Gå til innhold

alkohol etter fjerning av mandler??


Gjest mandeleeeeen

Anbefalte innlegg

Gjest mandeleeeeen

Jeg fjernet mandlene for 10dager siden. Skulle ta det helt med ro i 1uke deretter vurdere å går på skolen..

Er det noen med erfaring som kan svare på om det er farlig at jeg drikker alkohol? Selvfølgelig i moderate mengder... Skal på fest i kveld å har lyst å ta et par rus-brus..

Kan det være farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest syple

Bruker du noen sterke medisiner i forbindelse med at du har fjerna mandlene? Hvis ikke skulle det sikkert gå bra. Store alkoholinntak svekker immunforsvaret noe, så med tanke på postoperativ infeksjon ,er det sikkert _best_ å holde seg unda, men et par alkoholenheter, hvis det skal til for at du kan kose deg, kan vel ikke skade mer når du har tatt mandlene enn ellers?

God fest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aliccce

Bruker du noen sterke medisiner i forbindelse med at du har fjerna mandlene? Hvis ikke skulle det sikkert gå bra. Store alkoholinntak svekker immunforsvaret noe, så med tanke på postoperativ infeksjon ,er det sikkert _best_ å holde seg unda, men et par alkoholenheter, hvis det skal til for at du kan kose deg, kan vel ikke skade mer når du har tatt mandlene enn ellers?

God fest!

nei har ikke tatt tabl. på 4 dager... er bare det med at det begynner å blø jeg er litt bekymra for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syple

nei har ikke tatt tabl. på 4 dager... er bare det med at det begynner å blø jeg er litt bekymra for..

Du har et poent, alkohol er blodtynnende. KOmmer vel an på hvor godt grodd det er da. Du får ta en rolig fest/ikke bli "drita", så du har litt kontroll med hva som skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 19 år senere...
Spørsmål123456

Hei! Jeg har operert mandlene mine for 12 dager siden og kjenner at sårene har grodd, men passer fortsatt på hva jeg spiser og har ikke blødd noe når jeg mistet skorpene mine. Skal på tur med venner og lurer på om det ikke er noe problem med å drikke alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål123456 skrev (25 minutter siden):

Hei! Jeg har operert mandlene mine for 12 dager siden og kjenner at sårene har grodd, men passer fortsatt på hva jeg spiser og har ikke blødd noe når jeg mistet skorpene mine. Skal på tur med venner og lurer på om det ikke er noe problem med å drikke alkohol?

Hei! Tok du vanlig operasjon? Hvis ja, fikk du ikke tilbud om laser isteden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, det var ikke laser og fikk heller ikke tilbud om dette. Var vanlig operasjon, og fjerning av begge mandlene. 

Anonymkode: cabb1...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...