Gå til innhold

synes dere at vi ikke skal ha russ lenger?

Anbefalte innlegg

Gjest ingen russ
Skrevet

Jeg mener ja! Kun feiring en dag eller noe etter endt eksamen. Var selv russ, og synes feiringen gikk utover skolen.Og russen er da en plage... eller?

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

5

• Dorthe

4

• shandy

1

• Hawkwind

1

Gjest exruss
Skrevet

Og hvordan skulle man klart å få stoppet feiringen? Dette er det bare russen selv som råder over... Ferdig med den saken.

mil1365380270
Skrevet

Russen plager meg ikke, tåler å bli vekket litt i mai.

Men jeg skjønner ikke hvilken storslagen innsats de har gjort, for å fortjene den ville, dyre, langvarige festingen de har nå...

Gjest Grape soda
Skrevet

Er du umulig å få slutt på det.. Ingen voksne kan komme å si at nå er det slutt med russfeiring..

Dessuten så bestemmer jo russen selv hvor mye dem vil feste og ødlegge eksamenstida. Går ikke ann å skylde på russefeiringa, er jo deres egen feil.

Gjest siria
Skrevet

Russen plager meg ikke, tåler å bli vekket litt i mai.

Men jeg skjønner ikke hvilken storslagen innsats de har gjort, for å fortjene den ville, dyre, langvarige festingen de har nå...

Ja, det sier jeg også. la russen få ha det gøy. Så lenge de ikke plager andre med fysisk vold. Vi må da tåle litt?

mil1365380270
Skrevet

Og hvordan skulle man klart å få stoppet feiringen? Dette er det bare russen selv som råder over... Ferdig med den saken.

"Og hvordan skulle man klart å få stoppet feiringen? Dette er det bare russen selv som råder over... "

Nei, det er det ikke. 18-åringer er stort sett økonomisk avhengig av foreldrene sine.

De fleste bryr seg om hva omgivelsene synes om dem også, så dette kan samfunnet og foreldrene styre i stor grad!

Skrevet

Det er da vært lite festing i år. Datteren min festet forrige fredag og fredagen før der og så skal hun reise bort i morgen. Ellers så er det jo masse eksamenslesning akkurat nå.

Skrevet

Jeg er heldigvis slik at jeg ikke irriterer meg over så veldig mye. Så russen har hittil ikke plaget meg som jeg kan huske. Litt tuting får man tåle.

Det eneste jeg har vært redd for, er når jeg har stått å sett på ungene gå i tog, er når halvfulle russer kommer lenger etter i toget, og av og til har hatt ting de spruter på folk. Tenker da på den hvite bunaden min, som kunne blitt ødelagt. Ellers intet.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

på tide å flytte feiringen til ETTER eksamen. Helt absurd å feire noe på forskudd, som dessuten ødelegger resultatet de skal feire. Må være j##vli å skulle gå opp etter all festingen

Gjest enig i det
Skrevet

på tide å flytte feiringen til ETTER eksamen. Helt absurd å feire noe på forskudd, som dessuten ødelegger resultatet de skal feire. Må være j##vli å skulle gå opp etter all festingen

Mener det hadde vært en GOD idé å legge feiringen til etter eksamen. Og ikke ha dyr feiring med russedress osv.

Gjest strandhai
Skrevet

Med hånden på hjertet lover jeg at jeg aldri, aldri skal klage på framtidas russ, og russefeiring.

Hvorfor skal alle dere som har hatt muligheten til russefeiring få ødelegge for det flertallet av oss som faktisk ikke bråker og herjer, og bruker russetiden til å lage hælvete for andre folk? Vi som har gått og gledet oss til russetiden siden vi var små...

Vi vet jo at eksamen kommer rett etter russefeiringen, og noen tar konsekvensene av det. Andre gjør det ikke, men hva folk velger å gjøre får være deres eget ansvar, syns dere ikke?

Gjest papirtiger
Skrevet

"Og hvordan skulle man klart å få stoppet feiringen? Dette er det bare russen selv som råder over... "

Nei, det er det ikke. 18-åringer er stort sett økonomisk avhengig av foreldrene sine.

De fleste bryr seg om hva omgivelsene synes om dem også, så dette kan samfunnet og foreldrene styre i stor grad!

Jeg er veldig spent på hvordan du har tenkt å forby russen. Fritt samfunn vet du :)

Skrevet

Jeg synes man kan beholde russen. Og studere dem.

Regresjon i praksis oppvises av dem - oppførsel og væremåte støtter definitivt opp om den godeste Darwins gamle teorier.

Skrevet

Mener det hadde vært en GOD idé å legge feiringen til etter eksamen. Og ikke ha dyr feiring med russedress osv.

iallfall ikke høyttaleranlegg på bussene til 2-og3-sifrede tall. Absurd!

Og russetoget i Oslo er bare en tragedie - utfylla russ som raver mellom bussene eller bare sitter inni. Hva er vitsen?

Kommende russ: ta tilbake moroa vi hadde før, og press på politikerne for å bytte om rekkefølgen på feiring og eksamen. Lykke til --hurraaaa.. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..aaaaa!!!!!

Skrevet

Med hånden på hjertet lover jeg at jeg aldri, aldri skal klage på framtidas russ, og russefeiring.

Hvorfor skal alle dere som har hatt muligheten til russefeiring få ødelegge for det flertallet av oss som faktisk ikke bråker og herjer, og bruker russetiden til å lage hælvete for andre folk? Vi som har gått og gledet oss til russetiden siden vi var små...

Vi vet jo at eksamen kommer rett etter russefeiringen, og noen tar konsekvensene av det. Andre gjør det ikke, men hva folk velger å gjøre får være deres eget ansvar, syns dere ikke?

Hva jeg synes kan du jo les hvis du gidder. men iallfall ønsker jeg deg strandhai en superhyggelig russefeiring, håper virkelig det er ålreit til tross for rammene slik de er nå.

vennlig hilsen fra en .... som deler ut bløtkake og hvitvin (har dessverre ikke øl eller biff eller hva du kunne ønsket)

Skrevet

Håper du koser deg jeg og passer på dattera mi hvis du treffer på henne. Synd du ikke vet hvem hun er :o)

Skrevet

Jeg syns russefeiring er idiotisk, tåpelig og meningsløs.

Ja til no more russ!

Men hvem kan bestemme at de skal slutte å være russ? Russefeiringa og skolen har ingenting med hverandre å gjøre sånn organisatorisk. So the stupidity goes on...

Skrevet

Jeg dreit veldig mye i å være russ jeg. Det er utrolig hvor fornuften forsvinner så snart den drakta kommer på.

Skrevet

Eksamen før russetid!!

Det burde jo være en selvfølge!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...