Gå til innhold

smerter ved sit ups

tomerik22

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurte på en ting som irriterer meg en del for det gjør utrolig vondt rett etter sit ups trening. skikkelig kramper. Tror grunnen til det kan være at jeg oppererte for sprukket blindtarm for litt over ett år siden. Jeg har vært hos legen min og spurt ham om det. han sa det ikke var noe farlig. Grunnen kan jo være at muskelfibrene er revet opp der de gikk inn med skalpellene hehe.. Men uansett tror du det går over ? Burde jeg ta det litt rolig med sit ups eller er det bare å kjøre på og gå ned i knestående hver gang jeg trener magen og håpe at en dag det går over.. ??

Kansje ett rart spørsmål dette her men likevel syns det er forferdeilig vondt når det skjer.

Med vennlig hilsen TEO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-tomerik22

Sansynligvis er det arrvev i bukmuskulaturen som er årsak til smertene du får etter å ha trent sit-ups. Men hva så ?? Mye tyder på at det gradvis vil bli bedre. Du skal ikke slutte å trene magen, men få noen til å hjelpe deg til å variere øvelsene endel. Tildels øvelser med mindre utslag, tren vekselvis rette og skrå bukmuskler osv. Hvis smertene er tydelig lokalisert til ett sted, legg på is 10 minutters tid rett etter trening. Lykke til.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...