Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest erwin
Skrevet

Jeg vet at man ikke kan ha ting man ikke har råd til, men nå kan jo man ha fått disse i gave, hatt det med hjemmefra o.l.

Men man kan heller ikke kreve at folk skal selge ting de må ha/er avhengige av som bil og pc

f eks.

Vi som svarer vet ikke hvordan situasjonen er til de som forteller og vi vet heller ikke om de bruker disse tingene i forbindelse med arbeid.

Vi trenger ikke vite så mye om de. Hvis de har økonomiske problemer, så må de kvitte seg med noe de har. Det sier seg selv. Syns sosialkontorene utøver bra skjønn rundt dette.

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mAd

6

• soleil

5

• Mistera

5

• petter smart

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest erwin
Skrevet

Så når man har dårlig råd mener du at man skal sitte hjemme og glane i veggen?

Man vil garantert få psykiske problemer av det. Og det vil nok koste samfunnet mer enn å hjelpe dem som har dårlig råd til å opprettholde en viss livsstandard.

Det skal svært mye til om ikke dårlig økonomi er selvforskyldt.

Da er det lite "pedagogisk" å gi de mer penger.

Gjest Novembermom
Skrevet

Vi trenger ikke vite så mye om de. Hvis de har økonomiske problemer, så må de kvitte seg med noe de har. Det sier seg selv. Syns sosialkontorene utøver bra skjønn rundt dette.

Jeg vet det. Men jeg har selv aldri blitt bedt om å selge noe som helst.

Vi kan f eks aldri selge bilen for da kommer vi oss ingen steder. Bilen blir brukt til jobben og til å komme oss fram.Bilen er dessuten en bruktbil så vi kunne aldri ha solgt den da vi ikke hadde fått mye for den.

Vi har datamaskiner, men kan ikke selge de heller, for de tilhører jobben.

Vi klarer oss selv, men hadde de bedt oss om å selge noe av de tingene, så hadde ikke det gått nettopp pga årsakene som jeg skrev ovenfor.

Hvis man ikke kan selge, så kan sosialkontoret kanskje gi et minilån i overgangsperioden. Men desverre så er enkelte sosialkontor veldig trangsynte.

Nå mener jeg oppførsel og forskjellsbehandlingen de driver på med, ikke reglene.

Jeg har blitt behandlet veldig fint på sosialkontoret her hos oss og alt gikk helt fint.

Mens en venninne av meg ikke fikk så fin behandlig ved samme sosialkontor. De var tverre og sa at hun måtte gjøre det og det ( hun er alenemor ), f eks ikke bry seg om regningene, men kjøpe mat i stedet.

Vel, har sosialkontoret da tenkt å betale innkassoene til folk da når de sier det?

Man kan jo ikke bare drite i regningene sine, for da får man jo innkasso og hele pakken.

Men det er jo enten eller, det forstår jeg.

Jeg er heller for et minilån hvis det mulig.

Det er ikke alltid man kan få utsatt regninger og det er ikke alle som har noe å selge. Da sliter man uansett.

Skrevet

Det skal svært mye til om ikke dårlig økonomi er selvforskyldt.

Da er det lite "pedagogisk" å gi de mer penger.

Og hva mener du med at det er selvforskyldt å ha dårlig råd. Trygdene i landet her er ikke særlig store og det er ikke mulighet til å streike for å få høyere trygd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...