Gjest mitt svar Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Kondolerer. Håper du har det fint. Dårlig ledelse, man behandler ikke noen slik. Uprofft. Lederen viser dårlige kvaliteter. Snakk med fagforening, ikke føl deg skyldig fordi du har sykemelding. 0 Siter
petter smart Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Kondolerer. Vet du hva? Ta den sykmeldingen med god samvittighet! Enkelte mennesker tenker kun KR KR KR, de tenker på seg selv og sitt. Slike mennesker har ikke empati for andre! Ta deg tid til å sørge, og slappe av . Og hvis du føler at du har behov for 14 nye dager med sykmelding så kontakt legen din. Arbeidsgiveren din kan ikke gi deg sparken. Så lenge du har sykmelding har dy gyldig grunn til å være borte fra jobben. Ta vare på deg selv, Reg@l. Det er jo et problem i Norge at enkelte sykemelder seg for ingenting, og det er ikke vanskelig å få en lege til å skrive en sykemelding. Disse har ingen empati med andre, verken bedriften, kolleger eller samfunnet. Det er jo ikke rettferdig mot bedriften som taper penger eller de ansatte som må gjøre mer/ta ekstravakter dersom noen sykemelder seg uten grunn. Det er ingen automatikk i at en har moralsk rett til å være borte fra jobben bare fordi en har fått en lege til å skrive ut en sykemelding. Til sist vil jeg understreke at dette ikke gjelder regal, men de som sykemelder seg uten grunn (og en arbeidsgiver vet ofte ikke det, og her mente de nok at grunnen var noe tynn). 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Det er jo et problem i Norge at enkelte sykemelder seg for ingenting, og det er ikke vanskelig å få en lege til å skrive en sykemelding. Disse har ingen empati med andre, verken bedriften, kolleger eller samfunnet. Det er jo ikke rettferdig mot bedriften som taper penger eller de ansatte som må gjøre mer/ta ekstravakter dersom noen sykemelder seg uten grunn. Det er ingen automatikk i at en har moralsk rett til å være borte fra jobben bare fordi en har fått en lege til å skrive ut en sykemelding. Til sist vil jeg understreke at dette ikke gjelder regal, men de som sykemelder seg uten grunn (og en arbeidsgiver vet ofte ikke det, og her mente de nok at grunnen var noe tynn). Selvsagt. Snyltere som utbytter systemet finnes det alle steder. Man kommer ikke disse til livs ved å mistenkeliggjøre dem som ikke snylter. 0 Siter
Gjest ta kontakt med legen din Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Jeg er enig i at å miste en oldemor ikke automatisk kan være grunn til å bli borte fra jobben, f.eks om oldemoren din bodde langt unna og du måtte tatt fri en uke for å komme deg i begravelsen hennes, det kan jeg forstå at de kunne sagt noe på. Det er også arbeidsgivers styringsrett i slike tilfeller. Når du er sykemeldt, er situasjonen en helt annen. Mistenker de at du er sykemeldit på uriktig grunnlag, kan de ta kontakt med legen din og deg om det. Da mistenker de at legen har gjort noe ulovlig og at du er en illojal person, så det er alvorlig. Hvis de skjønner litt psykologi, vet de at det ikke er en nødvendig klar sammenheng mellom en hendelse og en psykisk reakson. Jeg gikk rett på jobb når faren min døde, det fungerte best for meg. Når svogeren min døde, fikk jeg en skikkelig "smell", og gjennoplevde andre vonde ting, som gjorde at jeg ble sykemeldt. Selv om det kanskje hadde vært mer naturlig om jeg fikk en slik reaksjon når pappa døde, så er vi ikke så forutsigbare. Det går bare ikke an å behandle deg slik, arbeidsgiver har gjort et stort overtramp, og jeg ville tatt kontakt med legen min og bedt henne / ham ta kontakt med arbeidsgiver. 0 Siter
petter smart Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Selvsagt. Snyltere som utbytter systemet finnes det alle steder. Man kommer ikke disse til livs ved å mistenkeliggjøre dem som ikke snylter. Men hvordan vet man hvem som snylter og ikke? De mener/tror jo tydeligvis at regal snylter. 0 Siter
Kakel Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Men hvordan vet man hvem som snylter og ikke? De mener/tror jo tydeligvis at regal snylter. Det er prisen man må betale for å bo et så flott land som Norge. Vi får ta oss råd til snyltere og unnalurere. 0 Siter
Gjest mor i juni Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Å fytti.. , kjenner jeg blir skikkelig provosert på dine vegne... :-( Dette var virkelig unødvendig! Kan du ta kontakt med eieren, kanskje over telefon de nærmeste dagene, og fortelle vedkommende at du har fått greie på reaksjonen? Fortell rolig at det er ikke DU som sykmelder deg, det er legen. Og at det er ekstrem dårlig behandling av ansatte å reagere slik. Jeg har opplevd noe i samme gate.. var ikke sykmeldt riktignok, men det var en privatsak jeg fortalte min forrige sjef da jeg sluttet. Han lovte å ikke si det til noen. Men noen uker etter fikk jeg plutselig høre det fra en venninne av meg..!! Hun hadde fått den konfidensielle informasjonen fra min sjefs datter, de to hadde tilfeldigvis vært på samme sted og funnet ut at begge kjente meg... Da ringte jeg sjefen og fortalte han akkurat hva jeg mente..! Vi skal ikke finne oss i hva som helst! Men skjønner at det kan være vanskelig i ditt tilfelle, da du faktisk skal tilbake til jobben. Føler med deg, og håper dette ordner seg for deg..!! 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Kondolerer med din oldemor. Jeg forstår godt at du er lei deg og fortvilet. Hadde det vært meg slikt hadde skjedd med, så hadde jeg følt meg lite verdsatt på arbeidsplassen. Vil du virkelig jobbe med noen slike?? Hva som gjør folk depremerte varerer, noen tåler "alt" andre "ingenting" Enklete for skikkelige sammenbrudd og depresjoner etter tap av et kjeledyr tilogmed! Det er noe andre ikke forstår, men grusomt for den det skjer med. Du har all rett i verden til å være lei deg over tapet. Ta den tiden du trenger til å komme ovenpå igjen, om du så trenger å få en lengre sykemelding. Ingen kan fortelle andre hvor mye eller hvordan de skal sørge, eller hvem over. Jeg håper det går bra med deg og familien og at det blir en fin begravelse. 0 Siter
nynne Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Kondolerer med din oldemor. Jeg forstår godt at du er lei deg og fortvilet. Hadde det vært meg slikt hadde skjedd med, så hadde jeg følt meg lite verdsatt på arbeidsplassen. Vil du virkelig jobbe med noen slike?? Hva som gjør folk depremerte varerer, noen tåler "alt" andre "ingenting" Enklete for skikkelige sammenbrudd og depresjoner etter tap av et kjeledyr tilogmed! Det er noe andre ikke forstår, men grusomt for den det skjer med. Du har all rett i verden til å være lei deg over tapet. Ta den tiden du trenger til å komme ovenpå igjen, om du så trenger å få en lengre sykemelding. Ingen kan fortelle andre hvor mye eller hvordan de skal sørge, eller hvem over. Jeg håper det går bra med deg og familien og at det blir en fin begravelse. Møkkajobb. Møkkakolleger! Skamme seg skulle de!! Du skulle fått blomster og en god klem. På jobben hos oss er det strengt tatt ikke "lov" til å få velferdspermisjon annet enn til nærmeste familie (mor, far, søsken). Sjefen vår sier da: kan ikke gi permisjon, men ta deg noen dagers egenmelding du, dette ordner seg. Håper det går bra. Gi tilbakemelding fra møtet da. Håper de tar seg sammen og møter deg med en vennligere tone enn dette. Og hva ville de med nr til legen din egentlig? Tror de de kan kreve opplysninger fra ham/ henne da eller? Stooooor webkos fra Nynne som kondolerer, men samtidig er glad for at du hadde et så godt forhold til oldemor og at hun var jammen heldig som hadde deg- og er savnet! 0 Siter
nynne Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Kondolerer med din oldemor. Jeg forstår godt at du er lei deg og fortvilet. Hadde det vært meg slikt hadde skjedd med, så hadde jeg følt meg lite verdsatt på arbeidsplassen. Vil du virkelig jobbe med noen slike?? Hva som gjør folk depremerte varerer, noen tåler "alt" andre "ingenting" Enklete for skikkelige sammenbrudd og depresjoner etter tap av et kjeledyr tilogmed! Det er noe andre ikke forstår, men grusomt for den det skjer med. Du har all rett i verden til å være lei deg over tapet. Ta den tiden du trenger til å komme ovenpå igjen, om du så trenger å få en lengre sykemelding. Ingen kan fortelle andre hvor mye eller hvordan de skal sørge, eller hvem over. Jeg håper det går bra med deg og familien og at det blir en fin begravelse. Æsj-ble så hissig at jeg la svaret til deg jeg. Skulle til Reg@l da. Unnskyld 0 Siter
Anki Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Herregud, det er helt hinsides. Vet du, dine sjefer har faktisk ikke krav på å få vite hvorfor du er sykemeldt engang, og de har i hvert fall ikke lov til å ringe hjem til deg og si sånt. De har ikke engang lov til å ringe for å spørre om når du kommer tilbake i jobb, såpass strengt er det. Det der ville jeg tatt de skikkelig for! Trist å høre om at du har mistet oldemora di... Sender deg mange gode tanker i en tøff stund. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 Men hvordan vet man hvem som snylter og ikke? De mener/tror jo tydeligvis at regal snylter. "Men hvordan vet man hvem som snylter og ikke?" Umulig å si, det er derfor jeg reagerer på slike uttalelser som du kommer med. Hvordan kan du som arbeidsgiver _vite_ hvem som snykter og hvem som ikke gjør det? En arbeidsgiver skal forholde seg til en sykemelding som kommer og har null og niks med grunnen å gjøre. "De mener/tror jo tydeligvis at regal snylter." Men har de noen rett til å mene noe som helst, og i alle fall si det til henne på den måten? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.