Gå til innhold

STREKK I "SENER" eller noe sånt

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne37

Håper dere kan hjelpe meg.

Jeg en 40 år og får stadig en slags senestrekk i kroppen, det er virkelig vondt når det står på, og opptrer som om det er senestrekk, da det går over om man sitter helt sammenkrøket, men kan komme tilbake om man retter seg opp.

Dette får jeg i benene, men det er mest plagsomt når jeg får det i ryggen, magen eller nakken. Det kommer uanmeldt, plutselig virker det som om jeg gjør en bevegelse som utløser det. Når jeg får det nakken er går det fra venstre side av nakken og opp til bak øret. I ryggen forekommer det ofte på sidene, og i magen kommer det rett under brystkassen, og der er det oftest om jeg bøyer meg godt sammen.

Dette er veldig plagsomt, og må jo komme av noe. Ved siden av dette så dovner armene og fingrene veldig fort bort, slik som nå når jeg sitter og skriver på tastaturet.

Kan dere hjelpe meg med hva dette skyldes ? Vær så snill

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145673-strekk-i-sener-eller-noe-s%C3%A5nt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du!

jeg har selv vert plaget med senestrekk, men for det meste i leggene og under føttene. det jeg fikk vite da var at kroppen mangler salt. jeg begynte å spise litt potetgull å egg med salt på osv (bra potetgull er bra for noe da) og det gikk faktisk over. om man svetter mye mister man en del salt, det var grunnen til at jeg hadde senestrekk da... jeg synes det hørtes ganske rart ut, men det hjalp meg da!

ikke sikkert det er det samme hos deg, men jeg tenkte at det skader jo ikke å prøve vel..

god bedring .-D

hei du!

jeg har selv vert plaget med senestrekk, men for det meste i leggene og under føttene. det jeg fikk vite da var at kroppen mangler salt. jeg begynte å spise litt potetgull å egg med salt på osv (bra potetgull er bra for noe da) og det gikk faktisk over. om man svetter mye mister man en del salt, det var grunnen til at jeg hadde senestrekk da... jeg synes det hørtes ganske rart ut, men det hjalp meg da!

ikke sikkert det er det samme hos deg, men jeg tenkte at det skader jo ikke å prøve vel..

god bedring .-D

Takk skal du ha Tweet, det er verdt et forsøk, godt det er noen som har råd, for det er ordentlig slitsomt og plagsomt.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette er nok ikke sener, men en slags muskel-strekk eller krampe. kan komme når du har sittet anspent med musklene spent, men i ro en periode. bevegelse hjelper, likeledes trening. Synes du skal kontakte en flink fysioterapeut som kan hjelpe deg med strekkøvelser av nakken, gjerne av typen mcKenzie, samt massere musklene dine litt. kanskje bør det taes et bilde av nakken. Noen har effekt av tilskudd av magnesium ( følg pakningsvedlegg) og god dose E-vitamin; gjerne minst 400mg/dag.

kanskje bør du få sjekket salt- og mineral-balansen, samt en generell helsesjekk hos legen din.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dette er nok ikke sener, men en slags muskel-strekk eller krampe. kan komme når du har sittet anspent med musklene spent, men i ro en periode. bevegelse hjelper, likeledes trening. Synes du skal kontakte en flink fysioterapeut som kan hjelpe deg med strekkøvelser av nakken, gjerne av typen mcKenzie, samt massere musklene dine litt. kanskje bør det taes et bilde av nakken. Noen har effekt av tilskudd av magnesium ( følg pakningsvedlegg) og god dose E-vitamin; gjerne minst 400mg/dag.

kanskje bør du få sjekket salt- og mineral-balansen, samt en generell helsesjekk hos legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...