Gå til innhold

Hvor lenge kan streiken vare?

Anbefalte innlegg

Gjest Daisy
Skrevet

Hva skulle de gjort for at det skulle gå utover noen "skyldige" da???

Hadde jeg visst det, skulle jeg stilt som president. Neida, jeg vet ikke. Man kan vel synes noe er dumt uten å ha noe bra alternativ?

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tiliti

7

• mariaflyfly

5

• amber sun

4

• serendipity

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest coop butikkene har alt av mat!!
Skrevet

Hadde jeg visst det, skulle jeg stilt som president. Neida, jeg vet ikke. Man kan vel synes noe er dumt uten å ha noe bra alternativ?

Bryr meg egentlig ikke om denne streiken! De får bare holde på! Synes det er bra at de gjør det, for jeg synes ikke at det er rett at de som ikke er organisert skal ha den lønna som organisasjonen forhandler fram!

Skrevet

Hva er det du sier at de streiker for?? De streiker jo for at de som er organisert skal ha bedre lønn enn de som ikke er organisert! Bare rett og rimelig!

Jeg skjønner ikke hvorfor de vil det, da vil jo arbeidsgiverne mye heller ansette folk som ikke er organisert...?

Skrevet

Hadde du syntes at det var rettferdig dersom du var organisert og betalte kontigent, at de som jobbet sammen med deg, og ikke var organisert hadde samme lønn som deg????

Man burde da få betalt for jobben man gjør og ikke for å være organisert.

Gjest slutt med denne sytinga!
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor de vil det, da vil jo arbeidsgiverne mye heller ansette folk som ikke er organisert...?

Da blir det diskriminering! De har ikke lov til å spørre om de er organisert ved et jobbintervju heller!

Skrevet

Da blir det diskriminering! De har ikke lov til å spørre om de er organisert ved et jobbintervju heller!

Hehe...

Det tenkte jeg ikke på.

Teit er det uansett. I denne tidsalderen er ikke streik et slikt virkemiddel som det en gang var.

Annonse

Gjest det mener hvertfall jeg!
Skrevet

Man burde da få betalt for jobben man gjør og ikke for å være organisert.

Det er greit at man får betalt for den jobben man gjør, og ikke for at man er organisert, men når det kommer til lønnsforhandliger, så bør de som ikke er organisert, forhandle sin egen lønn! De burde ikke få den samme lønnen som de organiserte automatisk. De må jobbe litt for den! Kalles for gratispassasjerer det der!

Skrevet

Det er jo en mening med at folk burde organisasere seg så man står sterkere.

Gjest osiris
Skrevet

Det er jo ikke forbudt å organisere seg etter at man har fått en jobb da..... Men det er forbudt å si opp folk fordi de er organiserte....

Jeg støtter streiken. Gratispassasjerene har fått alt for mye gratis i mange mange år.

mariaflyfly
Skrevet

Hadde du syntes at det var rettferdig dersom du var organisert og betalte kontigent, at de som jobbet sammen med deg, og ikke var organisert hadde samme lønn som deg????

Så lenge fagorganisering er fullstendig frivillig, ville jeg syntes det var helt i orden.

mariaflyfly
Skrevet

Helt enig!

Steiken er helt vanvittig.

*flirer*

Oystein1365380376
Skrevet

Hva er det du sier at de streiker for?? De streiker jo for at de som er organisert skal ha bedre lønn enn de som ikke er organisert! Bare rett og rimelig!

Såklart vil ikke arbeidsgivere betale for at de ansatte skal ha råd til å streike. Kravet deres er rett og slett latterlig.

Lik lønn for likt arbeid, det er det rette. Ekstrautbetalig til de som syter henger ikke på greip. Samme hvor mye arbeid de legger ned i sytinga si.

Oystein1365380376
Skrevet

Det hadde såklart vært rettferdig. Arbeidsgiveren nyter jo ikke godt av fagforeningskontingenten.

Annonse

Skrevet

Såklart vil ikke arbeidsgivere betale for at de ansatte skal ha råd til å streike. Kravet deres er rett og slett latterlig.

Lik lønn for likt arbeid, det er det rette. Ekstrautbetalig til de som syter henger ikke på greip. Samme hvor mye arbeid de legger ned i sytinga si.

Godt sagt.

Skrevet

Sånn har jeg det faktisk.

Skrevet

Bryr meg egentlig ikke om denne streiken! De får bare holde på! Synes det er bra at de gjør det, for jeg synes ikke at det er rett at de som ikke er organisert skal ha den lønna som organisasjonen forhandler fram!

Jeg er på en måte enig i "gratispassasjer"-argumentet ditt, men på en annen side så er det riktigst med lik lønn for likt arbeid.

Skrevet

Amen!

Der fikk du sagt det.

Skrevet

Sånn har jeg hatt det, også. Lik lønn skal heller være for likt arbeid, ikke for om man er organisert eller ikke. Tåpelig argument.

Det er frivillig å være organisert, og arbeidsgiver vil såklart ikke betale ekstra for organisering!

Det ville da også vært fullstendig bak mål.

Skrevet

Det er jo ikke forbudt å organisere seg etter at man har fått en jobb da..... Men det er forbudt å si opp folk fordi de er organiserte....

Jeg støtter streiken. Gratispassasjerene har fått alt for mye gratis i mange mange år.

Sånn som regjeringen legger det opp nå med bruk av midlertidig arbeidsplass og vikarer uten rettigheter så trenger de ikke si deg opp. Da har du ikke vern uansett, da driter de bare i å fornye kontrakten dersom de mistenker at du har organisert deg.

Skrevet

Ja. Spesielt morsomt for de som er permitterte pga andres streik, og ikke har rett til dagpenger.

Null prob å klare seg en måneds tid uten lønn, ikke sant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...