Gå til innhold

Hvor lenge kan streiken vare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Butikken tømmes for varer, og å få laget seg en god middag med kjøtt er umulig om man legger handelen til Rimi f.eks.

Noen som vet hvor lenge denne streiken egentlig kan vare? Er det noe grense på det?

Den har jo vart i 2 uker nå.

Når kommer tvungen lønnsnemd i bildet?

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tiliti

7

• mariaflyfly

5

• amber sun

4

• serendipity

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest sonny&cher
Skrevet

Vet ikke. Måtte kjøre 2 mil for å få tak i bleier som er store nok for sønnen vår i dag. Er nesten litt lei nå.

mariaflyfly
Skrevet

Ha'kke peiling. men den begynner å irritere meg. Latterlig er den.

serendipity
Skrevet

Kjøtt har de hos oss. Men det og frukt og grønt er jammen et eneste. Jo melk og brød også da.. Kan jo leve lenge på det. Men tørrvarer, ris, pasta, frysevarer, potetgull, hermetikk osv. er jo rensket. Må nok se langt etter ostekake til 17.mai i år..

mariaflyfly
Skrevet

Kjøtt har de hos oss. Men det og frukt og grønt er jammen et eneste. Jo melk og brød også da.. Kan jo leve lenge på det. Men tørrvarer, ris, pasta, frysevarer, potetgull, hermetikk osv. er jo rensket. Må nok se langt etter ostekake til 17.mai i år..

Ingen coop butikk innen rekkevidde?

Gjest strandhai
Skrevet

Jeg håper de streiker til de får de de krever.

Hva mener folk med at streiken er latterlig? Hvorfor skal ikke fagforeningsfolk få bedre lønn enn de som ikke er med på å dra lasset?

Annonse

Skrevet

Har den ikke var i tre uker, da? Mulig jeg huser feil....

Der jeg bor klarer jeg meg i grunnen fint - det er bare en liten omvei til nærmeste Coop-butikk, så det går fint. Men uansett hva man måtte mene om kravene, må jeg si at jeg på generelt grunnlag er temmelig lei disse stadige streikene om våren! :-((

Begynner å lure på om man burde tvinges til å sitte enda lenger ved bordet og prøve å avtale seg frem til en løsning.

mariaflyfly
Skrevet

Hva mener folk med at streiken er latterlig? Hvorfor skal ikke fagforeningsfolk få bedre lønn enn de som ikke er med på å dra lasset?

Fordi det faktisk er helt frivillig om man vil fagorganisere seg eller ikke.

Skrevet

Streik for noe sånt er reinspikka idioti. Det er fullstendig frivillig å organisere seg, og en streik går ut over en uskyldig tredjepart.

Skrevet

De streiker for at arbeidsgiverne skal betale fagforeningsavgiften for dem. Dette har ikke arbeidsgiverne lov til engang.

Forbanna tull hele streiken. De skulle vært putta inn i lasterommet hele bunten, og vært uten mat i ei uke som straff.

Her jeg bor får jeg tak i det meste. Må kjøre 20 minutter for å få tak i smør og kaffe.

Syntes det var jævlig å se hvor mye melk bøndene måtte helle ut, samt egg som går rett på dynga. Forferdelig.

Lagrene til Norvegiaost er fullstappet, så de kan ikke ta imot mer melk. Blir det noe salg på den osten etter streiken tro - neppe, den går vel på dynga isteden.

Gjest thetraveller
Skrevet

Du får legge handelen til Prix eller Obs! istedet da, for der har de fortsatt godt utvalg. Coop-kjeden har eget lager, så det fylles stadig opp i hyllene.

Jeg har foreløpig ikke savnet noe som helst :)

Skrevet

Streik for noe sånt er reinspikka idioti. Det er fullstendig frivillig å organisere seg, og en streik går ut over en uskyldig tredjepart.

Helt enig!

Steiken er helt vanvittig.

Skrevet

Streiken, mente jeg.*kremt*

Annonse

Gjest Daisy
Skrevet

De streiker for at arbeidsgiverne skal betale fagforeningsavgiften for dem. Dette har ikke arbeidsgiverne lov til engang.

Forbanna tull hele streiken. De skulle vært putta inn i lasterommet hele bunten, og vært uten mat i ei uke som straff.

Her jeg bor får jeg tak i det meste. Må kjøre 20 minutter for å få tak i smør og kaffe.

Syntes det var jævlig å se hvor mye melk bøndene måtte helle ut, samt egg som går rett på dynga. Forferdelig.

Lagrene til Norvegiaost er fullstappet, så de kan ikke ta imot mer melk. Blir det noe salg på den osten etter streiken tro - neppe, den går vel på dynga isteden.

Ender med at streiken volder mer vondt enn den vil gjøre godt hvis de får det som de vil. Egoistisk når det går utover så mange andre, synes nå jeg.

Gjest coop butikkene har alt av mat!!
Skrevet

Ender med at streiken volder mer vondt enn den vil gjøre godt hvis de får det som de vil. Egoistisk når det går utover så mange andre, synes nå jeg.

Hvis det ikke skulle gått ut over noen, hadde det ikke vært noen vits i å streike!! Hvordan skulle de ellers streike?? Det er jo arbeidsgiverorganisasjonene sin feil at det er streik!!!

Gjest Daisy
Skrevet

Hvis det ikke skulle gått ut over noen, hadde det ikke vært noen vits i å streike!! Hvordan skulle de ellers streike?? Det er jo arbeidsgiverorganisasjonene sin feil at det er streik!!!

Selvfølgelig streikes det for at det skal gå utover _noen_, men jeg synes det er egoistisk at det skal gå utover "uskyldige".

Gjest slutt med denne sytinga!
Skrevet

Hva er det du sier at de streiker for?? De streiker jo for at de som er organisert skal ha bedre lønn enn de som ikke er organisert! Bare rett og rimelig!

Gjest coop butikkene har alt av mat!!
Skrevet

Selvfølgelig streikes det for at det skal gå utover _noen_, men jeg synes det er egoistisk at det skal gå utover "uskyldige".

Hva skulle de gjort for at det skulle gå utover noen "skyldige" da???

Gjest slutt med denne sytinga!
Skrevet

Det er greit at det er frivillig å organisere seg! Men de som gjør det, har en organisasjon i ryggen som støtter dem, og som forhandler lønn, og dermed burde de som er organisert få bedre lønn! Det er bare rett og rimelig!!

Gjest Det syns ikke jeg!
Skrevet

Fordi det faktisk er helt frivillig om man vil fagorganisere seg eller ikke.

Hadde du syntes at det var rettferdig dersom du var organisert og betalte kontigent, at de som jobbet sammen med deg, og ikke var organisert hadde samme lønn som deg????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...