Gå til innhold

Rødvins flekk på klær.HJELP

Anbefalte innlegg

Gjest ka_ri_o
Skrevet

I går fikk jeg sølt rødvin over meg. Jeg hadde da på en hvit jumper og flekken ble lite pen, hvordan få bort flekken, alt råd tar i mot med takk:O)

Gjest www omo no
Skrevet

www.omo.no

Prøv alle gode råd som står her først.

Hvis ingenting hjelper, kan du jo prøve å legge den i vann med klorin i, men det er ikke alle klær som tåler det (men det er verdt et forsøk hvis plaget allikevel er ødelagt).

Skrevet

Alt jeg vet er at akutthjelp med masse zalo og masse salt hjelper utrolig.

Zalo løser opp og saltet suger til seg fargen.Mulig det ikke er for sent enda. Det er verdt å gjøre et forsøk.

Lykke til.

c",)

Skrevet

Hvitvin!

Dynk flekken i hvitvin og press med en tørr fille, den drar da med seg både hvitvinen og rødvinen.

Men kanskje ikke den dyreste du har i skapet?

Ellers - Bio Spray? Spray på, la virke en halvtime, kjør så i vaskemaskin.

Gjest ka_ri_o
Skrevet

Hvitvin!

Dynk flekken i hvitvin og press med en tørr fille, den drar da med seg både hvitvinen og rødvinen.

Men kanskje ikke den dyreste du har i skapet?

Ellers - Bio Spray? Spray på, la virke en halvtime, kjør så i vaskemaskin.

har ikke hvitvin men takk for rådet.

Gjest ka_ri_o
Skrevet

Zalo løser opp og saltet suger til seg fargen.Mulig det ikke er for sent enda. Det er verdt å gjøre et forsøk.

Lykke til.

c",)

skal prøve med det:O)

Gjest ka_ri_o
Skrevet

www.omo.no

Prøv alle gode råd som står her først.

Hvis ingenting hjelper, kan du jo prøve å legge den i vann med klorin i, men det er ikke alle klær som tåler det (men det er verdt et forsøk hvis plaget allikevel er ødelagt).

Takk for linken,den skal jeg ta var på i tilfelle med søling:O)

Gjest mor i juni
Skrevet

Som de sier i reklamen - hva slags vin er det? Finnes maange slags rødvin, vet du. ;o)

Gjest ka_ri_o
Skrevet

Som de sier i reklamen - hva slags vin er det? Finnes maange slags rødvin, vet du. ;o)

eeeehhh er det nøye da? jeg har ikke peiling hvilken vinsort det var, da det var en annen som sølte på meg.

Gjest ka_ri_o
Skrevet

Lykke til.

c",)

det var nok forseint tror jeg. Det ble litt bedre men det gikk ikke helt bort nei

Skrevet

det var nok forseint tror jeg. Det ble litt bedre men det gikk ikke helt bort nei

Husker at jeg sølte rødvin på et teppe engang.

For å si det sånn, vi har ikke det teppet lenger. Flekket gikk bare ikke bort.

Synd...flekkfaren er eneste ulempen med rødvin.

:) *tar nok en slurk av rødvinen i glasset her*

Skrevet

Så synd da!

Irriterende når klær blir ødelagt. Men neste gang du blir sølt på, så slenger du på salt og zalo med en eneste gang. Filleristing av personen som sølte kommer som prioritet nr to....

c",)

Skrevet

Husker at jeg sølte rødvin på et teppe engang.

For å si det sånn, vi har ikke det teppet lenger. Flekket gikk bare ikke bort.

Synd...flekkfaren er eneste ulempen med rødvin.

:) *tar nok en slurk av rødvinen i glasset her*

Hva!!!!??!

Og så på en søndag da gitt!

Huff! Bor ikke du i bedehusbeltet da?

c",)

Skrevet

Hva!!!!??!

Og så på en søndag da gitt!

Huff! Bor ikke du i bedehusbeltet da?

c",)

Jo...men noen må jo være motvekt også. ;)

Skål!

:)

Skrevet

Jo...men noen må jo være motvekt også. ;)

Skål!

:)

Schålll!

Gjest ka_ri_o
Skrevet

Så synd da!

Irriterende når klær blir ødelagt. Men neste gang du blir sølt på, så slenger du på salt og zalo med en eneste gang. Filleristing av personen som sølte kommer som prioritet nr to....

c",)

Jumperen koster bare 445 kr da... ergelig....kjøpte den på onsdag og sølte vin på den i går...det må da finnes kjæringråd...??

Gjest uten signatur
Skrevet

Lykke til.

c",)

Salt og Zalo funker ikke for mine rødvinsflekker. Men BIOSPRAY derimot. Et mirakelmiddel. SELV på ukesgamle flekker har det gått greit. Spray på, vent noen minutter, putt i vaskemaskin. Borte!

Skrevet

Hvis flekken fortsatt ikke er borte (etter rådene nedenfor her), og dette er en genser du absolutt vil fortsette å bruke så foreslår jeg at du går til et renseri.

De reklamerer med at de fjerner _alle_ flekker, og det er jammen ikke langt unna heller.

Det vil koste litt, men du må jo vurdere det opp mot hvor sterkt du ønsker å beholde genseren.

Lykke til!

serendipity
Skrevet

Jumperen koster bare 445 kr da... ergelig....kjøpte den på onsdag og sølte vin på den i går...det må da finnes kjæringråd...??

Hvitvin er det absolutt beste, men det er litt sent nå..

Gjest mor i juni
Skrevet

eeeehhh er det nøye da? jeg har ikke peiling hvilken vinsort det var, da det var en annen som sølte på meg.

OK sorry, du har visst ikke sett reklamen. "Er det chilensk.. eller husets vin?"

Selvsagt har ikke det noe å si, det er hele poenget.. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...