Gå til innhold

Om røykere og andre mennesker

Anbefalte innlegg

Gjest eksildoler
Skrevet

Om røykere

Jeg har gjort meg noen tanker om røykere og ikke-røykere som jeg tar sjansen på å dele med dere andre. Det er mulig dere synes dette er tull fra ende til annen, men altså:

De siste femten årene har jeg vanket mye i kunst - og musikkmiljøer, og det har slått meg at det er ekstremt mange røykere blant disse menneskene. Da snakker jeg ikke bare om den lille byen jeg bor i nå, men overalt hvor jeg har vært i kontakt med slike miljøer. Der det samles kreative, skapende mennesker, der røykes det mye.

Videre synes jeg det kan se ut som om røykere er mer utadvendte og livlige enn ikke-røykerne. Når jeg ser meg rundt og prøver å plukke ut de menneskene i min nærmeste omgangskrets som er mest fulle av liv, morsomme, oppfinnsomme, kreative, spennende og omgjengelige, viser det seg at de er røykere så godt som alle sammen. En tilfeldighet? Eller er det mulig at det er en viss type mennesker som blir røykere? At det er de søkende, åpne og litt rebelske som går i fella, mens de andre styrer klar?

Jeg må også si at jeg tviler på at tesen om at røykere flest er ressurssvake er riktig. Den stemmer i alle fall dårlig på de røykerne jeg har gleden av å kjenne. Det er ikke mange tapere blant dem, slett ikke. De aller fleste er intellektuelle, sterke mennesker. Omtrent alle slutter og sprekker, om og om igjen*s*

Hva tror dere?

Nei, jeg røyker ikke selv:-)

Skrevet

Selvsagt. Ikkerøykere er engstelige, nikkerskledde, epleknaskende innadvendte sutrehuer. Røykere rocks!

Vær gang noen sier "ikkerøyker", så tenker jeg "Valgerd". Den assosiasjonen synes jeg er meget bra. Kan dere se for dere Valgerd som gir noen en blowjob? Ikke det? I rest my case!

laguna1365380434
Skrevet

Selvsagt. Ikkerøykere er engstelige, nikkerskledde, epleknaskende innadvendte sutrehuer. Røykere rocks!

Vær gang noen sier "ikkerøyker", så tenker jeg "Valgerd". Den assosiasjonen synes jeg er meget bra. Kan dere se for dere Valgerd som gir noen en blowjob? Ikke det? I rest my case!

*lol* :-)

Gjest eksildoler
Skrevet

Og den tar du uten nick!!!!

Det gjør jeg. Jeg har egentlig sluttet her, ser du. Smugdoler;-)

Gjest eksildoler
Skrevet

Klar tale som vanlig, nick:-)

Kunne du vennligst hjelpe meg å bli kvitt de lite sexy bildene av Valgjerd som har satt seg i hodet mitt nå?

Skrevet

Klar tale som vanlig, nick:-)

Kunne du vennligst hjelpe meg å bli kvitt de lite sexy bildene av Valgjerd som har satt seg i hodet mitt nå?

Nei, der kan jeg ikke hjelpe deg. Jeg har bare lite sexy bilder av Valgerd på lager.

Men, forresten, det er vel bare å tenke på Per K.F. naken og med rumpa i været, så forsvinner Valgerd ut med spyspruten.

God natt?

Skrevet

Det gjør jeg. Jeg har egentlig sluttet her, ser du. Smugdoler;-)

Å ja, du har sprukket ;o)

Skrevet

Jeg må se meg veldig enig i det du skriver her. Jeg har også observert dette.

Men jeg skulle kanskje ikke uttale meg, jeg da, jeg er vel "inhabil",

Jeg tror også at det må være enn viss forskjell på de to typer mennesker - slik som du skisserer det.

Skrevet

I det hele tatt - en "tese" som beskriver hvilke mennesketyper som er henholdsvis røykere og ikkerøykere får ikke blitt annet enn, i beste fall, underholdende.

".................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ser nøyaktig det samme som du ser.

Det er rart med det.

Hilsen en som nettopp har slutta.

Gjest rødprince
Skrevet

Det kommer til å bli artig å registrere hva som skjer etter 1 juni på utesteder...

...setter en hundrelapp på at det blant de som tar en røyk utenfor vil befinne seg også mange ikke-røykere, fordi røykerne gjerne er kulere å være sammen med.

Skrevet

I tillegg til kunst - og kulturfolk (ikke idrett) vil jeg føye til ansatte i helsevesenet, sosialetater etc. på røykelista. For øvrig er jeg enig i dine observasjoner.

I studietida var det dritkjedelig å sitte på den røykfrie avdelinga i kantina. Der satt de med matpakke og melkeglass, mens de artige debattene og de kjekke mannfolka fantes i røykesonen.

Og nei: Det går ikke an å diskutere freskt over matpakke og melkeglass. Det må være kaffe eller pils.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

"i kunst - og musikkmiljøer"

Ja, kreative sjeler har det ikke alltid enkelt, og da hjelper det med litt beroligende nikotin, og et sted å gjøre av henda!

Skrevet

Hva med oss som har SLUTTA da? - har vi slutta å være sprudlende, intellektuelle, spennende mennesker? - muligens ikke - men vi gjør det ikke samlet i flokk på et røykerom lenger.....

Jeg spurte på jobben om å få et rom hvor man kunne gå og ikke-røyke - for å være sosiale...men det gikk ikke gitt! :) - så vi sitter og Doler i stedet - hver for oss..... *sukk*

Skrevet

Jeg ser nøyaktig det samme som du ser.

Det er rart med det.

Hilsen en som nettopp har slutta.

Kjenner jeg deg? :-)

Gjest eksildoler
Skrevet

Hva med oss som har SLUTTA da? - har vi slutta å være sprudlende, intellektuelle, spennende mennesker? - muligens ikke - men vi gjør det ikke samlet i flokk på et røykerom lenger.....

Jeg spurte på jobben om å få et rom hvor man kunne gå og ikke-røyke - for å være sosiale...men det gikk ikke gitt! :) - så vi sitter og Doler i stedet - hver for oss..... *sukk*

De som har slutta må selvfølgelig regnes sammen med røykerne, ettersom de også åpenbart har "det" som skal til for å bli en røyker.

.

Personligheten var der før røyken ble en følgesvenn, og den vil være der hvis de slutter, heldigvis!:-)

fuji1365380447
Skrevet

Jeg har også vært mye sammen med kunstnere og kreative sjeler - og kan som deg bekrefte at det er en stor overvekt av disse som røyker.

Men jeg er svært uenig i tesen om at de er spesielt ressurssterke. Tvert i mot. Disse såkalte annerledes og kreative menneksene er like (om ikke mer) usikre som resten av verden, de bare skjuler det bak liksom "spesielle" klær og påtatt anti-A4 livsstil. Og da tror de at røyking hører med i pakka!

Snakk om pinlig flokk-mentalitet!

Jeg sluttet å røyke for syv år siden, da det gikk opp for meg at det ikke var det minste individualistisk, men heller stakkarslig med strømmen.

Og jeg fikk så mye pepper for å slutte: "skal du ikke være en av oss lenger da?" "Du kommer til å sprekke med en gang.." Og jeg opplevde gang på gang at folk som aldri hadde sett meg røyke, som var helt overbeviste om at jeg røyka. Bare fordi det passet med "pakka" - livsstilen min der musikk, kultur og kunst er viktig.

Nei, jeg syntes røykere er siste sort av flokk-avhengige sutrekopper som tror at de er kule og individualistiske fordi de røyker.

Gleder meg til 1. juni!!!

Gjest ...bare ikke så lenge!!
Skrevet

................

Gjest Naturbarn
Skrevet

Jeg har også vært mye sammen med kunstnere og kreative sjeler - og kan som deg bekrefte at det er en stor overvekt av disse som røyker.

Men jeg er svært uenig i tesen om at de er spesielt ressurssterke. Tvert i mot. Disse såkalte annerledes og kreative menneksene er like (om ikke mer) usikre som resten av verden, de bare skjuler det bak liksom "spesielle" klær og påtatt anti-A4 livsstil. Og da tror de at røyking hører med i pakka!

Snakk om pinlig flokk-mentalitet!

Jeg sluttet å røyke for syv år siden, da det gikk opp for meg at det ikke var det minste individualistisk, men heller stakkarslig med strømmen.

Og jeg fikk så mye pepper for å slutte: "skal du ikke være en av oss lenger da?" "Du kommer til å sprekke med en gang.." Og jeg opplevde gang på gang at folk som aldri hadde sett meg røyke, som var helt overbeviste om at jeg røyka. Bare fordi det passet med "pakka" - livsstilen min der musikk, kultur og kunst er viktig.

Nei, jeg syntes røykere er siste sort av flokk-avhengige sutrekopper som tror at de er kule og individualistiske fordi de røyker.

Gleder meg til 1. juni!!!

APPLAUS!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...