Gå til innhold

Er dette særlig bra?

Anbefalte innlegg

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

He he.. Jeg er ikke fullt så tøff selv i sånne situasjoner, men jeg syntes det er svøært merkelig at noen vil gå fra barnet på den måten. Nå vet jeg ikke alderen på barnet. At den skriker litt er kanskje ikke det værste, emn at den blir liggende alene. Tenk på katter osv som kan komme oppi, og for ikke å snakke om at noen jo kan TA den....

Synes godt du kan gå å si fra. Evt. ringe inn en bekymringsmelding til barevernet, dersom de ikke skjerper seg.

Gjest hannaha
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor du bor. Her hvor vi bor så sover alle babyene utenfor huset. Ungene sover ikke fra klokka 10 til 8, men det gjør neppe den ungen heller. Babyer sover mye, og om det skriker i to minutt hver gang det våkner, så har det ikke skade av det. Blir noe annet om mora ikke kommer ut da, men det har du jo ikke sjekka. Hvis du skal gå så lang til at du blander deg, så må du først vite hve du blander deg i! Neste gang ungen skriker så kan du observere, og se om noen kommer ut til barnet. Ikke bare anta.

Skrevet

På fortauet utenfor hos deg?

Nei, det er ikke akseptabelt. I bakgården er det greit hvis man følger med, men det er jo mye katter som reker rundt her da. Dessuten pleier man ikke la våkne unger ligge alene. Gå å snakk med mora.

laguna1365380434
Skrevet

På fortauet utenfor hos deg?

Nei, det er ikke akseptabelt. I bakgården er det greit hvis man følger med, men det er jo mye katter som reker rundt her da. Dessuten pleier man ikke la våkne unger ligge alene. Gå å snakk med mora.

Jepp utenfor hos meg, rett på fortauet, i vogn..

Nå har jeg vært ute i flere timer,men den var der igjen nå.

Nå sov den riktignok, men den er der HELE tiden.

Jeg er ikke 100% sikker på hvem som er moren, men jeg skal prøve å finne det ut og si fra på en hyggelig måte..

På vei hjem nå var det ei til som lurte, og som spurte om jeg vet hvilke som er familien.. Hun hadde tenkt nøyaktig det samme som meg - heller ikke peiling på unger men hun syntes dette virket litt hjerterått.

laguna1365380434
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor du bor. Her hvor vi bor så sover alle babyene utenfor huset. Ungene sover ikke fra klokka 10 til 8, men det gjør neppe den ungen heller. Babyer sover mye, og om det skriker i to minutt hver gang det våkner, så har det ikke skade av det. Blir noe annet om mora ikke kommer ut da, men det har du jo ikke sjekka. Hvis du skal gå så lang til at du blander deg, så må du først vite hve du blander deg i! Neste gang ungen skriker så kan du observere, og se om noen kommer ut til barnet. Ikke bare anta.

Nei, som sagt jeg aner ikke, jeg eier ikke kompetanse på slikt..;)

men nå var den der IGJEN! Ei til spurte og (meg) Og jeg aner jo ikke.

Det virker bare så rart. Jeg reagerer ikke ofte på hva naboer gjør altså. Dette virker bare så ..rart.

Forøvrig er dette utenfor en bygård på miderste grunerløkka, i Oslo.

laguna1365380434
Skrevet

Dersom ungen virkelig ligger i vognen hele dagen og gråter, da er det selvsagt ikke bra.

Men er du sikker på at det er sånn, da?

Kan hende de setter ut vogna når babyen skal ha en liten hvil om morgenen, og lar den stå ute frem til babyen skal ha ettermiddagshvilen. Det gjorde i hvert fall jeg fra tid til annen da sønnen min var baby.

Jeg synes i utgangspuktet at det er helt uproblematisk å la barna sove ute i vogn alene. Men dersom man ikke bruker babycalling, må man sjekke vogna ofte, slik at det stakkars lille kreket ikke blir liggende og gråte lenge alene.

Dersom du går forbi og barnet gråter, synes jeg godt du kan tillate deg å gå bort for å se hvordan det står til (og evt "dikke" litt). Kanskje se om det er en babycalling i vogna, evt. sjekke om det virkelig kommer noen etter hvert?

Ja! Det er sikkert babycalling i vogna, det har jeg ikke tenkt på.. :)

Jeg har bare lurt på hvorfor den er der hele tiden, og tilsynelatende helt alene. Den var der nå igjen når jeg kom hjem.

Jeg håper jo det er helt OK, jeg har bare lurt litt. Ei jente på min alder stoppet meg i sted og lurte på om jeg kjente babyen/foreldrene. Vi får se etter babycalling neste gang.. Og tillate oss å dikke litt, om det ikke er drapsårsak;)

Myrtel1365380432
Skrevet

Hei

Jeg har hintet naboen om at ungen griner i vognen utenfor. Synes det er helt ok det.

Hilsen

laguna1365380434
Skrevet

Høres kjemperart ut at noen vil lemne ungen ute så mye som du beskriver. Ville definitivt tatt kontakt med "eieren".

Jepp,skal prøve å ringe på til eieren..

Men nå fikk jeg tips om at det kan befinne seg en babycalling i den vogna og da er jo mye løst..:-)

laguna1365380434
Skrevet

He he.. Jeg er ikke fullt så tøff selv i sånne situasjoner, men jeg syntes det er svøært merkelig at noen vil gå fra barnet på den måten. Nå vet jeg ikke alderen på barnet. At den skriker litt er kanskje ikke det værste, emn at den blir liggende alene. Tenk på katter osv som kan komme oppi, og for ikke å snakke om at noen jo kan TA den....

Jeg tenkte også på det med kattter... Huff og huff, jeg har hørt at den mest sjarmerende huspus kan finne på å legge seg på unger for å få varme...

Men nå var det noen her som mente at den vogna sikkert er utstyrt med babycalling, og det forklarer jo litt. Jeg skal driste meg til å se etter i morgen.

:-)

Gjest malun
Skrevet

Jeg har bare lurt på hvorfor den er der hele tiden, og tilsynelatende helt alene. Den var der nå igjen når jeg kom hjem.

Jeg håper jo det er helt OK, jeg har bare lurt litt. Ei jente på min alder stoppet meg i sted og lurte på om jeg kjente babyen/foreldrene. Vi får se etter babycalling neste gang.. Og tillate oss å dikke litt, om det ikke er drapsårsak;)

Kikk litt etter, dere.

Som regel er det jo helt tilforlatelig, men det er klart at dersom det er som du først trodde, bør man bekymre seg.

Skrevet

Jepp utenfor hos meg, rett på fortauet, i vogn..

Nå har jeg vært ute i flere timer,men den var der igjen nå.

Nå sov den riktignok, men den er der HELE tiden.

Jeg er ikke 100% sikker på hvem som er moren, men jeg skal prøve å finne det ut og si fra på en hyggelig måte..

På vei hjem nå var det ei til som lurte, og som spurte om jeg vet hvilke som er familien.. Hun hadde tenkt nøyaktig det samme som meg - heller ikke peiling på unger men hun syntes dette virket litt hjerterått.

Det er for kjipt. Tror ikke jeg hadde klart å være hyggelig engang jeg. Og jeg som ikke har noe i mot å sette ungene utenfor butikker mens man er inne å handler engang. Men den er for drøy.

Skrevet

Hei

Jeg har hintet naboen om at ungen griner i vognen utenfor. Synes det er helt ok det.

Hilsen

Men du bor sikkert ikke slik til som laguna gjør. Det er overhodet ikke holdbart der.

mariaflyfly
Skrevet

Bor ikke du i byen eller noe? Jeg hadde ihvertfall aldri parkert vogna ute på fortauet. Kanskje inne i ei bakgård, hvis jeg bodde i første etasje og hadde vinduet oppe, men aldri i livet ute på fortauet!

serendipity
Skrevet

Men jeg syntes kanskje ikke at en baby call hjelper så mye. At ungen gråter er jo bare en bagatell mot at noen tar den med seg..

Gjest hilsen en dol-bruker
Skrevet

Hvis du ikke vil snakke med moren, eller hvis det ikke hjelper, ville jeg kontaktet barnevernet og sagt fra til dem. Så kan de ta kontakt og gi moren råd om å ikke gjøre slikt. Høres ikke særlig ansvarlig ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...