Gå til innhold

Nypoteter i båter - hvor lenge i ovnen?

Anbefalte innlegg

Gjest Potattisen
Skrevet

Holder det med en time når de er rå? Steker de på 225 grader med litt vann i bunnen på den ildfaste formen. Håper noen kan svare innen en time! :) Takk, god middag

Skrevet

Du ser når de er pent brune. Enkelt. Pass på å snu dem litt innimellom.

Skrevet

jeg hadde kutta ut vannet....og brukt olje i stedet.

Gjest Pottattisen
Skrevet

jeg hadde kutta ut vannet....og brukt olje i stedet.

synes det blir veldig tørt uten litt vann i bunnen. Har på litt olje også. vannet fordamper ettervert og gjør at potetene ikke setter seg fast.

Hvor lenge ca? Ikke godt hvis de er harde i midten. må prøvesmake såklart, men ok å vite ca tid pga. kjøttet, grønsaker og sausen.

Skrevet

synes det blir veldig tørt uten litt vann i bunnen. Har på litt olje også. vannet fordamper ettervert og gjør at potetene ikke setter seg fast.

Hvor lenge ca? Ikke godt hvis de er harde i midten. må prøvesmake såklart, men ok å vite ca tid pga. kjøttet, grønsaker og sausen.

Åja. Jeg så ikke at du bruker vann. Hvorfor det? Pointet er jo at de skal fettsteke, mmmmmmmmm.

Skrevet

tenker en halvtime vil gå bra- eller 40 minutter :)

Skrevet

En time er bra på den temperaturen. Som de andre ville jeg kuttet ut vannet og brukt litt olje + salt. Jeg pleier å hive noen hvitløksfedd og noen hele sjalottløk i pannen sammen med potetbåtene.

Skrevet

I båter holder det med 40-45 minutter.

Men ikke ha vann i, da blir de ikke så sprø og gode som de kunne blitt hvis du bare bruker olje.

Du kan også legge dem direkte på bakepapir på brett, og drysse masse godt krydder på.

mmm kjempegodt!

Skrevet

I båter holder det med 40-45 minutter.

Men ikke ha vann i, da blir de ikke så sprø og gode som de kunne blitt hvis du bare bruker olje.

Du kan også legge dem direkte på bakepapir på brett, og drysse masse godt krydder på.

mmm kjempegodt!

Jeg er uenig. De blir _mye_ bedre hvis man gir dem en time.

Jeg pleier å steke en kylling på rist over potetene. Hvis kyllingen er hel, er poteter og kylling ferdig samtidig. Bruker jeg kyllinglår, må potetene stekes alene en halvtimes tid først. Da blir de brune og sprø i kantene.

Skrevet

Jeg er uenig. De blir _mye_ bedre hvis man gir dem en time.

Jeg pleier å steke en kylling på rist over potetene. Hvis kyllingen er hel, er poteter og kylling ferdig samtidig. Bruker jeg kyllinglår, må potetene stekes alene en halvtimes tid først. Da blir de brune og sprø i kantene.

Ok, da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...