Gå til innhold

middag i dåp

Gjest mammaen til dåpsbarnet

Anbefalte innlegg

Gjest tror nå jeg da
Skrevet

Hvorfor ikke lage laspkaus? Ingen som forventer en gourmet-middag, vel?

Lapskaus er både godt og lettvindt å varme opp på selve dagen!

Gjest siria
Skrevet

I første barnedåpen vår lagde vi maten selv. hadde rømmegrøt,svinestek og kjøttkaker med tilbehør. I den andre barnedåpen var vi på restaurant og spiste speketallerken.

Gjest elisabeth
Skrevet

Hva med finnebiff? utrolig godt og enkelt!

Skrevet

...og mange voksne også! ;-) (asjameg...)

asjameg? Da har du ikke smakt min nydelige bacalao :) Må innrømme at jeg var skeptisk selv før, men gifter man seg med en fra Kristiansund så må man bare prøve det..

supermamman
Skrevet

asjameg? Da har du ikke smakt min nydelige bacalao :) Må innrømme at jeg var skeptisk selv før, men gifter man seg med en fra Kristiansund så må man bare prøve det..

Du kunne ikke tenkt deg å dele den oppskrifta, vel.....?

smiske-smiske :o)

hilsen

Skrevet

Mulig at det var kokkens skyld, men jeg likte ihvertfall ikke det jeg fikk! :-) Men jeg spiste opp porsjonen min, da, man er da dannet! *he he*

mariaflyfly
Skrevet

Jeg er tilhenger av lettvinte løsninger når det gjelder sånne ting, så hvis dere har pengene, ville jeg selvfølgelig gått for restauranten. Snakk med kjøkkensjefen og få han til å komme med forslag til meny. Du har mer enn nok annet å tenke på enn å skulle fikse fancy middag til 10 pers! :o)

Skrevet

Kald, kokt laks med agurksalat, varme dillpoteter og rømme? Det er deilig sommermat, og lite arbeid.

Gjest siria
Skrevet

hilsen

Jeg heller har aldri likt bakalao. Enda jeg har bodd på vestlandet i over to år. Blir aldri vant til de potetballene heller...

Skrevet

hilsen

1 kg klippfisk, utvannes i rent vann - 24 timer per cm. tykkelse fisk, kuttes i biter

1/2 kg løk - kuttes i skiver

2 kg poteter, helst "Beate" - skjæres i 0,5cm tykke skiver

1/2 boks tomatpure

1/2 boks søte paprika

1/2 boks hele tomater

0,5 l olivenolje

3-4 spanskpepper (cayennepepper)

1 ss hvitløk, knust

Ta litt olje i bunnen av en tykkbunnet gryte, varm opp. Legg deretter et lag med løk, et lag med poteter og et lag med fisk.

Skjær paprikaen i skiver og bland den med tomatpureen og tomatene. Rør dette sammen med olivenoljen, hvitløken og knust spanskpepper.

Leg et lag av dette over fisken og gjenta prosessen til du har brukt opp alle råvarene.

Jeg pleier også å ha litt ekstra væske i bacaloen. Fyller boksen som det har vært tomatpuree i (rister godt, så blir det "tomatjuice") og heller på så mye jeg syns er nødvendig.

Bruk gjerne litt ekstra olje og!

Sett kasserollen på svak varme og la den koke sakte i 3-4 timer, den er ferdig når potetene er kokt.

supermamman
Skrevet

1 kg klippfisk, utvannes i rent vann - 24 timer per cm. tykkelse fisk, kuttes i biter

1/2 kg løk - kuttes i skiver

2 kg poteter, helst "Beate" - skjæres i 0,5cm tykke skiver

1/2 boks tomatpure

1/2 boks søte paprika

1/2 boks hele tomater

0,5 l olivenolje

3-4 spanskpepper (cayennepepper)

1 ss hvitløk, knust

Ta litt olje i bunnen av en tykkbunnet gryte, varm opp. Legg deretter et lag med løk, et lag med poteter og et lag med fisk.

Skjær paprikaen i skiver og bland den med tomatpureen og tomatene. Rør dette sammen med olivenoljen, hvitløken og knust spanskpepper.

Leg et lag av dette over fisken og gjenta prosessen til du har brukt opp alle råvarene.

Jeg pleier også å ha litt ekstra væske i bacaloen. Fyller boksen som det har vært tomatpuree i (rister godt, så blir det "tomatjuice") og heller på så mye jeg syns er nødvendig.

Bruk gjerne litt ekstra olje og!

Sett kasserollen på svak varme og la den koke sakte i 3-4 timer, den er ferdig når potetene er kokt.

Tusen takk !! Nå skal jeg prøve....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...