Gå til innhold

NHD - hva nå?

Anbefalte innlegg

Gjest SvartSol

Jeg er ei jente på nitten år som har hatt diagnosen bipolar affektiv lidelse type to i litt over et halvt år. Nå lurer terapeuten på om jeg har en ustabil personlighetsforstyrrelse type boderline (eller noe...) i tillegg. Dette kunne ha utviklet seg pga min bipolare lidelse som jeg begynte å utvikle i 13 års alderen. For meg høres dette sprøtt ut, men jeg har vent meg til at vi ikke er enige bestandig...

Kan det være slik at jeg har utviklet en ustabil personlighetsforstyrrelse? Og hva gjøres så med den?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145615-nhd-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tjohooo

Ubehandlet bipolar lidelse kan i noen tilfeller føre til emosjonell ustabil p.f., ja.

Behandlingen er vel en blanding av medikamenter og samtaleterapi med mål å kunne gjøre deg mer tollerant ovenfor stress og sterke følelser (lære deg å takle dem på en ikke-destruktiv måte), bli mer "rund" i kantene, stole mer på deg selv sånn at du ikke svinger så mye av ting som skjer rundt deg og ikke blir så avhengig av andre. For eksempel :D

Men det spørs jo litt hva du plages med da... finnes mange forskjellige versjoner av emosjonell ustabil p.f. og ikke dermed sagt at man sliter med akkurat det samme som andre med samme diagnose :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145615-nhd-hva-n%C3%A5/#findComment-921738
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...