Gå til innhold

Harde kviser

Anbefalte innlegg

Gjest clearasila

Med jevne mellomrom får jeg en kvise et eller anent sted på kroppen/ansiktet som først ser ut til å være en vanlig kvise. Men så stagnerer den og blir bare en stor, steinhard klump som ikke "blir ferdig"... klemmer jeg så gjør det vondt verre. Ikke nytter det å ha på noe som tørker ut kviser heller.

Må bare gå med dem i ukesvis -mange går ikke bort før ejg får skikkelig sol...

Noen som har noen tips? Hvordan kan jeg få dem bort fortere? og hvorfor i all verden er det bare noen som blir sånn? (men for all del, det er jo bedre enn at alle blir sånn!)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145737-harde-kviser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan hende de store, harde kvisene du får er det de kaller for sacralcyste. Det er en samling med puss og vev som ikke kommer ut som kapsler seg sammen. Spør du legen din om det så kanskje han skriver ut Dalacin til deg for eksempel, slik at du kan bruke det forebyggende og behandlende. Det er en tynn væske som du smører på der du er plaget. Kvisene forsvinner raskere og blir ikke så store. Kan brukes forebyggende på problemområder også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145737-harde-kviser/#findComment-922472
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...