Gjest ikke signatur Skrevet 10. mai 2004 Skrevet 10. mai 2004 Lar du 12-åringen din se på Cold Case?? Jeg vet jo ikke helt hva det går ut på, ser som sagt "Seks som oss" istedet, men det går jo sent på kvelden, og dersom innholdet er så sterkt at voksne mennesker ikke får sove, er det vel ingen ting for en 12-åring? Hmm, mulig jeg er for streng med hva mine får se på.. Min snart 14-åring hadde ikke fått se.. mvh Ser cold case, og mener det IKKE er noe for en 12-åring (eller 14-åring). Dessuten starter det kvart på elleve. 0 Siter
Kakel Skrevet 10. mai 2004 Skrevet 10. mai 2004 Ser 12-åringen cold case? Det er jo skummelt.. og begynner sent. So what ? 0 Siter
KaVa Skrevet 10. mai 2004 Skrevet 10. mai 2004 Jepp - man blir det. Da jeg var gravid første gang var det en svensk krimserie (Beck?) der noen slapp en baby i bag ut fra 13 etasje. I en annen episode sprengte de en koffert de trodde inneholdt en bombe - men det var en baby inni kofferten (drept). Så var det Rosmarys Baby (et absolutt fy-fy for gravide damer) som nattfilm. Hadde det forferdelig! mvh 0 Siter
Gjest TinkaBell Skrevet 10. mai 2004 Skrevet 10. mai 2004 «-Alle pedofile bedyrer jo sin uskyld FØR de blir tatt -- og mange av dem, paradoksalt nok, går hardest ut mot andre pedofile.-» Aner jeg en kvalm insinuasjon her? At jeg skulle være en overgriper som dekker meg bak harde utfall mot rovdyrene som skader våre barn for livet, sågar dreper dem? Siden du overfaller meg på denne måten, er du en overgriper selv, eller i slekt med en, eller er det andre grunner du har for å gå løs på meg som person? Hva om du istedenfor å leke Florence Nightingale over disse svina, plasserte sym - og empatien der den burde være, hos ofrene? «Syke mennesker», du lissom. De er ikke «sykere» enn at de forstår at det de gjør er galt. Men i likhet med andre vanedyr innen arten homo sapiens klarer de å plassere skylden på andre, på samfunnet, oppvekstvilkår, at de selv er blitt utsatt, etc. etc. Før du fortsetter med disse mer eller mindre åpenbare personangrepene; nazistenes oppfatning av hva som var skadelig kontra mitt syn på hva som er skadelig, kan neppe sammenliknes. Det er en viss forskjell på å myrde 11 millioner sakesløse mennesker pga. etnisitet eller lyter, og det å ha et ønske om å avskjære overgripere fra muligheten til å skade barna våre. La meg bare nevne at det i dag er langt større risiko for maksimumstraff for drap på en politimann, enn det er for å drepe en eller to småjenter. Sammenlikner en Baneheia-drapene med politidrapet i Stavanger, så ser en også hva som avstedkommer det største etterforskningsoppbudet. Det går på rettferdighetsfølelsen løs. Ditt innlegg skal jeg i beste fall ikke karakterisere. Jeg ser at du føler deg truffet. Det er din sak. Jeg fastslår ene og alene at de fleste overgripere (mot barn) er ukjent før de forgriper seg. Det lar seg statistisk belegge. Enhver kriminolog vil kunne bekrefte dette. Det er også et faktum at det blant dem som går hardest ut mot pedofile, kan finnes pedofile. Det er du som føler deg truffet -- ikke jeg som anklager deg. Jeg har ingen grunn til å mistenke deg for noe som helst -- bortsett fra at du i visse hensender, som mht. til kriminalomsorg, har klare fascistiske trekk. Hvorfra du har det at jeg forsvarer pedofile, er en gåte for meg. Er du så ustabil at du ikke klarer å forholde deg til fakta? Faktum er at jeg etterlyser bedre behandling av pedofile. Der du vil drepe og isolere, vil jeg helbrede. Den enkle løsninger er å drepe overgriperen. Men når overgripere ofte selv er ofre for overgrep, blir dette noe paradoksalt. Kanskje du også, tross din bitterhet, ser det? Du sier at du tenker på ofrene -- tenker du da på dem som oga. at de er blitt utsatt for overgrep selv er blitt overgripere? Og om du virkelig tenker på ofrene burde du kanskje arbeide for at det skal bli lettere for pedofile å stå frem med sin sykdom og få behandling, istedenfor at de skal holde seg skjult og ikke få nødvendig hjelp. Ingen pedofil har rett på aksept for sin legning. Men alle syke mennesker bør ha rett på hjelp. 0 Siter
Kakel Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Jeg ser at du føler deg truffet. Det er din sak. Jeg fastslår ene og alene at de fleste overgripere (mot barn) er ukjent før de forgriper seg. Det lar seg statistisk belegge. Enhver kriminolog vil kunne bekrefte dette. Det er også et faktum at det blant dem som går hardest ut mot pedofile, kan finnes pedofile. Det er du som føler deg truffet -- ikke jeg som anklager deg. Jeg har ingen grunn til å mistenke deg for noe som helst -- bortsett fra at du i visse hensender, som mht. til kriminalomsorg, har klare fascistiske trekk. Hvorfra du har det at jeg forsvarer pedofile, er en gåte for meg. Er du så ustabil at du ikke klarer å forholde deg til fakta? Faktum er at jeg etterlyser bedre behandling av pedofile. Der du vil drepe og isolere, vil jeg helbrede. Den enkle løsninger er å drepe overgriperen. Men når overgripere ofte selv er ofre for overgrep, blir dette noe paradoksalt. Kanskje du også, tross din bitterhet, ser det? Du sier at du tenker på ofrene -- tenker du da på dem som oga. at de er blitt utsatt for overgrep selv er blitt overgripere? Og om du virkelig tenker på ofrene burde du kanskje arbeide for at det skal bli lettere for pedofile å stå frem med sin sykdom og få behandling, istedenfor at de skal holde seg skjult og ikke få nødvendig hjelp. Ingen pedofil har rett på aksept for sin legning. Men alle syke mennesker bør ha rett på hjelp. Kjære vene - SÅ du COLD CASE? - det handlet om en mann i BARNEVERNET som forgrep seg på barna til vanskeligstilte kvinner og truet dem så med at HAN skulle ta dem fra dem og ha dem hjemme. Han var ONDHETEN SELV, uansett om han var aldri så syk. Jeg klarer heller ikke å tenke, "stakkars mann" i dette tilfellet. aner ikke hva du, TinkaBell jobber med - men det kan umulig være med barn som har opplevd noe sånt. TVI! 0 Siter
Kakel Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Litt biologisk hygiene, altså? Utslette dem som er syk? Heil Kahn! Hadde Hitler den gang gått på slike som denne mannen i Cold Case i går - eller gutta fra Baneheisaken, så hadde jeg tenkt LITT anderledes om han.' Jeg forstår mordlyst når ens barn blir utsatt for sånt, da kan overgriperen være så syk han vil, jeg hadde LIKT å se han lide og helst dø. Kall meg gjerne Hitler også - det gir jeg katta i. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Jeg ser at du føler deg truffet. Det er din sak. Jeg fastslår ene og alene at de fleste overgripere (mot barn) er ukjent før de forgriper seg. Det lar seg statistisk belegge. Enhver kriminolog vil kunne bekrefte dette. Det er også et faktum at det blant dem som går hardest ut mot pedofile, kan finnes pedofile. Det er du som føler deg truffet -- ikke jeg som anklager deg. Jeg har ingen grunn til å mistenke deg for noe som helst -- bortsett fra at du i visse hensender, som mht. til kriminalomsorg, har klare fascistiske trekk. Hvorfra du har det at jeg forsvarer pedofile, er en gåte for meg. Er du så ustabil at du ikke klarer å forholde deg til fakta? Faktum er at jeg etterlyser bedre behandling av pedofile. Der du vil drepe og isolere, vil jeg helbrede. Den enkle løsninger er å drepe overgriperen. Men når overgripere ofte selv er ofre for overgrep, blir dette noe paradoksalt. Kanskje du også, tross din bitterhet, ser det? Du sier at du tenker på ofrene -- tenker du da på dem som oga. at de er blitt utsatt for overgrep selv er blitt overgripere? Og om du virkelig tenker på ofrene burde du kanskje arbeide for at det skal bli lettere for pedofile å stå frem med sin sykdom og få behandling, istedenfor at de skal holde seg skjult og ikke få nødvendig hjelp. Ingen pedofil har rett på aksept for sin legning. Men alle syke mennesker bør ha rett på hjelp. Derimot føler jeg meg trakassert av dine personangrep. Og det er omtrent det hele bolken din består av, sjikane, personangrep og «omsorg» for rovdyr. Pluss en dose dumskap; en «helbreder» ikke pedofile mer enn en «helbreder» homofile. Forøvrig setter jeg omsorg for barna foran kriminalomsorg. 0 Siter
Gjest TinkaBell Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 Derimot føler jeg meg trakassert av dine personangrep. Og det er omtrent det hele bolken din består av, sjikane, personangrep og «omsorg» for rovdyr. Pluss en dose dumskap; en «helbreder» ikke pedofile mer enn en «helbreder» homofile. Forøvrig setter jeg omsorg for barna foran kriminalomsorg. På hvilken måte angriper jeg deg? Merkelig at jeg ikke føler meg truffet av dine angrep på pedofiles adferd (fordi dette ikke angår meg), mens du altså føler deg angrepet av mine angrep mot pedofiles hykleri... Det er også trist at du ikke klarer å forholde deg rasjonelt i denne debatten heller. Mitt anliggende er å beskytte barn mot overgrep. Det oppnås best ved å gi pedofile (både de som er straffet og de som ennå ikke er blitt tatt) den hjelp de trenger. Mens du er opptatt av primitiv hevn, er jeg opptatt av at syke mennesker skal få hjelp og at vi skal komme overgrep i forkjøpet. At dette er en mening som provoserer deg, er i sannhet skremmende. Men jeg regner med at du her, av ulike grunner, ikke klarer å tenke helt rasjonelt. Dette, samtidig med at du neppe ugjør noen trussel, gjør at du er unnskyldt. 0 Siter
Gjest TinkaBell Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 Hadde Hitler den gang gått på slike som denne mannen i Cold Case i går - eller gutta fra Baneheisaken, så hadde jeg tenkt LITT anderledes om han.' Jeg forstår mordlyst når ens barn blir utsatt for sånt, da kan overgriperen være så syk han vil, jeg hadde LIKT å se han lide og helst dø. Kall meg gjerne Hitler også - det gir jeg katta i. Det er forståelig at en ønsker hevn -- selv når ikke ens egne barn har vært utsatt for overgrep. Problemet med en slik primitiv hevntake er: skal syke mennesker avlives? Jeg forstår av ditt innlegg at du vil innføre dødsstraff. Jeg er ikke enig i dette -- en bør heller skjerme samfunnet for overgripere OG forsøke å helbrede den som er syk. At du er uenig, er notert. Det er også din omtale av Hitler. Dessverre har mennesker en tendens til å glemme og ikke lære noe av historien. 0 Siter
Gjest TinkaBell Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 Kjære vene - SÅ du COLD CASE? - det handlet om en mann i BARNEVERNET som forgrep seg på barna til vanskeligstilte kvinner og truet dem så med at HAN skulle ta dem fra dem og ha dem hjemme. Han var ONDHETEN SELV, uansett om han var aldri så syk. Jeg klarer heller ikke å tenke, "stakkars mann" i dette tilfellet. aner ikke hva du, TinkaBell jobber med - men det kan umulig være med barn som har opplevd noe sånt. TVI! Det er ganske interessant at du klarer å bli så beveget av en spekulativ og fiktiv tv-episode. Kanskje barneombudet har rett i at tv er et altfor kraftfullt medium -- for somme? Å omtale mennesker som ond, er tvilsomt. I de fleste, om ikke alle, tilfeller dreier det seg om en alvorlig personlighetsforstyrrelse. Mange kalte Liland også for ond -- og uten tvil ble han fremstilt som ondskapen selv, med sine angivelige øksedrap i "Lille Helvete". Heldigvis hadde ikke mobben (den som roper: "korsfest, korsfest") nok makt, slik at Liland ikke ble henrettet. Han ble siden frikjent. Det er et faktum at de fleste overgripere er syke -- på en eller annen måte. Og hvorfor skal vi straffe sykdom? Det er sagt at hvor humant et samfunn er, ikke viser seg ved hvordan lovlydige blir behandlet, men hvordan forbrytere blir behandlet. Men det vil alltid være de som roper "korsfest, korsfest". 0 Siter
Dorthe Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 Kjære vene - SÅ du COLD CASE? - det handlet om en mann i BARNEVERNET som forgrep seg på barna til vanskeligstilte kvinner og truet dem så med at HAN skulle ta dem fra dem og ha dem hjemme. Han var ONDHETEN SELV, uansett om han var aldri så syk. Jeg klarer heller ikke å tenke, "stakkars mann" i dette tilfellet. aner ikke hva du, TinkaBell jobber med - men det kan umulig være med barn som har opplevd noe sånt. TVI! Men det er vel større sjanse for å møte en pedofil mann i barnevernet eller i barnehagen enn andre steder. De søker seg jo til slike jobber hvor de kan komme lett i kontakt med barn. Det er ikke uten grunn at mange barnehjemsbarn har vært utsatt for overgrep. Så serien viste jo et sant bilde av virkeligheten. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 På hvilken måte angriper jeg deg? Merkelig at jeg ikke føler meg truffet av dine angrep på pedofiles adferd (fordi dette ikke angår meg), mens du altså føler deg angrepet av mine angrep mot pedofiles hykleri... Det er også trist at du ikke klarer å forholde deg rasjonelt i denne debatten heller. Mitt anliggende er å beskytte barn mot overgrep. Det oppnås best ved å gi pedofile (både de som er straffet og de som ennå ikke er blitt tatt) den hjelp de trenger. Mens du er opptatt av primitiv hevn, er jeg opptatt av at syke mennesker skal få hjelp og at vi skal komme overgrep i forkjøpet. At dette er en mening som provoserer deg, er i sannhet skremmende. Men jeg regner med at du her, av ulike grunner, ikke klarer å tenke helt rasjonelt. Dette, samtidig med at du neppe ugjør noen trussel, gjør at du er unnskyldt. Du er mer opptatt av å ramme mr Kahn med kamuflerte anklager enn du er av å debattere sak. Når du til overmål, i din grenseløse naivitet, (?) kan snakke om å helbrede en pedofil, da har du diskvalifisert deg fra enhver debatt om saken. Hersketeknikken din er forøvrig velkjent. Man hefter lugubre motiver ved motparten for å avspore, flytte fokus og/eller provosere vedkommende ut av likevekt. Det samme opplever jeg i Midtøsten-debatter, der jeg (av alle) blir kalt jødehater, nazist, rasist, facsist og gudene vet hva. Så langt tror jeg denne «diskusjonen» har avslørt mer om din seksuelle legning enn om min. Og mine unger er det ikke verd risikoen å nærme seg med sukkertøy og smisk. Da er det bedre du sitter anonymt å skjeller meg ut. 0 Siter
Kakel Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Det er forståelig at en ønsker hevn -- selv når ikke ens egne barn har vært utsatt for overgrep. Problemet med en slik primitiv hevntake er: skal syke mennesker avlives? Jeg forstår av ditt innlegg at du vil innføre dødsstraff. Jeg er ikke enig i dette -- en bør heller skjerme samfunnet for overgripere OG forsøke å helbrede den som er syk. At du er uenig, er notert. Det er også din omtale av Hitler. Dessverre har mennesker en tendens til å glemme og ikke lære noe av historien. blablabla 0 Siter
Kakel Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Det er ganske interessant at du klarer å bli så beveget av en spekulativ og fiktiv tv-episode. Kanskje barneombudet har rett i at tv er et altfor kraftfullt medium -- for somme? Å omtale mennesker som ond, er tvilsomt. I de fleste, om ikke alle, tilfeller dreier det seg om en alvorlig personlighetsforstyrrelse. Mange kalte Liland også for ond -- og uten tvil ble han fremstilt som ondskapen selv, med sine angivelige øksedrap i "Lille Helvete". Heldigvis hadde ikke mobben (den som roper: "korsfest, korsfest") nok makt, slik at Liland ikke ble henrettet. Han ble siden frikjent. Det er et faktum at de fleste overgripere er syke -- på en eller annen måte. Og hvorfor skal vi straffe sykdom? Det er sagt at hvor humant et samfunn er, ikke viser seg ved hvordan lovlydige blir behandlet, men hvordan forbrytere blir behandlet. Men det vil alltid være de som roper "korsfest, korsfest". Har du hengt deg opp? 0 Siter
Gjest TinkaBell Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Du er mer opptatt av å ramme mr Kahn med kamuflerte anklager enn du er av å debattere sak. Når du til overmål, i din grenseløse naivitet, (?) kan snakke om å helbrede en pedofil, da har du diskvalifisert deg fra enhver debatt om saken. Hersketeknikken din er forøvrig velkjent. Man hefter lugubre motiver ved motparten for å avspore, flytte fokus og/eller provosere vedkommende ut av likevekt. Det samme opplever jeg i Midtøsten-debatter, der jeg (av alle) blir kalt jødehater, nazist, rasist, facsist og gudene vet hva. Så langt tror jeg denne «diskusjonen» har avslørt mer om din seksuelle legning enn om min. Og mine unger er det ikke verd risikoen å nærme seg med sukkertøy og smisk. Da er det bedre du sitter anonymt å skjeller meg ut. I lys av dine faglig sett uholdbare og ellers altfor irrasjonelle meninger her, ser jeg det ikke som formålstjenlig å fortsette debatten. Særlig er det vanskelig å samtae med deg så lenge du oppfatter rasjonelle argumenter som bygger på fakta, som personangrep og/eller føler deg truffet av min kritikk av enkelte pedofile. 0 Siter
Gjest hi hi hi Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 I lys av dine faglig sett uholdbare og ellers altfor irrasjonelle meninger her, ser jeg det ikke som formålstjenlig å fortsette debatten. Særlig er det vanskelig å samtae med deg så lenge du oppfatter rasjonelle argumenter som bygger på fakta, som personangrep og/eller føler deg truffet av min kritikk av enkelte pedofile. http://www.stud.ntnu.no/~shane/stasj/pics/humor/div/75.html 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.