Gå til innhold

mulig å sammenligne dokumenter i word?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har to dokumenter i Word i to ulike filer, en gammel og en omarbeida versjon - fins det noen funksjon for å sammenligne disse og få markert stedene hvor det er gjort endringer?

Skrevet

Ja, Word har en funksjon for å sammenligne dokumenter. Jeg har to ulike versjoner tilgjengelig (jobb og hjemme), så det er litt ulike navn på menyen, men det ligger under Verktøy (Tools)-menyen, og heter noe om Compare/Sammenlign. Du åpner først den nyeste fila, så går du inn på Verktøy - Sammenlign og flett..., og der finner du den gamle fila som du vil sammenligne med. Du kan selv velge hvordan endringene skal vises på skjermen, f.eks. en annen farge for ny tekst, og strikethrough/gjennomstreket eller skjult tekst for slettet osv. Disse innstillingene gjør du i Verktøy (Tools) - Alternativer (Options) - Spor endringer.

Lykke til!

Skrevet

Ja, Word har en funksjon for å sammenligne dokumenter. Jeg har to ulike versjoner tilgjengelig (jobb og hjemme), så det er litt ulike navn på menyen, men det ligger under Verktøy (Tools)-menyen, og heter noe om Compare/Sammenlign. Du åpner først den nyeste fila, så går du inn på Verktøy - Sammenlign og flett..., og der finner du den gamle fila som du vil sammenligne med. Du kan selv velge hvordan endringene skal vises på skjermen, f.eks. en annen farge for ny tekst, og strikethrough/gjennomstreket eller skjult tekst for slettet osv. Disse innstillingene gjør du i Verktøy (Tools) - Alternativer (Options) - Spor endringer.

Lykke til!

Jeg fant det under Tools > Track changes > Compare dokuments.

Men takk for at du satte meg på sporet, jeg visste ikke engang om funskjonen fantes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...