Gå til innhold

Skatt tilbakevirkende?

Anbefalte innlegg

Gjest Utrygg
Skrevet

Hei

Jeg vil først få takke dere som har svart meg før. Det har vært til stor hjelp.

Jeg har altså fått uføretrygd vedtaket var i vinter. Men jeg har fått trygden fra jeg begynte på attføring for 2 år siden. Mellomlegget mellom attføring og trygd i denne tiden har jeg fått. Nå lurer jeg på en ting. Hva med skattetrekket de to årene . Skal ikke det også settes ned til trygdetrekk slik at jeg får noe tilbake på skatten. Hva er deres erfaring?

Fortsetter under...

Skrevet

At folk får baksmell når de får etterbetaling :o(

Gjest Utrygg
Skrevet

Betaler selvfølgelig skatt på etterbetalingen. Det jeg mener var at jeg i de to årene jeg hadde attføring/real hadde jeg for høyt skattetrekk da det senere viste seg at jeg ble uføretrygdet den tiden tilbakedatert. Da skulle jeg skatter egentlig mindre.

Skrevet

Betaler selvfølgelig skatt på etterbetalingen. Det jeg mener var at jeg i de to årene jeg hadde attføring/real hadde jeg for høyt skattetrekk da det senere viste seg at jeg ble uføretrygdet den tiden tilbakedatert. Da skulle jeg skatter egentlig mindre.

Jeg skjønte det og de jeg kjenner har fått baksmell året etter og det er ikke tull.

dette er mitt nick
Skrevet

Jepp, fikk baksmell på over 20.000 pga en etterbetaling fra trygdekontoret.

dette er mitt nick
Skrevet

Jeg trodde også det, at man skulle få etterbetalt det man hadde skattet for mye i forhold til at man faktisk ble ufør. Men jeg fikk ingen ting etterbetalt på det grunnlaget. Kanskje like greit, for da hadde jeg vel fått baksmell neste år også..

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...