tomerik22 Skrevet 11. mai 2004 Del Skrevet 11. mai 2004 Hei. Jeg lurte på en ting som irriterer meg en del for det gjør utrolig vondt rett etter sit ups trening. skikkelig kramper. Tror grunnen til det kan være at jeg oppererte for sprukket blindtarm for litt over ett år siden. Jeg har vært hos legen min og spurt ham om det. han sa det ikke var noe farlig. Grunnen kan jo være at muskelfibrene er revet opp der de gikk inn med skalpellene hehe.. Men uansett tror du det går over ? Burde jeg ta det litt rolig med sit ups eller er det bare å kjøre på og gå ned i knestående hver gang jeg trener magen og håpe at en dag det går over.. ?? Kansje ett rart spørsmål dette her men likevel syns det er forferdeilig vondt når det skjer. Med vennlig hilsen TEO 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 15. mai 2004 Del Skrevet 15. mai 2004 -tomerik22 Sansynligvis er det arrvev i bukmuskulaturen som er årsak til smertene du får etter å ha trent sit-ups. Men hva så ?? Mye tyder på at det gradvis vil bli bedre. Du skal ikke slutte å trene magen, men få noen til å hjelpe deg til å variere øvelsene endel. Tildels øvelser med mindre utslag, tren vekselvis rette og skrå bukmuskler osv. Hvis smertene er tydelig lokalisert til ett sted, legg på is 10 minutters tid rett etter trening. Lykke til.! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.