Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei eg er ei dame på 35 år har i ca15år hat eindel fysiskpe probl. ulecereøs colitt hypofyse pobl. med forhøyet prolaktinniva. 2 ex. u graviditeter på 1,5 år ++.

Har og i flere av desse åra hatt mye angst men den er forverret seg mye i det siste.

jeg gjennomfører ting om jeg må men det er ofte at jeg da har det vondt eller spenner meg slik at jeg i allefall er veldig sliten etterpå.

Det som er det verste for meg er angst for forverrelse av div. fysiske plager f.eks på turer el annet. har og mye plager med muskelaturen her er noen spørsål som jeg ønsker veiledning på:

1.Klumphetsfølelse i hals og som sitter mellom skulderblad hva er dette?

2. svimmelhet spes. når jeg slapper av bl.trykk og annet er ok?

3.Veldig sårbar og observang på svelg hals ser etter "hevelser" med lommelykt synest jeg ser ru og vablete ut bak i halsveggen.er det grunn til bekymring?kan halsen snøre seg utenom bakt innfekson allergi eller annet? har hatt dette med halsen i mange år .

ellers er det når u.coiltt forverres selv om dette er i moderate former er jeg til tider egnstelig for det og ser dystert på framtiden.

Har nå egentlig lyst til å sprenge alle grenser om kaste meg på første fly til kreta men hva gjør jeg på flyet eller der nede om jeg føler et fysisk ubehag.

dette er gruomt og nå er det extra slitsomt.

Gjest LucySky
Skrevet

I "gamle dager" brukte legene et uttrykk: Globus Hysterica.

Mora mi hadde det. det betyr bare at du er så redd at du trur du har noe i halsen.

Alt det du beskriver er bare forskjellige måter angsten din viser seg på.

Ikke vær så redd for å "få ting"! Det er bare angsten din som bråker!

Hvis du liker deg på kreta, og har penger til det, og ikke pleier å være så redd der, så dra,

vennlig hilsen

Skrevet

I "gamle dager" brukte legene et uttrykk: Globus Hysterica.

Mora mi hadde det. det betyr bare at du er så redd at du trur du har noe i halsen.

Alt det du beskriver er bare forskjellige måter angsten din viser seg på.

Ikke vær så redd for å "få ting"! Det er bare angsten din som bråker!

Hvis du liker deg på kreta, og har penger til det, og ikke pleier å være så redd der, så dra,

vennlig hilsen

takk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...