Gå til innhold

Schizofrenes fremtidsutsikter, NHD

Anbefalte innlegg

Jeg har fått opplyst at schizofrene i dag kan forvente å leve normale liv. Likevel mener psykologen på psykehuset at jeg skal uføretrygdes. Jeg blir så skuffet for jeg ønsker virkelig å jobbe. Har taklet påkjenninger med tilbaketrekning og tankekaos, men ikke hørt stemmer o.l. de siste månedene. Er det da så urimelig å ville begynne å jobbe? Er det noen schizofrene her med arbeidserfaring å dele?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146356-schizofrenes-fremtidsutsikter-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timari

hei jeg er ikke schizofren så det er sagt men synes det høres urimelig ut at du ikke får jobbe. Det du kanskje bør være obs på er hva slags jobb du velger. At du unngår en stressjobb som kan gjøre deg psykere. Kanskje det ikke er lurt at deg å jobbe 100% men kanskje 50%? eller delt uføretrygd og jobb? Kanskje du skal ta opp dette med psykiateren. Det er uannsett viktig å holde på med noe som engasjerer en.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...