Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet hardt i det siste for å komme meg fremover. Legger planer og krysser grenser for å få dem til. Problemet er at det virker som jeg blir mer og mer redusert fysisk etterhvert som det går bedre psykisk. Jeg får stivere og stivere nakke, og jeg får ting som går som spysyke og forkjølelse. Jeg er vant til å ha en jernhelse fysisk og ikke plukke opp noe av sånt som går, men nå virker det som om immunforsvaret går føyken. Jeg har også gått noe ned i vekt.

Burde jeg sakke farten og holde meg på stedet hvil?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145499-g%C3%A5r-jeg-for-fort-frem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du bør absolutt ikke forbli på stedet hvil. Derimot kan det hende at du skal går litt langsommere frem.

Om du snakker med idrettsforlk som trener ekstremt hardt for å gå raskt fremover i prestasjoner, får du også høre hvor viktig det er med hvile og restitusjon. Har du den riktige balansen mellom trening og hvile?

Du bør absolutt ikke forbli på stedet hvil. Derimot kan det hende at du skal går litt langsommere frem.

Om du snakker med idrettsforlk som trener ekstremt hardt for å gå raskt fremover i prestasjoner, får du også høre hvor viktig det er med hvile og restitusjon. Har du den riktige balansen mellom trening og hvile?

Egentlig ikke. Da er det vel det jeg må jobbe med, å lære meg å slappe av.

Takk for svaret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...