Gå til innhold

Hvordan få fri rettshjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest frirett
Skrevet

Hvis jeg har en inntekt på ca. 150 000 pr år, og er samboer, kan jeg da få fri rettshjelp?

Fortsetter under...

Bente831365380491
Skrevet

Jo, men kan bare jeg ha en inntekt under 230 000, eller må jeg og min samboer tilsammen ha en samlet inntekt på under 230 000?

Jeg har vært i kontakt med fylkesmannen og spurt, og fikk vite at 230000 var samlet inntekt for begge. Men det var grunner som gjorde at man likevel kunne få det om man hadde for mye inntekt. F.eks. i trygdesaker. Det er også 2 forskjellige ting man kan søke om. Fri rettsråd som er for å snakke med advokat og slikt uten rettsak, og så har man fri rettshjelp i rettsaker. Men der var det noen som sa at dersom du tapte saken, så måtte du betale saksomkostningene til motparten.... litt merkelig egentlig...men men. Uansett, det skader jo ikke å søke. Får hvertfall ingenting dersom du ikke prøver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...