Gå til innhold

Eks

Gjest eks kjæresten til mr X

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forholder dere til eks kjærester og eks samboere?

Jeg og min eks er venner, men det blir nok rabalder når ene finner seg ny, tror jeg. Ihvertfall hvis jeg finner først.

Men det jeg tenkte mest var saker og ting. Beholder dere ting, gaver, småsaker dere har fått av eks?

Vi var sammen i ganske mange år, og jeg har derfor en del ting etter ham. Smykker, klær, pynteting og større ting. Jeg mener at jeg selvfølgelig beholder alt. Det betyr ikke noe følelsesmessig for meg, det er bare ting. Jeg har fått kommentarer på at jeg burde kvitte meg meg alle smykker og ting jeg har fått av eksen. Hvorfor burde jeg det?

Blir du fornermet om nye kjæresten din har ting fra sin forrige kjærest? Det bli ikke jeg.

Gjest ikke Y
Skrevet

"Blir du fornermet om nye kjæresten din har ting fra sin forrige kjærest? Det bli ikke jeg. "

Hadde jeg vært en ny for deg hadde jeg ikke synes det var positivt.

Uansett svar fra deg, hadde jeg tatt det som mulig tegn på at du fremdeles hadde følelsemessige bånd til din x og hadde nok mistet interessen for deg.

Skrevet

"Blir du fornermet om nye kjæresten din har ting fra sin forrige kjærest? Det bli ikke jeg. "

Uansett svar fra deg, hadde jeg tatt det som mulig tegn på at du fremdeles hadde følelsemessige bånd til din x og hadde nok mistet interessen for deg.

Om det var en sånn også? :

http://www.9ss1.dk/porsche944/billede/porsche944-red005.jpg

Eller hadde du sagt til henne; GÅ OG LEVER DEN TILBAKE _ DU HAR SIKKERT FØLELSER FOR HAN ENDA

....mulig det er BILEN man liker vettø (eller smykket man har hatt rundt halsen i mange år - eller øredobber el.)

:-)

TING er TING, folk er folk

Gjest mallet
Skrevet

Heller tvert imot. At man ikke har noe problem med å beholde ting man fikk kan like gjerne bety at tingene ikke betyr noe spesielt for en lenger.

Gjest ikke Y
Skrevet

Heller tvert imot. At man ikke har noe problem med å beholde ting man fikk kan like gjerne bety at tingene ikke betyr noe spesielt for en lenger.

Sitat fra eks: "...og jeg har derfor en del ting etter ham. Smykker, klær, pynteting og større ting."

Altså personlige ting.

Folk er forskjellige, regn med det. Og det er et personlig valg for eks. Har bare fortalt hvordan jeg vil reagere på at personlige gaver ble beholdt.

Skrevet

Sitat fra eks: "...og jeg har derfor en del ting etter ham. Smykker, klær, pynteting og større ting."

Altså personlige ting.

Folk er forskjellige, regn med det. Og det er et personlig valg for eks. Har bare fortalt hvordan jeg vil reagere på at personlige gaver ble beholdt.

Hmm, rart om jeg skal kaste smykker jeg har brukt i 5 år, husker ikke engang hvorfor jeg fikk de. De er bare ting jeg bruker, ikke som betyr spesielt for meg

Gjest Daisy
Skrevet

Altså personlige ting.

Så hun skal kvitte seg med kostbare smykker for ikke å såre en evnt. ny partner?

Skrevet

Så hun skal kvitte seg med kostbare smykker for ikke å såre en evnt. ny partner?

Jeg tok av meg en ring jeg hadde fått av eksen da jeg ble sammen med min "nye" (litt rart å kalle ham det etter snart 15 år *S*). Ikke fordi jeg tror han ville reagert på den, men fordi jeg visste hva den ringen sto for. Etter at den hadde "bodd" et par år i smykkeskrinet fikk jeg den + noen ødelagte øredobber smeltet omm til en ny ring! ;-)

Gjest ikke Y
Skrevet

Om hun ikke leverte dem tilbake, kunne hun i det minste solgt dem. Ikke for å unngå å såre en eventuell ny partner, men for å vise at hun ikke hadde følelsemessige bånd til den forrige.

Tenk deg følgende: Skulle en ny mann gi en ny ring til ei dame som fremdeles har en ring på fingeren fra den forrige flammen ? Så skulle det altså være to ringer der, fra to menn ?

Omtrent som enda et nytt trofé, hva ? Kan du demonstrere tydeligere mangel på tilknytning til bare en partener ?

Hvor dum tror du egentlig menn er ?

Gjest ikke ringer
Skrevet

Kommer jo veldig an på hva slags ting, og hvor "ferdig" man er med eksen.

Ringer er ganske spesielt, de har ofte stor symbolverdi. Ringer fra ekskjærester ville jeg ikke brukt, var det forlovelsesring eller tilsvarende ville jeg levert den tilbake når det ble slutt, ellers ville jeg lagt den bort. Evt spurt eksen om han ville ha det tilbake / solgt det / smeltet det om.

Om jeg har fått en fin bok, en bra plate osv, så beholder jeg dette. Jeg skal jo ikke glemme / fortrenge en viktig del av livet mitt, selv om man går videre og ikke er kjærester lenger. Det samme gjelder andre ting jeg har fått / vi har kjøpt sammen.

Gjest Daisy
Skrevet

Om hun ikke leverte dem tilbake, kunne hun i det minste solgt dem. Ikke for å unngå å såre en eventuell ny partner, men for å vise at hun ikke hadde følelsemessige bånd til den forrige.

Tenk deg følgende: Skulle en ny mann gi en ny ring til ei dame som fremdeles har en ring på fingeren fra den forrige flammen ? Så skulle det altså være to ringer der, fra to menn ?

Omtrent som enda et nytt trofé, hva ? Kan du demonstrere tydeligere mangel på tilknytning til bare en partener ?

Hvor dum tror du egentlig menn er ?

Okei, en ring er kanskje ikke lurt å gå med nødvendigvis... Men et smykke eller øredobber da? Eller pynteting? Det gjør vel ikke noe? Hadde ikke jeg syntes gjorde du hvertfall.

Gjest ikke Y
Skrevet

Okei, en ring er kanskje ikke lurt å gå med nødvendigvis... Men et smykke eller øredobber da? Eller pynteting? Det gjør vel ikke noe? Hadde ikke jeg syntes gjorde du hvertfall.

"Okei, en ring er kanskje ikke lurt å gå med nødvendigvis... Men et smykke eller øredobber da? Eller pynteting? Det gjør vel ikke noe? Hadde ikke jeg syntes gjorde du hvertfall. "

Ringer er selvfølgelig det tydligste tegn på tilhørighet. Men tenk deg en ny fyr som kliner med dama. Susser henne på kinnet, munnen, ørene....uff, nei forresten...der dingler enda etterlatenskapene til den forrige...

susser videre på halsen ned mot brystene...eh, der henger jo smykket hun fikk av den forrige...uff, ikke nå igjen...

(Så tenker han: hvorfor har hun dem på nå ? Hvorfor bruker hun ikke det hun har fått av meg ? Betyr ikke gavene fra meg mer ? Eller har hun fremdeles bånd til den forrige ?)

Hunder pisser opp etter lyktestolper og markerer sitt revir. Mennesker gir hverandre personlige gaver for å markere personlige tilknytninger - revirer om du vil. De gir signal: LIGG UNNA ! hun er min !

En ungkar som møter er dame med har slikt på seg, vil gjerne tenke: har hun kjæreste siden hun har slikt ? Eller er ikke kjærlighetssorgen borte fra forrige flamme siden hun fremdeles samler på det ? Om hun ikke har kjæreste, er det ikke vits å gi henne slike gaver, siden hun har nok av sånt fra før. Hvordan kan jeg være trygg på at hun kan være trofast når hun i sitt ytre har smykker og andre tegn på tilhørighet til andre menn ?

Kanskje det finnes kvinner som tenker annerles ? Kanskje dukker den forrige flammen opp ? Kan heller se meg om etter tryggere farvann....

Gjest Daisy
Skrevet

"Okei, en ring er kanskje ikke lurt å gå med nødvendigvis... Men et smykke eller øredobber da? Eller pynteting? Det gjør vel ikke noe? Hadde ikke jeg syntes gjorde du hvertfall. "

Ringer er selvfølgelig det tydligste tegn på tilhørighet. Men tenk deg en ny fyr som kliner med dama. Susser henne på kinnet, munnen, ørene....uff, nei forresten...der dingler enda etterlatenskapene til den forrige...

susser videre på halsen ned mot brystene...eh, der henger jo smykket hun fikk av den forrige...uff, ikke nå igjen...

(Så tenker han: hvorfor har hun dem på nå ? Hvorfor bruker hun ikke det hun har fått av meg ? Betyr ikke gavene fra meg mer ? Eller har hun fremdeles bånd til den forrige ?)

Hunder pisser opp etter lyktestolper og markerer sitt revir. Mennesker gir hverandre personlige gaver for å markere personlige tilknytninger - revirer om du vil. De gir signal: LIGG UNNA ! hun er min !

En ungkar som møter er dame med har slikt på seg, vil gjerne tenke: har hun kjæreste siden hun har slikt ? Eller er ikke kjærlighetssorgen borte fra forrige flamme siden hun fremdeles samler på det ? Om hun ikke har kjæreste, er det ikke vits å gi henne slike gaver, siden hun har nok av sånt fra før. Hvordan kan jeg være trygg på at hun kan være trofast når hun i sitt ytre har smykker og andre tegn på tilhørighet til andre menn ?

Kanskje det finnes kvinner som tenker annerles ? Kanskje dukker den forrige flammen opp ? Kan heller se meg om etter tryggere farvann....

Hm... interessant lesning. Man kan jo ha fått smykker av søsken, foreldre og venner så jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal tenke sånn når man ser en jente med smykker. Men det er jo sikkert noen som tenker som deg og, og det er kjekt å vite. jeg gjør det bare ikke...

Gjest zara a
Skrevet

Altså personlige ting.

Etter å ha vært sammen med ex i 8 år, er masse av bøker, smykker, klær, pynteting, you name it ting han har kjøpt til meg, eller ting vi har kjøpt sammen. Skulle jeg liksom kaste alt sammen bare fordi vi ikke er sammen mer?

Føles ikke naturlig å gi tilbake smykker jeg fikk for 6 år siden heller da.

Nei jeg har beholdt det jeg har fått, bruker alt untatt forlovelsesringen selvsagt, og tenker aldri over at jeg har fått de av ham.

Hadde jeg hatt problemer med å bruke de ville det tydet på at jeg ikke var over ham mener jeg..

Gjest ikke Y
Skrevet

Etter å ha vært sammen med ex i 8 år, er masse av bøker, smykker, klær, pynteting, you name it ting han har kjøpt til meg, eller ting vi har kjøpt sammen. Skulle jeg liksom kaste alt sammen bare fordi vi ikke er sammen mer?

Føles ikke naturlig å gi tilbake smykker jeg fikk for 6 år siden heller da.

Nei jeg har beholdt det jeg har fått, bruker alt untatt forlovelsesringen selvsagt, og tenker aldri over at jeg har fått de av ham.

Hadde jeg hatt problemer med å bruke de ville det tydet på at jeg ikke var over ham mener jeg..

"Hadde jeg hatt problemer med å bruke de ville det tydet på at jeg ikke var over ham mener jeg.. "

Her er det er ikke bare dine følelser det kommer an på, men også til den eventuellt nye fyren og hvilke signaler du gir ham.

En ting er sikkert, menn tenker nokså annerleses enn kvinner. Det jeg har nevnt for deg er skikkelig turnoff for noen menn og holder følgelig avstand til den det gjelder. Tar du sjangsen på å gi et slikt signal til en eventuell ny mann som du ikke kjenner reaksjonene til, er det opp til deg.

Regn ikke med at han sier hvorfor. Menn vet nemlig at å si slikt kan bli tatt for fordømmelse, og vil klokelig holde kjeft.

Gjest ikke Y
Skrevet

Hm... interessant lesning. Man kan jo ha fått smykker av søsken, foreldre og venner så jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal tenke sånn når man ser en jente med smykker. Men det er jo sikkert noen som tenker som deg og, og det er kjekt å vite. jeg gjør det bare ikke...

Her var det snakk om personlige gaver der giveren var kjent - en eks til dama.

Hva andre personer har gitt av gaver er uinteressant.

Gjest Daisy
Skrevet

Her var det snakk om personlige gaver der giveren var kjent - en eks til dama.

Hva andre personer har gitt av gaver er uinteressant.

Ja, men jeg synes likevel ikke det er noe galt i å gå med smykker o.l fra eksen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...