Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest aetat
Skrevet

Er ferdig utdanna om noen dager, og stakk innom aetat for å få kopiert litt vitnemål og attester. Vil jo gjerne fortest ut i jobb. Dama bak skranken lurte på om jeg var registrert som arbeidssøker.Jeg har ikke fått gjort det enda. Jeg fikk ikke kopiere vitnemål fordi jeg ikke var registrert. Greit nok, men jeg fikk ikke registrere meg fordi det er noen dager til jeg er ferdig med siste eksamen. Firkanta? blir nesten litt provosert. Grunnen til at jeg gikk på aetat var fordi jeg har dårlig råd nå, og gjerne ville få kopiert vitnemåla. Det koster jo fort ganske mye å sende jobbsøknader når en må betale for konvolutter, frimerker og kopiering.

Jeg er ikke gjerrig, men har utrolig dårlig råd nå. Pleier Aetat å være så firkanta? Håper jeg får jobb i det private næringsliv før jeg blir like regelstyrt sjøl.

Fortsetter under...

Skrevet

På aetat der jeg bor, kan man ta fem kopier av hvert vitnemå/attest om man er registrert arbeidsøker, ellers så koster det 2 kr pr kopi...

Men du... 'kviskrende' de er redde for at du skal få deg jobb, slik at de mister jobben... for hva skulle de ha gjort uten klienter?

Gjest aetat
Skrevet

På aetat der jeg bor, kan man ta fem kopier av hvert vitnemå/attest om man er registrert arbeidsøker, ellers så koster det 2 kr pr kopi...

Men du... 'kviskrende' de er redde for at du skal få deg jobb, slik at de mister jobben... for hva skulle de ha gjort uten klienter?

Ja, det lurer jeg også på. Har registrert meg som arbeidssøker nå. Får bare reise tilbake dit om noen dager.

Skrevet

Det der var unødvendig gjort av dem. Herregud. Tror du var uheldig med den du traff på, en fleksibel person ville nok hjulpet deg. De fleste steder er det dessverre noen regelryttere som ikke klarer å bruke skjønn og sunn fornuft. Synd at du ble utsatt for det.

Gi gjerne en tilbakemelding til dem om det som skjedde. Kan hende de skjerper seg.

Gjest aetat
Skrevet

Det der var unødvendig gjort av dem. Herregud. Tror du var uheldig med den du traff på, en fleksibel person ville nok hjulpet deg. De fleste steder er det dessverre noen regelryttere som ikke klarer å bruke skjønn og sunn fornuft. Synd at du ble utsatt for det.

Gi gjerne en tilbakemelding til dem om det som skjedde. Kan hende de skjerper seg.

Var jo dum som sa at jeg hadde en eksamen igjen. Burde sagt at jeg var ferdig nå. Jeg får dra tilbake etter eksamen.

Skrevet

Var jo dum som sa at jeg hadde en eksamen igjen. Burde sagt at jeg var ferdig nå. Jeg får dra tilbake etter eksamen.

Det er uansett lurt å registrere seg ledig med en gang man er ferdig utdanna. Man har jo rett på rentefritak fra lånekassa den perioden man står som arbeidssøker.

Lykke til med eksamen og jobbsøking!

tv i tvi! Spennende og litt skummelt, det der.

Annonse

Gjest hannaho
Skrevet

Da jeg bodde oppe i nord var jeg på aetat for å kopiere. Jeg fikk kopiere så mange jeg ville, de bare stemplet det når jeg var ferdig! Gjorde det samme 1 år etter, et anna sted, fortsatt ingen problem. Jeg sto ikke som arbeidsøker heller.

Gjest malun
Skrevet

Håhå, hvis du tror det ikke finnes firkantede regelryttere i privat sektor, kommer du til å få deg en overraskelse!

Når der er sagt, kunne de selvsagt godt ha latt deg ta de kopiene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...