Gå til innhold

NHD/ Sammenheng mellom psyk. diagnoser

Anbefalte innlegg

Gjest Rosalill

Hva vet man om sammenhengen mellom psykiatriske diagnoser?

Viss man har to forskjellige diagnoser, kan den ene av disse bli bra/ bedre, dersom den andre psykdommen får en vellykket behandling.

F.eks: jeg har en stemningslidelse og en angstlidelse. Stemningslidelsen er nettopp blitt diagnostisert og jeg har begynt på stemningsstabiliserende.

Er det da håp om at min angstlidelse har sammenheng med/skyldes stemningslidelsen, og at dermed også angstlidelsen vil forsvinne viss de stemningsstabiliserende medisinene virker?

eller er dette to helt uavhengige psykdommer?

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145765-nhd-sammenheng-mellom-psyk-diagnoser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest dette er meg

Uansett så henger jo begge delene sammen med kjemi i hjernen, så når man inntar medikamenter vil jo kjemien forandres, og man vil få resultater av dette.

Det er ikke bestandig medisiner hjelper mot depresjon. Medisiner virker ikke på en depresjon som ikke har kjemiske årsaker..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...