Gå til innhold

...


Lee1365380400

Anbefalte innlegg

Lee1365380400

jeg fikk i går henvisningen til psyk.poliklinikk. var som et slag i magen det.. rart.

Prøver å snakke med den ene som jeg har snakke med om dette altså kjæresten. det var også han som dro dette frem. Men samtidig som han sier hele tiden at jeg må snakke om det for å bli fortrolig med det så er det så vanskelig å snakke med han. For dersom jeg forsøker å sette ord på det kommer det bare løsninger og banaliteter tilbake. Jeg er ikke så dum at jeg ikke innser mange av de rasjonelle løsningene selv. men tankene ligger jo der likevel. Og dersom jeg ikke skal trekke meg unna men snakke høyt om det så blir det jo noen ganger repetisjon og noen ganger blir det håpløst irrasjonelt. uff. vet ikke hva jeg skal gjøre. han skjønte overhodet ikke hvorfor jeg synes det var ille å få det brevet fra sykehuset. Ba meg roe meg ned to hakk istedetfor. den eneste reaksjonen jeg hadde var at jeg skjærte brødet litt mer voldsomt enn vanlig (så for meg noens hals i stedet for brødet) dette er sikkert helt håpløst. har lyst å bare gi opp. Han mener også at jeg bør sykemelde meg. men hvis jeg gjør det hva skal jeg da gjøre?? da er jeg liksom ikke verd noe som menneske i det hele tatt. da har jeg iallefall ingen nytte.

ringte ham nettopp for å forsøke å formidle noe av det inne i meg. Det gikk ikke så veldig bra. Vi bare nesten krangler.. Han sier at jeg ikke må blande han opp i tankene mine for han synes ikke at det er et problem.. spør meg hva jeg vil han skal si da hvis ikke det er riktig det han sier. Ba han om å sende meg noen mld eller noe fordi jeg trenger å vite hva han også tenker og føler men det synes han var unødvendig for han tenkte/følte ikke noe spesielt. Vet jeg er teit, og mange ting kommer ikke ut slik de skal. Akkurat nå sitter jeg på jobb og det føles som om jeg skal bryte fullstendig sammen hvert øyeblikk. Sagt til han at jeg ikke klarer å både ikke låse meg inne og bare nesten være ute.. Føles nesten ut som jeg har vært i en heis og nå står i dørsprekken og dørene slår igjen og igjen og snart er jeg most. For jeg vet ikke om jeg skal gå ut eller inn.

Dette ble heller fjernt men måtte "tømme søpla"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hallo

mennesker som ikke forstår og som ikke har tenkt en tanke på problemet men som gjerne vill hjelpe, da kommer det mest dumme løsninger og banaliteter. jeg tenker det vi kommer med skremmer dem såppas at de ikke aner hva de skal ta seg til og ønsker bare å bagatellisere det...

be kjæresten din ikke forstå men akseptere dine irrasjonelle ting, akseptere at du ikke har det lett og at ting er vanskelige. akseptere at du sier ting du ikke mener. og aksepter at han ikke forstår deg.

håper jeg har hjulpet deg en millimeter videre... har du forresten vist han ditt innlegg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lee1365380400

hallo

mennesker som ikke forstår og som ikke har tenkt en tanke på problemet men som gjerne vill hjelpe, da kommer det mest dumme løsninger og banaliteter. jeg tenker det vi kommer med skremmer dem såppas at de ikke aner hva de skal ta seg til og ønsker bare å bagatellisere det...

be kjæresten din ikke forstå men akseptere dine irrasjonelle ting, akseptere at du ikke har det lett og at ting er vanskelige. akseptere at du sier ting du ikke mener. og aksepter at han ikke forstår deg.

håper jeg har hjulpet deg en millimeter videre... har du forresten vist han ditt innlegg her?

Nei jeg har ikke vist ham det. Jeg er elendig egentlig på bra kommunikasjon. men takk!!! for ditt innspill:) er litt engstelig for alt for tiden og det genererer mye rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...