Gå til innhold

Venninner som kommer - og går...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Behøver jeg å ha dårlig samvittighet fordi jeg ønsker å "dumpe" en mangeårig venninne? (Varsomt, altså! Bare proioritere henne vekk, liksom.)

Saken er at vi ikke har hatt kontakt på 8 mnd., fordi hun fikk seg kjæreste. Og det lille som har vært, er noen tekstmeldinger til jul og vitser etc. Det har vært meg som har sendt først. Jeg er egentlig ikke sur på henne, men har tenkt at hun har det sikkert bra, og søker nok tettere kontakt med par i omgangskretsen. Jeg er singel.

Jeg har gått videre, og fått nye venner, som jeg trives vel så bra med. (Og som gir meg mer tilbake.) Har faktisk ikke savnet henne...

Hun har prøvd å ta opp kontakten et par ganger i det siste (per e-post), hun er muligens singel igjen - jeg vet ikke. Hun ville gjerne møtes, men jeg føler at det kanskje er rett å gjøre slutt på vennskapet nå.

Men så var det det med samvittigheten, da... Og så er det noe med de vennene som har kjent deg gjennom noen år.

Noen synspunkter?

Fortsetter under...

Skrevet

Hvorfor må det være så enten-eller? Det virker jo uansett som om kontakten mellom dere har blitt mindre på en naturlig måte. Vennskap kan jo "gli over" av seg selv, å dumpe noen er et begrep jeg ikke forbinder med vennskap.

Skrevet

Hvorfor må det være så enten-eller? Det virker jo uansett som om kontakten mellom dere har blitt mindre på en naturlig måte. Vennskap kan jo "gli over" av seg selv, å dumpe noen er et begrep jeg ikke forbinder med vennskap.

Dumpe står i gåseøyne. Mener altså ikke akkurat det, da...

Men det har jo liksom glidd over - helt til hun begynte å ta kontakt nå nylig. Skal følge magefølelsen, så sier jeg bare at det ikke passer nå...

Men jeg er dessverre plaget med en stemme som sier at det er dårlig gjort...

Gjest tjohooo
Skrevet

Neida, vær litt rommelig. Du kan jo si at du var litt skuffet over at hun "glemte" deg når hun hadde kjæreste, og høre hva hun mener om saken.

Det kan være lett å si at "hadde det vært meg som hadde fått kjæreste, hadde jeg ikke .." men så sitter man plutselig der selv, dønn forelska. Hvis det derimot er snakk om en jente som dumper vennene HVER gang hun får kjæreste, stiller saken seg annerledes.

Gjest Daisy
Skrevet

Har dere virkelig vært venner synes jeg du skal fortelle henne hvordan du føler. Det ville jeg vært takknemlig for..

... er ikke sikkert hun innser selv at hun har glemt deg for kjæresten.

Gjest ddettr
Skrevet

Men det har jo liksom glidd over - helt til hun begynte å ta kontakt nå nylig. Skal følge magefølelsen, så sier jeg bare at det ikke passer nå...

Gjorde dette selv et par ganger, men angret... Ikke gjør det.

Samle på venner, i stedet å forkaste dem.

Annonse

Skrevet

Ja, det er magefølelsen din. Og den bør du ikke ignorere.

Hun har forsøkt å få kontakt med deg, men du har ikke respondert. Jeg ville blitt lei meg om det hadde vært min venninne som droppet meg slik, uten å forstå hvorfor.

Ta en kaffe med henne en dag, for å høre hva som har skjedd siden sist.

Gjest kasadu
Skrevet

Man må gjøre slikt av og til.. er faktisk i samme situasjon selv, og det blir nok dump..

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet her.

Hvorfor må du kutte henne helt ut? Venner er gode å ha.

Det er ingen regel ang. hvor ofte man skal ha kontakt med en person.

Selv om dere ikke har så tett kontakt nå, så er hun kanskje god å ha i enkelte tilfeller....

Det er venner man liker å feste med, andre liker man å prate personlig med. Andre trener man med....

Tenk deg godt om.

Hva skal du si forresten? "Hei du, nå kutter vi kontakten?

"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...