Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Pass på ungene.

2. Lær dem hva som er farlig når en går nær vann.

En kan da ikke sikre alt som er av vann rundtomkring?

Helt uenig.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

9

• amber sun

5

• Kakel

4

• laguna1365380434

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Dette spørsmålet tror jeg du vet svaret på selv.

Man velger frivillig om man vil flytte nær sjøen eller ikke.

Klart det. Har du ikke humor?

Jeg syns bare det går over alle støvleskaft innimellom med alt som skal sikres på alle bauger og kanter, ingenting skal en lære å ta ansvar for sjøl.

*sukk* Det må være skikkelig slitsomt å ha så mye å henge seg opp i.

Hvis alle tok litt mer ansvar for seg og sine, og i mindre grad forventet at alle andre skal ha ansvar for egne barns sikkerhet, hadde det gjort ting litt mindre komplisert. Og jeg tror ikke det hadde blitt mer ulykker av den grunn.

Gjest papirtiger
Skrevet

Dette spørsmålet tror jeg du vet svaret på selv.

Man velger frivillig om man vil flytte nær sjøen eller ikke.

I følge din logikk så hadde fleseteparten av ungene som bor nær en bekk, elv eller sjø druknet. Det er ikke tilfellet..

Tror det er mange som burde innse at unger kan lære seg hva som er farlig. Beskytter man barn mot alt, så gjør man de en skikkelig bjørnetjeneste.

Skrevet

Hva med dem som bor nær sjøen, da?

Skal sjøkanten også sikres?

Hva med dem som bor ved en elv? Skal de dekke til elven når den ikke er ibruk?

;)

Nå har to av ungene mine tryna i Akerelva når de har vært på tur med barnehagen. Det er ikke noe gjerdet der :o)

Skrevet

men om en granhekklatrende nabounge finner ut at han skal drukne i ditt basseng - er du muligens medansvarlig. . . . Jeg hadde nok kjøpt et sånt trekk til å ha over, det hindrer jo dritt fra oven å komme ned i vannet også :)

Jeg har trekk til å legge over. Også fjerner vi stigen hver kveld. Dette skulle holde sa de der vi kjøpte det.

Rusk og rask kommer det jo oppi, men det er nå rensepumpe på det da.

Her vi bor er det ikke småunger i alderen 2-4 år som flyr rundt uten tilsyn, og det syntes jeg ikke det burde være andre steder heller. Følger jo med om dagen, og unger flyr vel ikke ute om natten heller.

Skrevet

Helt enig!

Jeg passer da på ungen min, men han er jammen kjapp. Jeg kan jo ikke fotfølge han 24 timer i døgnet! Hvis jeg går inn for å sjekke maten som lages til middag, så kan han i prinsippet være over "alle hauger" på få minutter.Ikke at han stikker av med vilje, men det er mye spennende å se for en liten pjokk. Jeg regner meg som høyst oppegående og ansvarlig. MEN, jeg stoler ikke på at min 3-åring forstår konsekvensen av å gå for nære vann. Dessuten kan de skli. Sjansen er nok liten, men allikevel! Dere er jammen heldige dere som har så snusfornuftige barn at de gjør akkurat som dere sier!! Det skal dere jammen være glade for!

Skrevet

Jeg passer da på ungen min, men han er jammen kjapp. Jeg kan jo ikke fotfølge han 24 timer i døgnet! Hvis jeg går inn for å sjekke maten som lages til middag, så kan han i prinsippet være over "alle hauger" på få minutter.Ikke at han stikker av med vilje, men det er mye spennende å se for en liten pjokk. Jeg regner meg som høyst oppegående og ansvarlig. MEN, jeg stoler ikke på at min 3-åring forstår konsekvensen av å gå for nære vann. Dessuten kan de skli. Sjansen er nok liten, men allikevel! Dere er jammen heldige dere som har så snusfornuftige barn at de gjør akkurat som dere sier!! Det skal dere jammen være glade for!

Jeg har fotefulgt alle mine i treårsalderen. Har ikke sluppet dem av syne et øyeblikk. Man går ikke inn og lar en treåring være ute alene uten at andre voksne ser etter ungen.

Skrevet

Hvis mi tøtte hadde vært "over alle hauger" bare jeg sjekket middagen, hadde jeg ikke latt henne være igjen ute. Da hadde jeg tatt henne med inn.

Det var en kort periode hun gikk avgårde, med det resultat at hun måtte fotfølges. Det var lite populært, og hun fant fort ut at det var mye lurere å ikke stikke av, så fikk hun friere tøyler også.

Men hadde det vært reelle farer i nærheter (som åpent vann osv), hadde jeg ikke gått fra henne.

Når vi går til stranden, går jeg _aldri_ fra henne. Hvis jeg da skulle "sjekke middagen", hadde jeg tatt henne med.

Ærlig talt, du må jo se barnet an, og handle etter det .Ikke etter hva andre bør sikre eller ikke!

Det er lov å tenke litt selv også.

Skrevet

I følge din logikk så hadde fleseteparten av ungene som bor nær en bekk, elv eller sjø druknet. Det er ikke tilfellet..

Tror det er mange som burde innse at unger kan lære seg hva som er farlig. Beskytter man barn mot alt, så gjør man de en skikkelig bjørnetjeneste.

Nei men i alle dager da.

Hva vet du om min logikk?

Jeg mener da ikke at man skal sikre ungene mot alt.

Hvor har jeg sagt det noe sted??????

Vi bor faktisk ganske nær nær sjøen.De største barna drar

dit og bader alene. Vi har båt også, og hvis jeg skulle vært så redd som du mener at jeg er,så burde jeg bura ungene inne.

Det er 2-åringen jeg prøver å beskytte mot naboens basseng, fordi det bare er å ta 20 små skritt så er hun der.

Skjønner ikke at det er mulig å mene en gang jeg at man ikke skal sikre et basseng.

Men altså jeg er ikke slik at jeg saksøker naboen hvis ungene mine skulle skade seg på deres trampoline.

Ønsker ikke amerikanske tilstander jeg heller.

Men et et digert og dypt svømmebasseng,kan da ikke stå utildekket midt i et boligfelt hvor det kryr av småbarn. Det må da ALLE skjønne.

Blir helt sjokkert jeg, over at det i det hele tatt går an å mene noe annet.

Det er ikke så mange år siden at en 2-åring druknet i Asker i naboens svømmebasseng.

Skrevet

Nå har to av ungene mine tryna i Akerelva når de har vært på tur med barnehagen. Det er ikke noe gjerdet der :o)

Nei,men de hadde med seg voksne ikke sant?

Mine eldste drar til badestranda alene nå.

2-åringen gjør det ikke. Det er forskjellen.

Man kan ikke beskytte ungene mot alt her i verden, men et åpent basseng midt i et boligfelt med mange småbarn,er en stor felle,nettopp fordi det er noe som virkelig trekker til seg barn.

Skrevet

Hvis mi tøtte hadde vært "over alle hauger" bare jeg sjekket middagen, hadde jeg ikke latt henne være igjen ute. Da hadde jeg tatt henne med inn.

Det var en kort periode hun gikk avgårde, med det resultat at hun måtte fotfølges. Det var lite populært, og hun fant fort ut at det var mye lurere å ikke stikke av, så fikk hun friere tøyler også.

Men hadde det vært reelle farer i nærheter (som åpent vann osv), hadde jeg ikke gått fra henne.

Når vi går til stranden, går jeg _aldri_ fra henne. Hvis jeg da skulle "sjekke middagen", hadde jeg tatt henne med.

Ærlig talt, du må jo se barnet an, og handle etter det .Ikke etter hva andre bør sikre eller ikke!

Det er lov å tenke litt selv også.

Man er ikke over alle hauger Amber sun om man tar små raske skritt til naboen,når husene står tett som hagl.

Som jeg har sagt før.

Det er gjort på sekunder.

Jeg slipper aldri ut 2-åringen min alene,men (du får bare le)

et lite eksempel.

Jeg satt på do. 10-åringen føyk ut døra uten å lukke etter seg.

Det var gjort på sekunder.(Nei,jeg hadde ikke treg mage)

Og hvorfor gikk hun ikke opp på veien. Nei det er da ikke noe morsomt.

Men akkurat bassenget virker som en magnet på henne.

Skrevet

Man kan ikke beskytte ungene mot alt her i verden, men et åpent basseng midt i et boligfelt med mange småbarn,er en stor felle,nettopp fordi det er noe som virkelig trekker til seg barn.

3 voksne og 20 unger. Synes det var mange å holde styr på. 19 viltre gutter og 1 jente når minstemann datt uti. Dessuten datt han i bassenget på Birkelund med barnehagen en gang.

Men jeg holdt på å drukne i fontenen i Frognerparken da jeg var liten :o)

Skrevet

Nei men i alle dager da.

Hva vet du om min logikk?

Jeg mener da ikke at man skal sikre ungene mot alt.

Hvor har jeg sagt det noe sted??????

Vi bor faktisk ganske nær nær sjøen.De største barna drar

dit og bader alene. Vi har båt også, og hvis jeg skulle vært så redd som du mener at jeg er,så burde jeg bura ungene inne.

Det er 2-åringen jeg prøver å beskytte mot naboens basseng, fordi det bare er å ta 20 små skritt så er hun der.

Skjønner ikke at det er mulig å mene en gang jeg at man ikke skal sikre et basseng.

Men altså jeg er ikke slik at jeg saksøker naboen hvis ungene mine skulle skade seg på deres trampoline.

Ønsker ikke amerikanske tilstander jeg heller.

Men et et digert og dypt svømmebasseng,kan da ikke stå utildekket midt i et boligfelt hvor det kryr av småbarn. Det må da ALLE skjønne.

Blir helt sjokkert jeg, over at det i det hele tatt går an å mene noe annet.

Det er ikke så mange år siden at en 2-åring druknet i Asker i naboens svømmebasseng.

Jeg advarer igjen mot trampoline. Jeg vet om flere som har brukket nakken under lek og trening på trampoline og det å bli lam i armer og bein unner jeg ingen unger.

Skrevet

Det bør være voksne tilstede når småunger bader. Men jeg bor ved siden av Akerselva og mine har falt uti flere ganger enn jeg vet om antagelig.

Skrevet

Jeg advarer igjen mot trampoline. Jeg vet om flere som har brukket nakken under lek og trening på trampoline og det å bli lam i armer og bein unner jeg ingen unger.

Ja,skjønner jo at det kan være skummelt. Men nå er mine to eldste 10 og 13,og føler at de må lære seg litt forsiktighet selv også.

Så lenge de får lov av meg å hoppe på naboens trampoline,kan jeg ikke komme etterpå å saksøke dem. Selv om den står på deres eiendom. Var bare det jeg mente.

For meg virker dette bassenget langt skumlere. Ihvertfall for min 2-åring.

Tramolinen kommer hun seg ikke opp på en gang.

Skrevet

Ja,skjønner jo at det kan være skummelt. Men nå er mine to eldste 10 og 13,og føler at de må lære seg litt forsiktighet selv også.

Så lenge de får lov av meg å hoppe på naboens trampoline,kan jeg ikke komme etterpå å saksøke dem. Selv om den står på deres eiendom. Var bare det jeg mente.

For meg virker dette bassenget langt skumlere. Ihvertfall for min 2-åring.

Tramolinen kommer hun seg ikke opp på en gang.

Når de er 10 og 13 er de gamle nok til å bade alene. Mine gikk alene på Tøyenbadet i den alderen.

Skrevet

Når de er 10 og 13 er de gamle nok til å bade alene. Mine gikk alene på Tøyenbadet i den alderen.

Ja,men det var jo det jeg skrev.

De har kunnet svømme i mange år.

Når det gjelder naboens svømmebasseng,så var det ikke de jeg var bekymret for, men 2-åringen.

Har jeg vært så uklar?

Skrevet

Det var visst i svar til partijeger jeg skrev det. Beklager går litt i surr her.

Skrevet

Ja,men det var jo det jeg skrev.

De har kunnet svømme i mange år.

Når det gjelder naboens svømmebasseng,så var det ikke de jeg var bekymret for, men 2-åringen.

Har jeg vært så uklar?

Det er jeg som leser på 100 nyeste og ikke har fått med meg hele tråden, tenker jeg :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...