Gå til innhold

Sparetiltak for småbarnsfamilier?

Anbefalte innlegg

Gjest Lillemor25
Skrevet

Har ikke akkurat så god råd. Mannen er "eneforsørger", jeg er hjemme med barna (får kontantstøtte for 1.) Selv om vi har kuttet ut bokklubber og annet vi egentlig ikke trenger, handler på salg og sparer på strøm osv, så trenger vi sårt tips til hvilke sparetiltak vi kan ha gått glipp av.

Noen gode råd og tips?

Fortsetter under...

Gjest Pricilla
Skrevet

handler dere inn middager for hele uka en gang i uka? Man sparer faktisk en del penger på å sette opp middagsplan for hele uka.. Ellers blir det til at man går og handler smått hver dag og kjøper mye man egentlig ikke skulle ha.

Sett opp middagsplan med billige middager og handle det inn på mandager f.eks. Spis noe godt på lørdager.. Det gjør vi, og det er jeg vandt med fra barndommen.. Nå spiser egentlgi sambis og jeg det vi vil ha da ; ), men prøver å spise hverdagsmat på hverdager og kosemat på lørdager.

pannekaker, tomatsuppe, lapskaus, kjøttboller i brunsaus, kjøttdeig og spagetti, fiskeboller i hvit saus, pølseform (pølsebiter i potetmos med purre med ost på toppen - gratineres i ovnen), makaroniform med skinke, fiskekaker osv. Masse god og billig mat man kan lage! ;`)

Drikk vann i stedet for brus og saft - sunnere og! brus i helger.. Ellers så skriver du at dere handler på salg..

er det andre ting dere kan kutte ut eller ned på? F.eks telefonregninger? Internettregninger? Har dere hver deres mobil? Og hvor mye bruker dere der? Går du/dere ofte til frisør, kan dere finne noe billigere, evt. bekjente som kan klippe? Hva med at du blir dagmamma og tjener noen ekstra kroner der hvis du har mulighet?

Gjest hva med det her?
Skrevet

Du kan jo jobbe da, da får dere mer penger...

Skrevet

Handle mat på tilbud og gå aldri sulten i butikken.

Arve tøy til ungene eller kjøpe brukt eller bytte.

Gå eller bruk sykkel mest mulig og ikke bruk bil eller andre transportmidler.

Betal alle regningene når dere skal slik at dere ikke får straffegebyrer.

Gjest assistent sykehjem
Skrevet

Vi har dårlig råd, så jeg må rett og slett jobbe. Jobber annenhver helg fast samt kvelder ekstra (ca. 5-7 kvelder i måneden ekstra). Så du kan jo søke en jobb som assistent sykehjem f.eks. annenhver eller tredje hver helg, det gir i alle fall litt ekstra!! Og det er en kjempekjekk jobb..:) Eller hva med dagmamma et par dager i uken?

Gjest dagmamma
Skrevet

Vi har dårlig råd, så jeg må rett og slett jobbe. Jobber annenhver helg fast samt kvelder ekstra (ca. 5-7 kvelder i måneden ekstra). Så du kan jo søke en jobb som assistent sykehjem f.eks. annenhver eller tredje hver helg, det gir i alle fall litt ekstra!! Og det er en kjempekjekk jobb..:) Eller hva med dagmamma et par dager i uken?

Dagmammajobb ett par dager i uka blir kanskje litt lite?

Om jeg skulle det,så hadde ikke det blitt mer enn ca 600-700 kroner i mnd.

Men men,alle monner drar:o)

Annonse

Gjest assistent sykehjem
Skrevet

Dagmammajobb ett par dager i uka blir kanskje litt lite?

Om jeg skulle det,så hadde ikke det blitt mer enn ca 600-700 kroner i mnd.

Men men,alle monner drar:o)

Ja, det skal ikke så mye til. Og om hun er dagmamma får barnet noen å leke med også. Men jeg anbefaler helgejobb sykehjem!

Gjest dagmamma
Skrevet

Ja, det skal ikke så mye til. Og om hun er dagmamma får barnet noen å leke med også. Men jeg anbefaler helgejobb sykehjem!

Kan man få jobb der uten at man er utdannet til sånt da?

Gjest assistent sykehjem
Skrevet

Kan man få jobb der uten at man er utdannet til sånt da?

Ja, jeg har ikke utdanning innen helse. Søk (best å møte opp og snakke med leder, så kan de evt. be deg levere søknad). Du før nødvendig opplæring, samt lærer mye hele tiden gjennom jobbing. Assistenter tjener ikke så mye (rett over 100 tror jeg), men kveldstilleg og helgetillegg er bra.

Gjest dagmamma
Skrevet

Ja, jeg har ikke utdanning innen helse. Søk (best å møte opp og snakke med leder, så kan de evt. be deg levere søknad). Du før nødvendig opplæring, samt lærer mye hele tiden gjennom jobbing. Assistenter tjener ikke så mye (rett over 100 tror jeg), men kveldstilleg og helgetillegg er bra.

Tror jeg holder meg til den jobben jeg har jeg.Men et fint tips var det jo:o)

Gjest assistent sykehjem
Skrevet

Tror jeg holder meg til den jobben jeg har jeg.Men et fint tips var det jo:o)

Ja, for jeg jobber jo annenhver helg fast, og kan selv bestemme hvor mange ekstravakter jeg vil ha og når jeg vil jobbe ekstra. Men jeg gleder meg til jeg kan jobbe dager i steden for.. Men nå passer det utmerket slik det er nå. Ha en fin helg:)

Gjest dagmamma
Skrevet

Ja, for jeg jobber jo annenhver helg fast, og kan selv bestemme hvor mange ekstravakter jeg vil ha og når jeg vil jobbe ekstra. Men jeg gleder meg til jeg kan jobbe dager i steden for.. Men nå passer det utmerket slik det er nå. Ha en fin helg:)

God helg til deg og:o)

Gjest Lillemor25
Skrevet

Takk for svar.

Det er en god ide at jeg jobber, men eneste problemet med det, er at vi tilsammen har tre barn, en på 7år, en på 2 år og en på 8 mnd. Dette er dilemmaet:

Når det minste barnet fyller ett år, kan jeg for en liten periode motta dobbel kontantstøtte (ca 7000kr + trygd) hvis jeg er hjemme med barna.

Hvis jeg derimot skal jobbe, vil jeg nok ikke få så mye utbetalt pr mnd etter skatt, og i tillegg kommer to barnehageplasser, samt fulltidsplass på SFO.

Dessuten jobber mannen min ganske mye, for han har en del gjeld å nedbetale.

Som dere skjønner, så lønner det seg faktisk for oss at jeg er hjemme. I det minste til mellomste fyller 3 år og vi ikke får dobbel kontantstøtte lenger. Både synd og bra på samme tid.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...