Gå til innhold

Har de HIV-viruset på norske sykehus?

Anbefalte innlegg

melbatoast
Skrevet

Jeg har en bekjent som er hypokonder og som skulle sjekke seg for HIV. Han likte ikke damen som skulle sjekke han, og ble i ettertid redd for at hun faktisk hadde infisert han med hiv. Armen hans var blå og rød i over en uke etterpå, der hun hadde stukket sprøyten. Har norske sykehus og klinikker (dette var på volvat) dette viruset hos seg, slik at de kan smitte andre med det - sprøyte det inn i blodet?

Seriøse svar hadde vært fint, da kameraten min er ganske skremt.. og dette har ingenting å gjøre med det som stod i avisen i dag om de 400 barna som var blitt smittet!

Fortsetter under...

Gjest Pås
Skrevet

Du blir rød og blå på armen dersom du får en "dårlig stikker" på sykehuset. Dvs. en som treffer boldåren dårlig!

Det andre vet jeg ikke!

mvh

Blodgiver med ofte røde og blå armer

Gjest girlie22
Skrevet

Du blir rød og blå på armen dersom du får en "dårlig stikker" på sykehuset. Dvs. en som treffer boldåren dårlig!

Det andre vet jeg ikke!

mvh

Blodgiver med ofte røde og blå armer

HIV smitter jo gjennom blod og seksuell kontakt, så det skal en god del til for å få det uansett. Du tenker kanskje på de gule satylokokkene som noen har blitt smitta med på sykehus? for det er noe helt annet. Har aldri hørt at noen har blitt smitta av HIV på sykehus. Alt av sprøyter som blir brukt der kastes jo med en gang.

Skrevet

Du spørr vel for deg selv, og nei du er ikke blitt smittet.

Har aldri hørt om at noen er blitt smittet av Hiv ved blodprøvetaking i Norge.

mvh

melbatoast
Skrevet

Du spørr vel for deg selv, og nei du er ikke blitt smittet.

Har aldri hørt om at noen er blitt smittet av Hiv ved blodprøvetaking i Norge.

mvh

Det var faktisk ikke for meg selv. Men takk for svaret, jeg skal bringe det videre.

Gjest anonymious
Skrevet

HIV smitter jo gjennom blod og seksuell kontakt, så det skal en god del til for å få det uansett. Du tenker kanskje på de gule satylokokkene som noen har blitt smitta med på sykehus? for det er noe helt annet. Har aldri hørt at noen har blitt smitta av HIV på sykehus. Alt av sprøyter som blir brukt der kastes jo med en gang.

Jo, de ble smitta av hiv på norske sykehus også, men det var før i tiden. Du blir ikke blå og rød viss du får hiv..

Annonse

Skrevet

Han har vel et aldri så lite snev av både hypokondri og paranoidi? Det er vel temmelig usannsynlig at dama skulle tenkt at "denne fyren liker jeg ikke så jeg tar litt av det hiv-infiserte blodet jeg har liggende og sprøyter inn i ham!" :o)

Skrevet

"sprøyte det inn i blodet?"

Det er vel ingenting som blir sprøytet inn i blodet ved en hiv-test. Kameraten din må være temmelig forvirra ja.

Han så vel at hun satte på ny sprøytespiss - for deretter å tappe litt blod på et glass.

De ligger innpakket i plast - grønn ende for voksne, og svart for barn, eller folk med trange vanskelige årer.

Hvordan skulle hun få smittet han med noe som helst da.

Det at han er gul og blå, er kun fordi hun har bommet, og kanskje i tillegg har rotet rundt med nålen for å treffe. Dette er selvsagt dårlig arbeid, og det er bedre å ta sprøyta ut igjen og stikke på nytt.

Skrevet

Han burde nok begynne hos psykolog, for han høres temmelig paranoid ut. Det er selvsagt fullstendig urealistisk.

Skrevet

Ærlig talt. Tror ingenting kan berolige noen som er så paranoide - oppsøk psykiatrisk krisehjelp. (Med mindre den psykiatriske institusjonen har gått sammen med Al Qaida i et komplott for å HIV-smitte hele vesten)

"............................"

Skrevet

Hei!

Jeg kan garantere at norske offentlige og private legesenter og sykehus er 100% pålitelige i forhold til smittevern!

Disse misfargingene omkring stikkstedet er blod som har lekket ut etter stikket i blodåren, og som lager misfarging under huden. Dette er helt ufarlig.

De virkelige risikosituasjonene i forhold til hivsmitte er usikker sex eller direkte blodkontakt med smittet person.

Din kamerat kan ta det helt med ro og nyte våren uten hiv angst!

Man kan forholdsvis enkelt reservere seg mot smitte ved å unngå risikosituasjoner.

Jeg understreker at besøk hos norsk helsepersonell utgjør risiko lik null:)

Håper det kan være til hjelp, vet det er vondt å være redd....

klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...