Gå til innhold

Vondt i magen hvis jeg må ut og gå etter mat.

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ha friheten min tilbake...

Jeg har skrevet et innlegg her før og forklart problemet mitt. Fikk da råd om å spise mer regelmessig, oftere og mindre. Dette har jeg forsøkt, men ser ikke ut til å hjelpe.

Problemet oppstår noen ganger når jeg har spist og skal ut og gå av en eller annen grunn. Da blir jeg så tung i magen og det ender ofte med at jeg rett og slett må kaste opp for å bli bedre. Da har jeg som regel maten i halsen allerede og trenger bare å bøye meg over så kommer det opp.

Jeg har ikke funnet ut om det er noen spesiell mat dette gjelder. Det kan være pizza, mackern eller bare en baguett. Ofte usunn mat tror jeg...

Jeg er mindre plaget av dette nå fordi jeg tar unngår slike situasjoner. Spiser helst hjemme eller hvis jeg vet jeg ikke trenger å gå noe sted etterpå.

Er det noen som har noen ide om hva dette kan være? Det hindrer ikke bare min frihet, men også ofte de jeg er sammen med... Har ingen plager med allergi, så jeg tror ikke det er det...

Fortsetter under...

høres nesten litt psykisk betinget ut?

Jeg har liten tro for at det er en psykosomatisk lidelse jeg har. Men det sier vel de som har det også tenker jeg... :-)

Jeg har hatt dette i tre år nå. Første gangen jeg kjente det var på vei hjem fra mackern. Jeg blir skikkelig dårlig. Tung i magen, kjennes ut som den ikke klarer fordøye maten eller få den skikkelig ned. For når jeg bøyer meg kommer det jo opp igjen med en gang.

Når jeg kjenner at jeg begynner å bli tung i magen er det eneste som hjelper å enten få sette meg et sted eller å kaste opp. Fortsetter jeg å gå blir det verre.

Jeg vil også nevne at jeg har et sunt forhold til kropp og mat. Det er ikke der det ligger heller.

Det kan ikke være hvetemel du reagerer på da?

Selv merker jeg at det legger seg som en stein i magen slik mat du nevner her.

Det KAN jo være det. Men dette skjer jo bare hvis jeg må ut å bevege meg etter at jeg har spist. Og skjer jo ikke HVER gang heller... Men takk for tipset! Skal prøve å tenke over det.

Hvordan lever du med det? Spiser du noen spesiell mat? Hvordan kan jeg evnt få sjekket dette?

Det KAN jo være det. Men dette skjer jo bare hvis jeg må ut å bevege meg etter at jeg har spist. Og skjer jo ikke HVER gang heller... Men takk for tipset! Skal prøve å tenke over det.

Hvordan lever du med det? Spiser du noen spesiell mat? Hvordan kan jeg evnt få sjekket dette?

Jeg spiser jo slik mat av og til,og får ikke store smerter heller.

Jeg må bare passe på at jeg ikke spiser for mye av, da jeg føler ubehag.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...