Gå til innhold

"Dotter i ørene"


Jente70

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 33 år som er plaget med "dotter" i ørene, spesielt i det ene øret. Jeg har tidligere opplevd dette i forbindelse med kraftig forkjølelse, men nå får jeg høre at det skyldes allergi? Noen som har opplevd noe lignende? Jeg var helt tett i ørene i 3 dager, så har jeg vært bra i flere dager, og nå har det kommet tilbake igjen. Jeg hører dårlig på øret, det kjennes ut som jeg har en stor dott der og det durer liksom inni hodet pga dette. Jeg jobber på callcenter og sitter med headset og snakker i telefon hele dagen, så dette er svært ubehagelig. Noen som vet hva jeg kan gjøre?? Har jo hørt om nesespray og øyedråper, men ørespray...?? Neppe.. Jeg tar forøvrig Zyrtec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

Har du prøvd å skylle ørene da? Det kan være en vokspropp. Gå til legen å få det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å skylle ørene da? Det kan være en vokspropp. Gå til legen å få det gjort.

Takk for svaret, siria! Jeg har vært hos legen og han har sett i ørene mine. Det ser helt fint ut, ingen vokspropper og ingen ørebetennelse :) Han mente at det kunne skyldes virus mellom bihulene og det indre øret, men akupunktøren min mener det er allergi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret, siria! Jeg har vært hos legen og han har sett i ørene mine. Det ser helt fint ut, ingen vokspropper og ingen ørebetennelse :) Han mente at det kunne skyldes virus mellom bihulene og det indre øret, men akupunktøren min mener det er allergi..

Hei

Jeg får alltid "dotter i ørene" i pollensesongen, så jeg går stort sett med dotter fra april - august, føles ihvertfall slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest gomle

Dette har jeg vært plaget med også, det kommer av væske i mellomøret. Det er veldig plagsomt, og man blir utrolig sliten av alt "bråket" inni hodet, i tillegg til at alle lyder er slitsomme. Jeg har fått allerginesespray av legen, men denne svir i nesa, og den siste gangen jeg brukte den virket den ikke. Min beste "medisin" er å blåse luft inn i øret. Det gjør du slik: hold for nesa, blås slik at du får dotter i ørene, og så "presser du lufta" litt ut og inn en stund. Du vil da høre at det knitrer litt i øret du er tett. Dette må du gjøre ørten ganger om dagen, helst hvert kvarter når du er som verst. Men det hjelper, allerede etter et døgn blir jeg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gomle

Dette har jeg vært plaget med også, det kommer av væske i mellomøret. Det er veldig plagsomt, og man blir utrolig sliten av alt "bråket" inni hodet, i tillegg til at alle lyder er slitsomme. Jeg har fått allerginesespray av legen, men denne svir i nesa, og den siste gangen jeg brukte den virket den ikke. Min beste "medisin" er å blåse luft inn i øret. Det gjør du slik: hold for nesa, blås slik at du får dotter i ørene, og så "presser du lufta" litt ut og inn en stund. Du vil da høre at det knitrer litt i øret du er tett. Dette må du gjøre ørten ganger om dagen, helst hvert kvarter når du er som verst. Men det hjelper, allerede etter et døgn blir jeg bedre.

Og det stemmer at det er allergikere som får dette i voksen alder, det kommer av at vi har dårligere slimhinner enn friske mennesker har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...