Gå til innhold

NHD og andre: glemskhet og depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest Timari

er det sånn at depresjon i seg selv kan gjøre at en blir mere glemsk? eller er det andre årsaker til det. Føler at jeg mister omtrent alt jeg har, lommebok og mobil. og nå finner jeg ikke passet mitt. Alt går bare surr for tiden. Det er vanskelig å planlegge og ta beslutninger. Hører dette med til depresjonen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145482-nhd-og-andre-glemskhet-og-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest samme her

Føler det sånn jeg også. At jeg glemmer ting. Nå har jeg glemt koden på visakortet mitt. Det har aldri skjedd før. Heller ikke den gangen jeg ikke brukte kortet på over et år. Er så rart..

Men glemmer også av og til det folk forteller til meg eller ting jeg gjør..

*bekymra*

Lure da på hvordan jeg i det hele tatt skal klare å huske noe til eksamen..

Bugge1365380662

Føler det sånn jeg også. At jeg glemmer ting. Nå har jeg glemt koden på visakortet mitt. Det har aldri skjedd før. Heller ikke den gangen jeg ikke brukte kortet på over et år. Er så rart..

Men glemmer også av og til det folk forteller til meg eller ting jeg gjør..

*bekymra*

Lure da på hvordan jeg i det hele tatt skal klare å huske noe til eksamen..

Etter min erfaring er det vanlige symptomer på depresjon,men det utelukker jo ikke at det kan være noe annet også.Så en vanlig helsesjekk kan jo være på sin plass hvis det er en stund siden.Vennlig hilsen bugge.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Konsentrasjonsvansker er et av symptomene på depresjon. Når vi ikke greier å konsentrere oss, får vi ikke "lagret data på harddisken". Det betyr at det heller ikke er data å hente frem når vi trenger dem. F eks data om hvor vi la fra oss lommeboken.

Beslutningsvegring er et ganske typisk depresjonssymptom.

Annonse

Gjest ebba81

Etter min erfaring er det vanlige symptomer på depresjon,men det utelukker jo ikke at det kan være noe annet også.Så en vanlig helsesjekk kan jo være på sin plass hvis det er en stund siden.Vennlig hilsen bugge.

det må være en sammenheng. jeg er også ganske distre som person. men det siste året som jeg har vært masse deprimert, så har jeg sikkert mistet mobilden min 3 ganger, visakortet/lommeboken 3 ganger, og nøkler og alt som er.ja, noen av gangene har det vært i fylla. men likevel. jeg føler jeg ikke klarer å ta vare på eller huske noenting. pappa begynner å miste tålmodigheten. og det er flaut at jeg glemmer så mye. jeg føler meg som et lite barn. glemmer husnøklene, glemmer avtaler. alt er kaos.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...