Gå til innhold

Økonomi, streik, arbeidsliv

Anbefalte innlegg

Gjest urkargh
Skrevet

Endelig begynte økonomien å kravle seg på føttene igjen, og flere fikk jobb etter lengre tids arbeidsledighet.

Men så kom fagforeningsnorge og streiket så det ljomet etter med tidenes mest idiotiske krav.

Milliontap for bedriftene.

Hva skjer nå?

Tilbake til arbeidsledighetsøkningen?

Fy f***.

Fortsetter under...

Skrevet

Helt klart at streiken har mange negative effekter. Får håpe det blir på kort sikt for de fleste, men mange vil nok også dessverre tape på det i lengden.

Ser at lokale bønder sliter med store lagre med grønnsaker som bare må kastes. Kjempetap og krise for nyetablerte.

Helt jævlig å tenke på all den maten som blir kasta fordi folk skal tjene noen kroner mer i timen. Kan man ikke forhandle skikkelig eller? Man MÅ liksom ty til streik...

Skrevet

Helt klart at streiken har mange negative effekter. Får håpe det blir på kort sikt for de fleste, men mange vil nok også dessverre tape på det i lengden.

Ser at lokale bønder sliter med store lagre med grønnsaker som bare må kastes. Kjempetap og krise for nyetablerte.

Helt jævlig å tenke på all den maten som blir kasta fordi folk skal tjene noen kroner mer i timen. Kan man ikke forhandle skikkelig eller? Man MÅ liksom ty til streik...

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/article225068.ece

Nice. Det går nedenom og ..

En venninne jeg har som jobber i butikk er permittert. Hun tjente for lite i fjor til å ha rett på dagpenger i år, så hun står uten penger. Sosialkontoret ber henne om å bruke sparekontoen hun har spart opp for å reise i bryllup i utlandet ..

Virkelig trivelig.

SKjønner bare ikke at de ikke innser hvor "(¤&/#&¤ skjør denne oppgangen som kom i vår er, de setter jo alle kluter inn for å knuse den!

Latterlig. Jeg har mest lyst å spy. I stedet lar de regjeringen herje vilt med å la bedrifter basere seg på rettighetsløse vikarer. Men DET er det ikke store protester på, bare noen små klynk.

O"¤/"(/¤.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det mest perverse her er jo at disse fagforeningsgutta faktisk mener at f.eks. jeg - som ikke er organisert - er en streikebryter når jeg jobber.

Det til tross for at de sloss for noe så idiotisk som at jeg skal få dårligere vilkår enn dem.

De mener faktisk at jeg skal streike fordi jeg har for gode vilkår nå.

Ganske sterkt.

Skrevet

LO er den mest bakstreverske og skadelige organisasjonen i Norge.

Skrevet

Det mest perverse her er jo at disse fagforeningsgutta faktisk mener at f.eks. jeg - som ikke er organisert - er en streikebryter når jeg jobber.

Det til tross for at de sloss for noe så idiotisk som at jeg skal få dårligere vilkår enn dem.

Ganske sterkt.

Helt enig, det er så idiotisk at de burde legge ned organisasjonen.

Annonse

serendipity
Skrevet

Det er faktisk helt på trynet, denne streiken.

petter smart
Skrevet

Og så kommer de sikkert og syter og klager når arbeidsplassen enten forsvinner til utlandet eller billigere arbeidere fra EU-land.

Det er tydeligvis ikke enkelt å se sammenhengen mellom stadig høyere lønnskrav og tapte arbeidsplasser.

Skrevet

Ganske sterkt.

Helt enig med deg i det du skriver der. Det er fullstendig idiotiske krav og de utviser en dobbeltmoral man skal lete lenge etter.....

Skrevet

Jepp, sånn er det. Medlemstallene har gått ned og da skal det tas nakketak på deg og meg for å få oss pisket inn i rekkene igjen. Gud nåde den som ikke marsjerer i takt.

Streiken tjener to hovedformål; heve medlemsmassen for å sikre partipampenes millionlønninger, og for å fremskynde den krisa som disse vulgærmarxistene trenger for å realisere sine drømmer om kaos og kupp.

Tenk deg den dagen da SV får 99 prosent av stemmene i en valgoppslutning som selv Saddam ville nikke anerkjennende til.

Nei til syndikalistiske arbeiderorganisasjoner i Norge!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...