marfi Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg har nå begynt å gi min lille datter på snart 6 mnd. grøt, men er usikker på om hun får nok jern. Bruker hirse og speltgrøt fra helsekost - som riktignok er de mest jernrike kornslagene av alle - men jeg er litt usikker likevel. Har valgt å ikke bruke ferdiggrøt, som f. eks. nestlé, pga. sukkerinnholdet. For å øke jernopptaket har jeg laget pureer som jeg har frosset ned og tilsetter grøten etter at den er kokt. Men, hvordan er næringsinneholdet i disse pureene etter at de har vært kokt og nedfrosset?. Godt nok? Hvilke frukter vil du anbefale å bruke? Er det ellers noe som er viktig å tenke på når man lager grøten selv? Har også tenkt å lage middagsmat selv. Hvilke grønnsaker vil du anbefale å bruke? Er alle typer grønne grønnsaker veldig jernrike og er det noen som utmerker seg? Er blitt fortalt at man ikke skal gi barna melk en halvtime før og en halvtime etter et måltid fordi det vil ødelegge jernopptaket. Stemmer dette og gjelder det i så fall også for morsmelk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.