Gjest rundt de 30 Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Blir man mer nærtakende med alderen og etter at man har fått barn?? Jeg klarte jo nesten ikke se cold case i går.. det var så trist. Og jeg synes annet er så spennende at jeg nesten ikke klarer å se på.. Slik var det ikke for noen få år siden. Tar man seg mer nær av ting med alderen? Så snart er MacGyver altfor skummelt....? 0 Siter
Kakel Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Tja - gubben og jeg satt og så på og holdt på å måtte gå vekk. - og det skal litt til, i alle fall for han. Det var en JÆVLIG historie! - og så er den oppdiktet - hva slags folks skriver sånne episoder??????????????? *grøss* - jeg sov ikke godt i natt 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Jeg var nær ved å svitsje over for å se på noe annet. Og det er ganske mange år siden jeg måtte overbevise meg selv om at dette bare er en film, og at de reiser seg straks kameraene er slått av. Vår lille datter på 7 liknet litt på barnet i filmen, og bare tanken på at noe slikt skulle tilstøte henne...nei, jeg tror ikke jeg har godt av å se slikt. Jeg har noen tanker rundt dette med pedofile overgripere som jeg ikke ønsker å formidle videre. Det egner seg rett og slett ikke på trykk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Tja - gubben og jeg satt og så på og holdt på å måtte gå vekk. - og det skal litt til, i alle fall for han. Det var en JÆVLIG historie! - og så er den oppdiktet - hva slags folks skriver sånne episoder??????????????? *grøss* - jeg sov ikke godt i natt Ser TV2 på torsdagskveldene jeg. Er så koselig å sikle på Samuel Fröler i "Seks som oss" atte. ) 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Ser TV2 på torsdagskveldene jeg. Er så koselig å sikle på Samuel Fröler i "Seks som oss" atte. ) Ja, HAN er noe for seg selv! Enig med deg, Lillemus, sitter og sikler litt jeg også.. mvh 0 Siter
morsan Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Vet ikke noe om den episoden, men vet at jeg ihvertfall har blitt mye mer følsom etter at jeg fikk barn. Historier om barn som lider f.eks. har alltid gjort meg sint, og jeg har alltid blitt lei meg, men etter at jeg selv fikk barn gjør det vondt med e mye større inderlighet, og jeg prøver derfor å unngå å se programmer om sånt. Den sterkere følsomheten gjelder forresten på hyggeligere plan også - jeg kan få klump i halsen av det meste - bl.a. av å høre nasjonalsangen på 17.mai! 0 Siter
Kakel Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Ser TV2 på torsdagskveldene jeg. Er så koselig å sikle på Samuel Fröler i "Seks som oss" atte. ) Bruker aldri å se cold case heller jeg, men 12-åringen og gubben skrøt av det -så derfor skulle jeg også - ÆSJ Ja han Samuel er et drops! 0 Siter
Gjest Pås Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Bruker aldri å se cold case heller jeg, men 12-åringen og gubben skrøt av det -så derfor skulle jeg også - ÆSJ Ja han Samuel er et drops! Lar du 12-åringen din se på Cold Case?? Jeg vet jo ikke helt hva det går ut på, ser som sagt "Seks som oss" istedet, men det går jo sent på kvelden, og dersom innholdet er så sterkt at voksne mennesker ikke får sove, er det vel ingen ting for en 12-åring? Hmm, mulig jeg er for streng med hva mine får se på.. Min snart 14-åring hadde ikke fått se.. mvh 0 Siter
Kakel Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Lar du 12-åringen din se på Cold Case?? Jeg vet jo ikke helt hva det går ut på, ser som sagt "Seks som oss" istedet, men det går jo sent på kvelden, og dersom innholdet er så sterkt at voksne mennesker ikke får sove, er det vel ingen ting for en 12-åring? Hmm, mulig jeg er for streng med hva mine får se på.. Min snart 14-åring hadde ikke fått se.. mvh Ja, hun får det. 0 Siter
Gjest siria Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Ja, man blir det. i allefall jeg. orker ikke se på nyhetene, leser dem bare på tekst tv.. Spesielt ille er det når det er barn involvert. 0 Siter
Gjest anonym nå ja.. Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Vet ikke noe om den episoden, men vet at jeg ihvertfall har blitt mye mer følsom etter at jeg fikk barn. Historier om barn som lider f.eks. har alltid gjort meg sint, og jeg har alltid blitt lei meg, men etter at jeg selv fikk barn gjør det vondt med e mye større inderlighet, og jeg prøver derfor å unngå å se programmer om sånt. Den sterkere følsomheten gjelder forresten på hyggeligere plan også - jeg kan få klump i halsen av det meste - bl.a. av å høre nasjonalsangen på 17.mai! ang. 17.mai, så hadde det være greit viss de bare kutta ut den nasjonalistiske feiringa. Blir litt mye for meg altså.. 0 Siter
Gjest Naturbarn Skrevet 7. mai 2004 Skrevet 7. mai 2004 Jeg griner nesten av alt nå etter at jeg har fått barn... Igår var det helt jævlig,jeg strigråt!Jeg vet det bare er film,men samtidig vet jeg at dette faktisk skjer med tusenvis av barn... 0 Siter
Gjest TinkaBell Skrevet 8. mai 2004 Skrevet 8. mai 2004 Jeg var nær ved å svitsje over for å se på noe annet. Og det er ganske mange år siden jeg måtte overbevise meg selv om at dette bare er en film, og at de reiser seg straks kameraene er slått av. Vår lille datter på 7 liknet litt på barnet i filmen, og bare tanken på at noe slikt skulle tilstøte henne...nei, jeg tror ikke jeg har godt av å se slikt. Jeg har noen tanker rundt dette med pedofile overgripere som jeg ikke ønsker å formidle videre. Det egner seg rett og slett ikke på trykk. Det er trist at du ikke klarer å skille mellom overgrep og overgriper. Alle friske mennesker er vel enig om at pedofili er noe motbydelig -- men denne legningen er ikke noe en velger. En kvinne / mann som er pedofil, er alvorlog syk. Men det er lang tradisjon blant usiviliserte å hetse dem som er syk... 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 8. mai 2004 Skrevet 8. mai 2004 Det er trist at du ikke klarer å skille mellom overgrep og overgriper. Alle friske mennesker er vel enig om at pedofili er noe motbydelig -- men denne legningen er ikke noe en velger. En kvinne / mann som er pedofil, er alvorlog syk. Men det er lang tradisjon blant usiviliserte å hetse dem som er syk... Well, excuse me for not crying my eyes out. Men de som driver rov mot det mest hjelpløse og uskyldige her på jorden, VÅRE BARN. har jeg vanskelig for å føle noen medlidenhet med. De er skadedyr, og bør avlives som skadedyr. Og hvorfor skal de avlives, jo, fordi de har defekter som fratar dem retten til å kalle seg mennesker. Alternativt sperres inne og isoleres fra samfunnet til de dør av seg selv, uten muliget for prøveløslatelse eller frigang. 0 Siter
Gjest TinkaBell Skrevet 8. mai 2004 Skrevet 8. mai 2004 Well, excuse me for not crying my eyes out. Men de som driver rov mot det mest hjelpløse og uskyldige her på jorden, VÅRE BARN. har jeg vanskelig for å føle noen medlidenhet med. De er skadedyr, og bør avlives som skadedyr. Og hvorfor skal de avlives, jo, fordi de har defekter som fratar dem retten til å kalle seg mennesker. Alternativt sperres inne og isoleres fra samfunnet til de dør av seg selv, uten muliget for prøveløslatelse eller frigang. Litt biologisk hygiene, altså? Utslette dem som er syk? Heil Kahn! 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 8. mai 2004 Skrevet 8. mai 2004 Litt biologisk hygiene, altså? Utslette dem som er syk? Heil Kahn! Biologisk hygiene? Tenker du på Johann Scharffenberg og taterne? Det er vel rimelig stor avstand mellom det å være tater og det å være pedofil overgriper. Jeg snakker om å sikre barna våre mot skadedyr. 0 Siter
Gjest TinkaBell Skrevet 8. mai 2004 Skrevet 8. mai 2004 Biologisk hygiene? Tenker du på Johann Scharffenberg og taterne? Det er vel rimelig stor avstand mellom det å være tater og det å være pedofil overgriper. Jeg snakker om å sikre barna våre mot skadedyr. Kahn, du skriver at du vil sikre barna mot "skadedyr". Bare det å omtale syke mennesker som "dyr", viser vel hvilket menneskesyn du har. Også nazistene omtalte mennesker de anså som skadelige, som dyr. Men la oss nå akseptere at du ikke er helt som nazister -- du bare ønsker å beskytte barn mot overgripere. Vel -- siden de fleste pedofile eller andre overgripere er (1) menn og (2) ikke tidligere dømt, må vel det sikreste være å holde alle menn borte fra barn. For ingen kan jo vite med sikkerhet om en far er pedofil eller ikke. Alle pedofile bedyrer jo sin uskyld FØR de blir tatt -- og mange av dem, paradoksaltr nok, går hardest ut mot andre pedofile. Ditt innlegg kan i beste fall sies å være naivt. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Well, excuse me for not crying my eyes out. Men de som driver rov mot det mest hjelpløse og uskyldige her på jorden, VÅRE BARN. har jeg vanskelig for å føle noen medlidenhet med. De er skadedyr, og bør avlives som skadedyr. Og hvorfor skal de avlives, jo, fordi de har defekter som fratar dem retten til å kalle seg mennesker. Alternativt sperres inne og isoleres fra samfunnet til de dør av seg selv, uten muliget for prøveløslatelse eller frigang. Er faktisk enig i at disse menneskene er ikke bare "syke". De ødelegger andre mennesker, og burde bli behandlet på samme måte som drapsmenn! - om ikke verre! 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 10. mai 2004 Skrevet 10. mai 2004 Kahn, du skriver at du vil sikre barna mot "skadedyr". Bare det å omtale syke mennesker som "dyr", viser vel hvilket menneskesyn du har. Også nazistene omtalte mennesker de anså som skadelige, som dyr. Men la oss nå akseptere at du ikke er helt som nazister -- du bare ønsker å beskytte barn mot overgripere. Vel -- siden de fleste pedofile eller andre overgripere er (1) menn og (2) ikke tidligere dømt, må vel det sikreste være å holde alle menn borte fra barn. For ingen kan jo vite med sikkerhet om en far er pedofil eller ikke. Alle pedofile bedyrer jo sin uskyld FØR de blir tatt -- og mange av dem, paradoksaltr nok, går hardest ut mot andre pedofile. Ditt innlegg kan i beste fall sies å være naivt. «-Alle pedofile bedyrer jo sin uskyld FØR de blir tatt -- og mange av dem, paradoksalt nok, går hardest ut mot andre pedofile.-» Aner jeg en kvalm insinuasjon her? At jeg skulle være en overgriper som dekker meg bak harde utfall mot rovdyrene som skader våre barn for livet, sågar dreper dem? Siden du overfaller meg på denne måten, er du en overgriper selv, eller i slekt med en, eller er det andre grunner du har for å gå løs på meg som person? Hva om du istedenfor å leke Florence Nightingale over disse svina, plasserte sym - og empatien der den burde være, hos ofrene? «Syke mennesker», du lissom. De er ikke «sykere» enn at de forstår at det de gjør er galt. Men i likhet med andre vanedyr innen arten homo sapiens klarer de å plassere skylden på andre, på samfunnet, oppvekstvilkår, at de selv er blitt utsatt, etc. etc. Før du fortsetter med disse mer eller mindre åpenbare personangrepene; nazistenes oppfatning av hva som var skadelig kontra mitt syn på hva som er skadelig, kan neppe sammenliknes. Det er en viss forskjell på å myrde 11 millioner sakesløse mennesker pga. etnisitet eller lyter, og det å ha et ønske om å avskjære overgripere fra muligheten til å skade barna våre. La meg bare nevne at det i dag er langt større risiko for maksimumstraff for drap på en politimann, enn det er for å drepe en eller to småjenter. Sammenlikner en Baneheia-drapene med politidrapet i Stavanger, så ser en også hva som avstedkommer det største etterforskningsoppbudet. Det går på rettferdighetsfølelsen løs. Ditt innlegg skal jeg i beste fall ikke karakterisere. 0 Siter
Gjest ikke signatur Skrevet 10. mai 2004 Skrevet 10. mai 2004 Bruker aldri å se cold case heller jeg, men 12-åringen og gubben skrøt av det -så derfor skulle jeg også - ÆSJ Ja han Samuel er et drops! Ser 12-åringen cold case? Det er jo skummelt.. og begynner sent. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.