Gå til innhold

Zyrtec


Gjest allergine

Anbefalte innlegg

Gjest allergine

Er det farlig å spise mye Zyrtec (Allergimedisin)?? Jeg har matvare allergi, bla mot skalldyr, men tåler litt om jeg tar en zyrtec. Jeg er og allergisk mot mygg, og spiser derfor zyrtec for å ikke "klø meg i hjel".

Så spørsmålet er : Hvor mye kan jegspise uten at det er farlig? En om dagen? To? i så fall, over hvor lang periode????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til allergine vedr. Zyrtec.

Medisinen har nylig blitt reeptfri, fordi man mener den er ufarlig. Vanlig dose er 1 tablett per døgn, enkelte har behov for to, men utover dette sees ingen økt effekt. Tabletten kan brukes innimellom ved behov, eller sammenhengende i flere måneder uten at økte bivirkninger er sett. Noen mennesker blir trøtte av medisinen.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, Spes. allmenmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...