Gå til innhold

Smerter i helen/ sena / leddet ?

Hawk1365380375

Anbefalte innlegg

Hawk1365380375

Hei igjen.

Er 35 år, og har utenom torsdagskvelden da jeg trener Jiu Jitsu ( begynte for 2 år siden og skal graderes til Grønt) begynt: kom i form 2004.En persomlig kom i form mål. Veide 97,5 kg 1. mars 2004 i dag var vekta 89,6 kg.

Målet er 85 kg. ( er 1,83 høy) Jeg har gått turer 3-6 ganger pr. uke i 45 min til 1.5 timer, har de siste 2-3 ukene løpt og gått 50-50.

Sammen med noe reduksjon av matinntaket 1,5 skive isteden for 2 skiver til lunch.( ikke noe dramatisk) De siste 4-5 ukene har jeg merket at begge "helene" bak ved sena eller i leddet har vert noe missfornøyd, kjenner det spesielt ved løping. ( 90% går og løper jeg på skogsstier) Er vant med lemsterhet og har inntak av C og E vitaminer som jeg fikk tips av deg for 2 år siden ( det har ver "revolusjonerende bra) Det jeg lurer på er om jeg kan smøre på noe, tøye ut på en spessiell måte eller på en annen måte forebygge "helene" Er redd svaret er å trappe ned treningen til 2-3 ganger pr uke, (sun fornuft) og siden

svaret sansynlig vis er så enketl drister jeg meg til å spør om en strekk i nakken.

Som jeg har hatt 3 ganger på 4-5 uker og siste gang på lørdag ved motorsag bruk.

Fins det noe fint å smøre på?

Eller er det bare igjen å slappe av. Takk for bra tilbud, sorry for dårlig språk og lagnt spørsmål.

Mvh

Hawk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-Hawk.

Morro å høre at du er så godt igang. Vær trygg, jeg skal ikke si at du skal ta det med ro. Men først hælene dine. Putt en ekstra liten hæl-såle i skoen slik at du får en oppbygging av hælen. Dette avlaster når du går og jogger. Legg på is 10-12 min. på hælene etter trening. Prøv sykkelen istedenfor jogging noen ganger. Dette gir både trening og avlasting. Så er det nakken,trening og motorsaga. Det samme problemet har jeg også fra tid til annen som en ivrig ved-produsent. Neste gang, sjekk arbeidsstilling osv. Det er lett å spenne seg unødvendig.

Ellers kan du på apoteket kjøpe Ibux gel eller Orudis gel, som noen ganger får løst opp slike overbelastningsvonter. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...