Gjest Potattisen Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Holder det med en time når de er rå? Steker de på 225 grader med litt vann i bunnen på den ildfaste formen. Håper noen kan svare innen en time! Takk, god middag 0 Siter
favn Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Du ser når de er pent brune. Enkelt. Pass på å snu dem litt innimellom. 0 Siter
Kakel Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 jeg hadde kutta ut vannet....og brukt olje i stedet. 0 Siter
Gjest Pottattisen Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 jeg hadde kutta ut vannet....og brukt olje i stedet. synes det blir veldig tørt uten litt vann i bunnen. Har på litt olje også. vannet fordamper ettervert og gjør at potetene ikke setter seg fast. Hvor lenge ca? Ikke godt hvis de er harde i midten. må prøvesmake såklart, men ok å vite ca tid pga. kjøttet, grønsaker og sausen. 0 Siter
favn Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 synes det blir veldig tørt uten litt vann i bunnen. Har på litt olje også. vannet fordamper ettervert og gjør at potetene ikke setter seg fast. Hvor lenge ca? Ikke godt hvis de er harde i midten. må prøvesmake såklart, men ok å vite ca tid pga. kjøttet, grønsaker og sausen. Åja. Jeg så ikke at du bruker vann. Hvorfor det? Pointet er jo at de skal fettsteke, mmmmmmmmm. 0 Siter
Kakel Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 synes det blir veldig tørt uten litt vann i bunnen. Har på litt olje også. vannet fordamper ettervert og gjør at potetene ikke setter seg fast. Hvor lenge ca? Ikke godt hvis de er harde i midten. må prøvesmake såklart, men ok å vite ca tid pga. kjøttet, grønsaker og sausen. tenker en halvtime vil gå bra- eller 40 minutter 0 Siter
Atene Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 En time er bra på den temperaturen. Som de andre ville jeg kuttet ut vannet og brukt litt olje + salt. Jeg pleier å hive noen hvitløksfedd og noen hele sjalottløk i pannen sammen med potetbåtene. 0 Siter
amber sun Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 I båter holder det med 40-45 minutter. Men ikke ha vann i, da blir de ikke så sprø og gode som de kunne blitt hvis du bare bruker olje. Du kan også legge dem direkte på bakepapir på brett, og drysse masse godt krydder på. mmm kjempegodt! 0 Siter
Atene Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 I båter holder det med 40-45 minutter. Men ikke ha vann i, da blir de ikke så sprø og gode som de kunne blitt hvis du bare bruker olje. Du kan også legge dem direkte på bakepapir på brett, og drysse masse godt krydder på. mmm kjempegodt! Jeg er uenig. De blir _mye_ bedre hvis man gir dem en time. Jeg pleier å steke en kylling på rist over potetene. Hvis kyllingen er hel, er poteter og kylling ferdig samtidig. Bruker jeg kyllinglår, må potetene stekes alene en halvtimes tid først. Da blir de brune og sprø i kantene. 0 Siter
amber sun Skrevet 11. mai 2004 Skrevet 11. mai 2004 Jeg er uenig. De blir _mye_ bedre hvis man gir dem en time. Jeg pleier å steke en kylling på rist over potetene. Hvis kyllingen er hel, er poteter og kylling ferdig samtidig. Bruker jeg kyllinglår, må potetene stekes alene en halvtimes tid først. Da blir de brune og sprø i kantene. Ok, da 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.