Gå til innhold

NHD/ Sammenheng mellom psyk. diagnoser

Anbefalte innlegg

Gjest Rosalill
Skrevet

Hva vet man om sammenhengen mellom psykiatriske diagnoser?

Viss man har to forskjellige diagnoser, kan den ene av disse bli bra/ bedre, dersom den andre psykdommen får en vellykket behandling.

F.eks: jeg har en stemningslidelse og en angstlidelse. Stemningslidelsen er nettopp blitt diagnostisert og jeg har begynt på stemningsstabiliserende.

Er det da håp om at min angstlidelse har sammenheng med/skyldes stemningslidelsen, og at dermed også angstlidelsen vil forsvinne viss de stemningsstabiliserende medisinene virker?

eller er dette to helt uavhengige psykdommer?

mvh

Gjest bare en
Skrevet

Eller kanskje det er motsatt. Kanskje det er stemmingslidelsen som forsvinner når du får angsten under kontroll.

Gjest endaen
Skrevet

Uansett så henger jo begge delene sammen med kjemi i hjernen, så når man inntar medikamenter vil jo kjemien forandres, og man vil få resultater av dette.

Skrevet

Angst og depresjon er liksom litt tvillinger. Det er vanlig at de opptrer samen. Ikke alltid lett å finne ut hva som kom først.

dette er mitt nick
Skrevet

Jeg bruker stemningsstabiliserende medisin, og har fått stemningslidelsen under kontroll, men ikke angsten. Det prøver jeg å jobbe med i terapi.

Gjest Rosalill
Skrevet

Jeg bruker stemningsstabiliserende medisin, og har fått stemningslidelsen under kontroll, men ikke angsten. Det prøver jeg å jobbe med i terapi.

Søren :-(

Jeg skulle gjerne slått 2 fluer i en smekk.

Gjest dette er meg
Skrevet

Uansett så henger jo begge delene sammen med kjemi i hjernen, så når man inntar medikamenter vil jo kjemien forandres, og man vil få resultater av dette.

Det er ikke bestandig medisiner hjelper mot depresjon. Medisiner virker ikke på en depresjon som ikke har kjemiske årsaker..

Gjest endaen
Skrevet

Det er ikke bestandig medisiner hjelper mot depresjon. Medisiner virker ikke på en depresjon som ikke har kjemiske årsaker..

nei, men dersom den hadde det;)

Gjest dette er meg
Skrevet

nei, men dersom den hadde det;)

Hvis man har en kjemisk depresjon er det SSRI som vil hjelpe mot denne depresjonen i tillegg til samtale terapi.

Gjest endaen
Skrevet

Hvis man har en kjemisk depresjon er det SSRI som vil hjelpe mot denne depresjonen i tillegg til samtale terapi.

poenget her var at kjemien i hjernen forandes. Ikke hva som er den fullstendige ideelle behanlingen av depresjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...