Gå til innhold

Hvorfor Margareth taper i kveld

Anbefalte innlegg

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

JA... Og det hadde vel samtlige av de 10 norske finalistene gjort. Med et lite unntak av Anh (men vi fikk jo høre så lite til henne; desverre)

har bare sett de 4 siste jeg - hun unge, hun som forsvant sist, og finalistene. Har vel ikke gått glipp av så mye.....

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

11

• shandy

8

• serendipity

8

• Kakel

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest BIg Mac
Skrevet

Hun taper fordi Sandnes-gjengen er fler og flinkere til å støtte opp om sine lokale helter. Hun taper fordi Kjartan alltid synger og opptrer bra, mens Margareth av og til kan bli litt anonym.

Men hun er veldig ung og kjempesjarmerende, så vi hører nok fra henne igjen.

Gjest Big Mac
Skrevet

uansett hvem som vinner ikveld -- de stiller dårlig internasjonalt.

Det spiller da absolutt ingen rolle. Det blir neppe en "world-idol" igjen.

serendipity
Skrevet

har bare sett de 4 siste jeg - hun unge, hun som forsvant sist, og finalistene. Har vel ikke gått glipp av så mye.....

Igrunn ikke... I fjor så var det jo både Gaute (om jeg syntes var litt kjedelig) og David som var kjempe bra og Kurt som var helt super!!!

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

nei, men det hadde vært gøy om den som vinner er skikkelig god, da! En som vi kunne forvente noe av her hejemme. (jeg blir nok aldri kjartan-fan iallfall!)

Gjest Big Mac
Skrevet

nei, men det hadde vært gøy om den som vinner er skikkelig god, da! En som vi kunne forvente noe av her hejemme. (jeg blir nok aldri kjartan-fan iallfall!)

Akkurat det tror jeg vi aldri kommer til å oppnå med Idol....

Bare måten vinneren kommer fram på, tilsier at det meste som handler om særegenhet er slipt bort. En artist som majoriteten av norge kårer til sin favoritt, kan aldri være særlig spennende. I tillegg kommer plateselskapet til å produsere platene slik at ingen av de som så på TV skal bli skremt.

Annonse

Gjest mor i juni
Skrevet

Hovedårsaken til at hun taper, er nok at de aller fleste som stemmer er fjortisberter, og de aller fleste fjortisberter stemmer på Kjartan *IIIIIIK*!

Heia Margareth! Men en 2. plass i Idol er ikke verst uansett, da :-)

Skrevet

Leste et sted at Bob Dyland kunne tenke seg å være dommer i World Idol. Det kunne jo vært noe. Særlig hvis Øystein hadde vært med.

Skrevet

Hovedårsaken til at hun taper, er nok at de aller fleste som stemmer er fjortisberter, og de aller fleste fjortisberter stemmer på Kjartan *IIIIIIK*!

Heia Margareth! Men en 2. plass i Idol er ikke verst uansett, da :-)

Mulig fjortisbertene stemmer på KJartan, men mitt inntrykk er at de mindre barna stemmer på en av eget kjønn!

Gutten min f.eks. synes at Kjartan bare MÅ vinne, og vil nok få lov til å stemme 2-3 ganger på ham.

Noen jenter jeg kjenner som er ca 10 år var alle "dødsopphengt" i Susanne og Sandra. Men jeg vet ikke om de nå har "gått over" til Margaret fordi hun er eneste jente.... Margaret er jo påtakelig mer "voksen" i stil og sangvalg enn de to andre jentene.

Gjest Big Mac
Skrevet

Leste et sted at Bob Dyland kunne tenke seg å være dommer i World Idol. Det kunne jo vært noe. Særlig hvis Øystein hadde vært med.

Jeg tror at han var såpass puse-stylet-tøff at han hadde falt gjennom der, gitt.

Skrevet

Hun skal synge en Alanis Morissette-sang, og A.M. er jo et stort musikalsk verdenstalent, som har en flott stemme og som lager tekst/musikk på egen hånd.

Den andre sangen har hun laget selv, og den har du aldri hørt før. Kjartan skal også synge en selvmekka låt, i tillegg til en Robbie Williams låt. Robbie Williams er et produkt, med en ordinær stemme, som får laget låter av andre.

Margaret er en spennende jente med god musikksmak og godt gehør, men hun ikke A4-musikk smak. Hun liker med musikk og artister med sjel.

I kveld kommer A4-nordmennene til å stemme på Margaret, og de som har mer gjennomtenkt smak vil stemme på Margaret.

Dessverre tror jeg at de fleste nordmenn er trauste, kjedelige A4-mennesker som vil stemme på Kjartan.

Jeg fant dette på Nettavisen - litt andre låter enn det du skriver om:

- - -

Finalistene skal synge to låter til. For Kjartans del betyr det «Unwell» av Matchbox 20, og Elton John-låta «Sorry Seems To Be The Hardest Word», mens Margaret synger «Uninvited» av Alanis Morissette og «Come Together» av The Beatles.

Gjest mor i juni
Skrevet

Mulig fjortisbertene stemmer på KJartan, men mitt inntrykk er at de mindre barna stemmer på en av eget kjønn!

Gutten min f.eks. synes at Kjartan bare MÅ vinne, og vil nok få lov til å stemme 2-3 ganger på ham.

Noen jenter jeg kjenner som er ca 10 år var alle "dødsopphengt" i Susanne og Sandra. Men jeg vet ikke om de nå har "gått over" til Margaret fordi hun er eneste jente.... Margaret er jo påtakelig mer "voksen" i stil og sangvalg enn de to andre jentene.

Ja, jeg kan ikke si annet enn at jeg håper inderlig du har rett! :-)

Gjest mor i juni
Skrevet

- - -

Finalistene skal synge to låter til. For Kjartans del betyr det «Unwell» av Matchbox 20, og Elton John-låta «Sorry Seems To Be The Hardest Word», mens Margaret synger «Uninvited» av Alanis Morissette og «Come Together» av The Beatles.

Kjartan velger jo smørlåter som fjortisjentene kjenner.. Smart trekk.

Ikke så mange fjortiser som falle for Alanis og Beatles, tror jeg.. ganske sære låter, så jeg er litt enig med hovedinnlegger... Kan hun ikke være litt "lur" hun også da!

Annonse

Skrevet

Pøh. De gangene jeg har hørt / sett Idol, har jeg merket meg at Margaret er tøff og stilig som har valgt endel låter som ikke har kvernet gjennom ti-på-topp-listene hos folk uten peil på musikk.

Gjest Big Mac
Skrevet

- - -

Så Beatles og Alanis Morisette er "sært"?

Gjest brusk
Skrevet

Alanis er jo midt i blinken for henne. Og de gangene hun har sunget Alanis-låter har hun jo fått masse skryt !

Skrevet

Så Beatles og Alanis Morisette er "sært"?

_Jeg_ har vel ikke påstått det? ;-) Bare refererer sangvalgene, jeg! :-)

Men hvis jeg skal driste meg til å tolke hovedinnleggeren, så er det vel ikke nødvendigvis at sangvalgene er sære genefrelt sett, men at de er det ut i fra den testen om at fjortisene avgjør hvem som vinner Idol, og at de kan ha annen oppfatning av dette enn du & jeg.

Gjest brusk
Skrevet

Helt sant. Gutten min stemmer Kjartan og Datteren min Margareth....altså trenger egentlig ingen av de å stemme. Thihi. Men de må jo få lov likevel da...en gang hver.

Skrevet

Kjartan velger jo smørlåter som fjortisjentene kjenner.. Smart trekk.

Ikke så mange fjortiser som falle for Alanis og Beatles, tror jeg.. ganske sære låter, så jeg er litt enig med hovedinnlegger... Kan hun ikke være litt "lur" hun også da!

Men kanskje det er lurest likevel å velge låter som hun synger skikkelig bra og som passer til hennes stemme?

Vet ikke om "Walking on sunshine" er en typisk låt med fjortisappell, men det var ihvertfall ikke Margareths beste fremførelse!

Gjest Big Mac
Skrevet

_Jeg_ har vel ikke påstått det? ;-) Bare refererer sangvalgene, jeg! :-)

Men hvis jeg skal driste meg til å tolke hovedinnleggeren, så er det vel ikke nødvendigvis at sangvalgene er sære genefrelt sett, men at de er det ut i fra den testen om at fjortisene avgjør hvem som vinner Idol, og at de kan ha annen oppfatning av dette enn du & jeg.

Ah.. sorry, la inn svaret på feil sted. Nåja, så viktig var det likevel ikke :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...