Gå til innhold

Insektnett til vinduer og dører - erfaring?

Anbefalte innlegg

Gjest Masahiro
Skrevet

Har kjøpt insektnet til vinduer og noen dører i dag, og skal montere opp. Merket jeg har kjøpt er "Tesa" kjøpt på fargehandler. Disse skal festes i karm med et borrelåssystem. Er det meningen at man skal løsne nettet fra borrelåsen hver gang man skal åpne vinduet? Skjønte ikke det helt...må jo bli slarkete i låsesystemet etterhvert? Eller...? Vi har gammeldagse vinduer med midtstolpe og to vinduer som åpnes utover (sidehengslet).

Fortsetter under...

Gjest midia
Skrevet

Vi bruker tesa myggnetting på vinduene men vi har ikke sånne vindu som du har.Våre vindu går innover så vi har festet bårrelåsen helt på ytterste karm.Meget fornøyd med nettingen.

Gjest Masahiro
Skrevet
  midia skrev (På 10.5.2004 den 20.25):

Vi bruker tesa myggnetting på vinduene men vi har ikke sånne vindu som du har.Våre vindu går innover så vi har festet bårrelåsen helt på ytterste karm.Meget fornøyd med nettingen.

Hei

Men si meg...selvom du har annen vindustype, hvordan kommer du til vindushaspen og får åpnet vinduet når du har nettet festet på ytre karm? Jeg har litt problemer med å se dette for meg.. For også ditt håndtak kommer på innsiden av nettet, sant?

Skrevet

Vi har et sånt som vi kjøpte i fjor - og ja, det har blitt slarkete og har rakna og fester dårlig og i det hele tatt. Men på et vis, så klarer vi å tette med det ennå (mer eller mindre i alle fall).

Nå har vi det bare på et lite vindu som stort sett står åpent hele sommerhalvåret, det høres enda verre ut på dine vinduer (og dører).

Gjest midia
Skrevet
  Masahiro skrev (På 10.5.2004 den 20.32):

Hei

Men si meg...selvom du har annen vindustype, hvordan kommer du til vindushaspen og får åpnet vinduet når du har nettet festet på ytre karm? Jeg har litt problemer med å se dette for meg.. For også ditt håndtak kommer på innsiden av nettet, sant?

Jeg har nettet på utsiden av vinduet og det er ikke til bry når jeg skal åpne vinduet.

Skrevet
  midia skrev (På 10.5.2004 den 20.25):

Ditto! Vi er også meget fornøyd! Men jeg ser problemet med bruk av slikt nett og vinduer som vender utover.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...