Gå til innhold

Er dette særlig bra?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Helt utenfor mitt kompetanse område, da jeg ikke har særlig peil på unger og ikke har noen selv...

Men naboen her har barnevognen parkert på gata her HELE dagen, ser det ut til..Den står der når jeg går, når jeg kommer hjem, og når jeg går ut igjen og kommer hjem igjen...

Jeg tror den hører til i tredjeetasje i den andre oppgangen, og det er jo mulig de har et vindu oppe eller noe, men er ikke dette litt utrygt? Griner gjør den og, men det gjør de vel kanskje uansett?

Jeg synes litt synd på den, og dessuten blir jeg litt paranoid på vegne av foreldrene selvom det sikkert er et fåtall som stjeler babyer rundt her..

Overeaksjon? Er det kosher å gå fra barnevogner sånn uten tilsynelatende tilsyn?

Dessuten tør jeg ikke gå bort å dikke den på magen eller å prøve å trøste den heller, for det er jo i hvetfall ikke kosher..

Burde jeg si fra til morra at den ligger å griner så mye, eller vet hun det og gir F?

Hadde dere også funnet situasjonen litt ukomfortabel, eller er jeg på jordet her?

serendipity
Skrevet

Jeg hadde følt meg langt mer enn komfortabel. Hadde nok ringt på sagt fra til de ungen gråter og sett hvordan de reagerer. Det er ikke vanlig å la barn ligge "på gaten" "hele" dagen uten tilsyn.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hadde følt meg langt mer enn komfortabel. Hadde nok ringt på sagt fra til de ungen gråter og sett hvordan de reagerer. Det er ikke vanlig å la barn ligge "på gaten" "hele" dagen uten tilsyn.

Det er ikke jævlig fornærmende om jeg spør da? :-o Har ungen vondt av det?

Jeg tror jeg vet hvor den tilhører, du mener altså at det er i orden at jeg går og sier fra..? litt feig :-o

Men har sett den tre ganger på mine turer ut og inn bare i dag.

mil1365380270
Skrevet

Barnet er vel ikke i vognen hele tiden, selv om den står der?

Uansett - 3.etg? Hadde ikke jeg gjort. Ikke kan du sitte i vinduet hele tiden, og om noe kritisk skjer, tar det jo en halv evighet å få gjort noe med det... Hadde sagt til foreldrene at det var uansvarlig, jeg.

Kan jo hende det ikke er foreldrene som har tilsynet på dagen også...?

serendipity
Skrevet

Det er ikke jævlig fornærmende om jeg spør da? :-o Har ungen vondt av det?

Jeg tror jeg vet hvor den tilhører, du mener altså at det er i orden at jeg går og sier fra..? litt feig :-o

Men har sett den tre ganger på mine turer ut og inn bare i dag.

Om den gråter så ville jeg ringt på og sagt ifra. Du burde kanskje høre den gråte litt lenger en 1 min ? ;-) Men noen vil naturligvis bli irritert, men andre ville selvfølgelig blitt glad for at noen sa fra. Det ville jeg.. (men på den annen side ville jeg heller ALDRI ha parkert ungen uten tilsyn) Og når noen gjør det, så sier det såpass om foreldrene at det er mulig de ville blitt av typen irritert om du sa fra..

laguna1365380434
Skrevet

Barnet er vel ikke i vognen hele tiden, selv om den står der?

Uansett - 3.etg? Hadde ikke jeg gjort. Ikke kan du sitte i vinduet hele tiden, og om noe kritisk skjer, tar det jo en halv evighet å få gjort noe med det... Hadde sagt til foreldrene at det var uansvarlig, jeg.

Kan jo hende det ikke er foreldrene som har tilsynet på dagen også...?

Ja, det kan jo være en dagmamma eller noe her, jeg er ikke engang helt sikker på hvor den bor, men tror den tilhører en leil i tredje.

Og, joda, ungen er i vogna HVER gang jeg passerer(det kan jo være litt tilfeldig, men det er påfallende) Og jeg passerer på veldig random tid.

Ser den fra sånn i titiden formiddag(før det er ikke jeg våken;)) til sånn sju-åtteish kvelden.. Den MÅ jo ha vært innomhus innimellom, men det er veldig påfallende altså.

Du mener det er greit å si fra om at den gråter? Jeg er litt feig her, og vet ikke om det er å legge seg opp i ting jeg ikke har greie på..:-o

laguna1365380434
Skrevet

Om den gråter så ville jeg ringt på og sagt ifra. Du burde kanskje høre den gråte litt lenger en 1 min ? ;-) Men noen vil naturligvis bli irritert, men andre ville selvfølgelig blitt glad for at noen sa fra. Det ville jeg.. (men på den annen side ville jeg heller ALDRI ha parkert ungen uten tilsyn) Og når noen gjør det, så sier det såpass om foreldrene at det er mulig de ville blitt av typen irritert om du sa fra..

Ja. Hm.

Noe sier meg at de ville be meg ta meg nesa mi et annet sted..

Den griner ordentelig altså, det har jeg sett, men nøyaktif hvor lenge vet jeg ikke, da jeg ikke har blitt stående så lenge i slengen. Andre ganger er den fredelig og, men i dag gråt den masse.

Jeg kan få typen min til å ringe på;) Kanskje han er barskere enn meg.

:-)

Skrevet

Hender vel litt oftere at folk stjeler barnevogner enn barn. Det skjedde her i området for ikke så lenge siden. Med barnet oppi.

Gå og si ifra du. Om de ber deg passe på dine egne ting, så kan det allikevel hende de tenker seg om.

serendipity
Skrevet

Ja. Hm.

Noe sier meg at de ville be meg ta meg nesa mi et annet sted..

Den griner ordentelig altså, det har jeg sett, men nøyaktif hvor lenge vet jeg ikke, da jeg ikke har blitt stående så lenge i slengen. Andre ganger er den fredelig og, men i dag gråt den masse.

Jeg kan få typen min til å ringe på;) Kanskje han er barskere enn meg.

:-)

He he.. Jeg er ikke fullt så tøff selv i sånne situasjoner, men jeg syntes det er svøært merkelig at noen vil gå fra barnet på den måten. Nå vet jeg ikke alderen på barnet. At den skriker litt er kanskje ikke det værste, emn at den blir liggende alene. Tenk på katter osv som kan komme oppi, og for ikke å snakke om at noen jo kan TA den....

Skrevet

En unge som ligger på gata og gråter. Hm,høres rart ut.

Jeg ville ha ringt på ja.

Uten tvil.

Skrevet

Hender vel litt oftere at folk stjeler barnevogner enn barn. Det skjedde her i området for ikke så lenge siden. Med barnet oppi.

Gå og si ifra du. Om de ber deg passe på dine egne ting, så kan det allikevel hende de tenker seg om.

For å unngå ev. misforståelser. Vedkommende som tok vogna visste sannsynligvis ikke at det var et barn oppi.

mil1365380270
Skrevet

Ja, det kan jo være en dagmamma eller noe her, jeg er ikke engang helt sikker på hvor den bor, men tror den tilhører en leil i tredje.

Og, joda, ungen er i vogna HVER gang jeg passerer(det kan jo være litt tilfeldig, men det er påfallende) Og jeg passerer på veldig random tid.

Ser den fra sånn i titiden formiddag(før det er ikke jeg våken;)) til sånn sju-åtteish kvelden.. Den MÅ jo ha vært innomhus innimellom, men det er veldig påfallende altså.

Du mener det er greit å si fra om at den gråter? Jeg er litt feig her, og vet ikke om det er å legge seg opp i ting jeg ikke har greie på..:-o

Vet jo ikke hvordan det er der du bor. Om alle kjenner alle liksom... Kanskje de har avtale om at naboer som er ute med sine barn skal passe på?

De blir sure på deg uansett, ingen liker å føle seg beskyldt for å være dårlige foreldre.

Men det er bedre å være bitch, enn å ikke si noe. Sikkert andre naboer som har tenkt det samme som deg, dersom ungen står der så mye uten tilsyn.

Hva gjør det om de synes du er teit? Dessuten er de naboene som må høre på skrikingen sikkert ikke helt fornøyd de heller...

Skrevet

huff, jeg hadde også reagert. hadde ikke klart å gå fra barnet mitt slik. Det er spvidt jeg klarer å slappe av når han står rett uttafor vinduet mitt her.........

ikke vet jeg hva jeg hadde gjort heller, men du kan kanskje ringe på der du tror vogna hører hjemme og fortelle at babyen gråter..... vet ikke jeg.;(

Skrevet

Unnskyld meg men hva betyr "kosher"??

_Egentlig_ er vel kosher et jødisk begrep som går på hvilken man som jøde kan spise.

Men det brukes i overført betydning for "allmenn akseptert" eller no' sånnt.

Skrevet

_Egentlig_ er vel kosher et jødisk begrep som går på hvilken man som jøde kan spise.

Okei,da har jeg lært noe nytt i dag å,takk,takk:o)

Skrevet

Jeg mener selvsagt "hvilken MAT man som jøde kan spise"

Skrevet

Høres kjemperart ut at noen vil lemne ungen ute så mye som du beskriver. Ville definitivt tatt kontakt med "eieren".

Gjest malun
Skrevet

Dersom ungen virkelig ligger i vognen hele dagen og gråter, da er det selvsagt ikke bra.

Men er du sikker på at det er sånn, da?

Kan hende de setter ut vogna når babyen skal ha en liten hvil om morgenen, og lar den stå ute frem til babyen skal ha ettermiddagshvilen. Det gjorde i hvert fall jeg fra tid til annen da sønnen min var baby.

Jeg synes i utgangspuktet at det er helt uproblematisk å la barna sove ute i vogn alene. Men dersom man ikke bruker babycalling, må man sjekke vogna ofte, slik at det stakkars lille kreket ikke blir liggende og gråte lenge alene.

Dersom du går forbi og barnet gråter, synes jeg godt du kan tillate deg å gå bort for å se hvordan det står til (og evt "dikke" litt). Kanskje se om det er en babycalling i vogna, evt. sjekke om det virkelig kommer noen etter hvert?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...