.

Hvsi du forbrenner 2000 kcal pr dag og får i deg 1400 av dem i form av karbs, 400 fett og 200 proteiner så skulle det går bra.

Men hvis man spiser mer enn man forbrenner, så hjelper det ikke at 70% er karb etc

70 gram av 100 gram, tenkte jeg på! :)

det er klart - man må jo se et helt måltid over ett (under ett?)

• 2 uker senere...
Skrevet

Stakkars Fedon.. Du er i den store klubben av mennesker som har latt seg lure av media. Dr. Lindberg er slett ingen anti-karbohydratmann. En amerikansk suppegjøk ved navn dr. Atkins er det, mens Lindberg mener man i utgangspunktet bør redusere inntaket.

Jeg har da slett ikke latt meg lure av noe som helst. Jeg har aldri vært tilhenger av noen dietter, men vet at bl.a. karbohydrater er noe man ikke skal ha så utrolig stort inntak av, og derfor vil jeg gjerne skjønne litt mer av akkurat hvor mye som er FOR mye *fnys* :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...