Saleh Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 Hei! Er en jente på 17 år, som sliter veldig med å puste ordentlig gjennom nesa mi... Jeg har ALDRI greid å puste normalt. Jeg har hørt mange ganger at det kan hende at en vegg i nesa mi er litt skjev. Hvis min fastlege synes det er en god grunn nok til å ta en liten operasjon (som jeg ønsker veldig mye), får jeg det da gratis siden jeg er under 18 år? Takk på forhånd! 0 Siter
Gjest uten signatur Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 Tror du får det gratis hvis du er over 18 også. Dette er jo ingen skjønnhetsoperasjon, men en operasjon for å få god nok pust. Det er jo helt vanlig å få gratis øyelokkoperasjoner når en blir eldre feks, hvis tunge øyelokk hemmer synet, det må vel bli det samme som at denne veggen hemmer pusten din. 0 Siter
Lurveline Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 Jeg er operert og betalte ikke noe. Skilleveggen skal være ganske skjev for at du skal få operasjon,men har du problemer med å puste gjennom nesa,så er den nok det. Det er viktig å kunne puste gjennom nesen,da man er mer utsatt for luftveisinfeksjoner om man bare puster gjennom munnen. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 12. mai 2004 Skrevet 12. mai 2004 Jeg er operert og betalte ikke noe. Skilleveggen skal være ganske skjev for at du skal få operasjon,men har du problemer med å puste gjennom nesa,så er den nok det. Det er viktig å kunne puste gjennom nesen,da man er mer utsatt for luftveisinfeksjoner om man bare puster gjennom munnen. Jeg har polypper og puster tungt. Har vært konstant tett i nesa leeeenge. Kan ikke huske sist jeg var "åpen". Legen min (en svindyr spesialist uten avtale med trygdekontoret) vil heller at jeg skal spraye og komme på ettersyn 100 ganger før vi evnt. opererer. Hadde jeg vært yngre, ville vi operert (er 21 år). Kan jeg "kreve" en operasjon? 0 Siter
Lurveline Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Jeg har polypper og puster tungt. Har vært konstant tett i nesa leeeenge. Kan ikke huske sist jeg var "åpen". Legen min (en svindyr spesialist uten avtale med trygdekontoret) vil heller at jeg skal spraye og komme på ettersyn 100 ganger før vi evnt. opererer. Hadde jeg vært yngre, ville vi operert (er 21 år). Kan jeg "kreve" en operasjon? Jeg vet ikke om du kan kreve det.Det står litt om det her: http://www.lommelegen.no/art/art1012.asp 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Jeg vet ikke om du kan kreve det.Det står litt om det her: http://www.lommelegen.no/art/art1012.asp Der står det jo at det alltid vil komme tilbake etter behandling med spray. Det har jo ikke en gang gått over med behandling av spray! Makan! Jeg vil operere! 0 Siter
Lurveline Skrevet 13. mai 2004 Skrevet 13. mai 2004 Der står det jo at det alltid vil komme tilbake etter behandling med spray. Det har jo ikke en gang gått over med behandling av spray! Makan! Jeg vil operere! Prøv med en annen lege. Noen leger er bare så treige. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.