Gå til innhold

Utslett?

Anbefalte innlegg

Gjest Trinemor81

Hei hei.

Jeg har problem med småsår i underlivet, har vært plaget med dette en stund. Jeg har vært hos lege flere ganger og testet meg mot kjønnssykdommer, men er ikke smittet med noe. Jeg lurer på hva det kan komme av, og om det finnes noen gode råd for å bli kvitt dette. Jeg har blitt rådet til å ikke gå i trange bukser, fet krem, hydrokortison osv, men ingenting ser ut til å hjelpe.

Det begynner å bli ekstremt plagsomt!! Hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145785-utslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Småsår i unmderlivet kan ha forskjellige årsaker og det er derfor vanskelig å gi noe entydig råd. Spesielt uten å ha undersøkt dine symptomer. Hvis det er infeksjon med i bildet er det galt å bruke hydrokortison salve eller beslektede preparater, de demper organismens lokal forsvarsrespons. Da bør du bruke noen salver mot infeksjonsstoffet, f. eks. bacitracin salve om det er bakterier eller Canesten hvis det er sopp. Jeg ville anbefale at du får tatt en prøve for å se om det er infeksjon, i tilfelle hvilke smittestoff saom er innvolvert. Det behøver slett ikke å være noen av de klassiske kjønnsykdommer, kan godt være en helt banal infeksjon. Ellers er det vel viktig å unngå irritasjon, gnidning mot tøy. Hydrokortison e.l. kan være aktuelt om det er noe uspesifikk betennelse, men etter hva jeg forstår har du prøvd dette uten resultat.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145785-utslett/#findComment-925234
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...